Majas perspektiv:
Jag ryckte upp min telefon från min jackficka, låste upp den och klickade mig fram till knappsatsen för att slå in Lovisas nummer. När jag hade slagit in det så klickade jag på grön lur och lade telefonen mot örat. Jag behövde snacka med henne om vad som precis hade hänt - att jag hade vaknat upp hemma hos Felix utan att ens veta hur jag hamnade där. Det senaste minnet jag hade var att jag befann mig någonstans på söder och skulle orientera mig hem med en av mina vänner. Därför hade jag ingen aning om hur jag helt plötsligt låg i Felix säng inlindad i hans duntäcke. Som tur var hade jag inte vaknat upp bredvid honom men det kändes ändå som att någonting hade hänt. Som att han antingen hade gjort något med mig eller fått mig att göra något. Fast det kanske bara var jag som hade fått för mig det.Det tutade upptaget hos Lovisa och då gav jag upp att ringa henne. Det fanns inte direkt någon annan jag kunde ringa och prata ut om det här. Liv skulle inte förstå mig och sedan var vi inte vänner längre, samma med Pontus. Han var dock min vän men han var inte så förstående när det gällde sådana här grejer. Det var lättare att snacka med honom när det gällde andra saker, som till exempel skolan. Alla mina andra vänner som jag hade var bara ytliga vänner som jag inte kände så värst vidare bra egentligen. Vi träffades mest på fester, skickade lite snaps med varandra, skrev ibland men snackade inte känslor på det här sättet.
Suckandes slog jag mig ner på bänken i busskuren och begravde mitt huvud i mina händer. Huvudvärken dunkade i mitt huvud och jag önskade att jag i alla fall hade varit lite snäll med Felix så att jag hade kunnat fått en värktablett. Att gå runt med huvudvärk var inget jag direkt föredrog, därför var jag på ännu sämre humör just när jag hade huvudvärk. Medan jag satt på hållplatsen så kände och hörde jag hur det vibrerade till i fickan. Meddelanden kom in i min telefon en efter en och motvilligt plockade jag upp den igen.
Alla meddelanden som hade rullat in på min skärm var från Felix och jag orkade inte ens läsa igenom dem. Jag kanske hade varit lite hård mot honom där hemma hos honom men jag kunde inte hjälpa det, vad förväntade han sig egentligen? Sedan när han drog upp det där med Amanda så visade det bara på att han nu hade något med henne. Han hade legat hemma hos henne när jag tydligen hade skrivit till honom att jag behövde honom, eller hur det nu var.
Bussen rullade in vid hållplatsen och jag ställde mig upp och ställde mig i den lilla kön som hade bildats för att gå ombord. När jag hade kommit på bussen slog jag mig ner på första bästa säte, vilket var ett säte ganska långt fram i bussen. Medan jag väntade på att min hållplats skulle komma så låste jag upp min telefon och läste igenom vartenda litet meddelande Felix hade skickat till mig.
Felix, 10:32:
Jag vet att du är jävligt upprörd men jag måste ändå få en chans att förklara mig.Jag vet inte vad du vet om vad som har hänt tidigare men jag vill att du ska få veta det från mitt håll och inte från någon annans.
Igår var jag hemma hos Amanda och tanken var att jag skulle sova där men jag hade tankarna på andra håll - på dig. Du messade mig då, precis då jag hade börjat tänka på dig som mest och jag kände att det var riskabelt att låta dig springa runt i innerstan helt ensam en fredagkväll...
Jag beslutade mig för att åka in och hjälpa dig hem. Vilket jag också gjorde.
Jag tog med dig hem till mig, hjälpte dig att krypa ner under täcket i min säng och sedan kysste jag dig godnatt innan jag själv lade mig på soffan för att sova.
Det här är precis vad som hänt.
Det finns dock en annan grej som jag också skulle vilja prata med dig om men det känns fel att ta det över sms, därför vill jag prata med dig om det ansikte mot ansikte.
Skuldkänslorna vällde över mig. Felix hade kanske ändå varit snäll och hjälpt mig under gårdagen - inte utnyttjat mig som jag hade fått för mig. Därför kände jag hur jag började skämmas över mig själv och mitt beteende. Det var dock inte lätt för mig att lita på honom och det han sade efter att han hade visat på att han inte kunde ge mig sitt förtroende utan gjorde saker bakom min rygg och låtsades som ingenting.
Maja, 11:04:
Om vi verkligen måste prata om det så kan du väl ta en sväng förbi min pappa i kväll. Han och hans nya tjej är inte hemma och jag känner inget sug att gå ut och supa i natt igen.Felix, 11:15:
Jag kommer till dig vid 5.------
Vi fortsätter på samma deal som tidigare. För ett till kapitel idag, kommentera och gilla kapitlet.
KAMU SEDANG MEMBACA
Those three little words - f.s
Fiksi Penggemar"Vad är det du är rädd för Felix?" "Att bli sårad av dig precis som jag blev av henne." "Men lita på mig, jag skulle aldrig göra något sådant mot dig, för jag älskar dig." "Det sade hon också men hon höll inte hennes löfte. Snälla Maja, gör det int...