Araba büyük bir gürültüyle sarsılıp durduğunda Anna yavaşça yerinde kımıldandı. Çok rahattı... Gözlerini yavaşça araladığında Daniel'in kollarında olduğunu hatırladı. Genç adam bunca gürültü ve sarsıntıya rağmen uyanmamıştı. Mışıl mışıl uyuyordu. Genç kız yerinde yavaşça döndü, ona daha iyi bakmak istiyordu. Gözleri, dudakaları, burnu... Resmen heykelleri andırıyordu.
'İyice ezberledin mi bari?' soruyla sıçradı yerinden. Sinsi adam uyanıktı demek. Boğazını temizledi
'Neyi ezberliyecek mişim? Sadece sen uyanma diye sıkıntıdan bakınıyordum.'
'Tabi ben de sıkılsam kendimi izlerdim.' Bir yandan geriniyor bir yandan da Anna'ya laf yetiştiriyordu.
'Kendinizi bu kadar büyük görmeyin bence.'
'Neden yoksa benden başka izleyecek birini mi buldun?'
'Bilmem belki de bulmuşumdur.' Deyip arabadan çıktı. Bu adam gerçekten de öküz olabiliyordu.
Genç kız evin büyük girişine geldiğinde nefes alamadı. Çünkü Leydi Lefields ona sıkıca sarılmış ve ardından da soru yağmuruna tutmuştu. Anna kendini telaşlı kadının kollarından zorlukla ayırıp
'Endişelenmeyin bayan, gayet iyiyim.' Dedi.
'Ah benim sevgili yavrum nasıl korktum anlatamam.' Bir yandan da Anna'nın üstünü başını yokluyor ve sorular sorup duruyordu. Sonra aniden bir şey hatırlamış gibi doğruldu;
'Ah telaştan unuttum yaşlı düşes seni odasında bekliyor.'
'Tamam ben onun yanına gidiyorum siz de bir bardak su içip sakinleşiyorsunuz.'
'Tamam kızım.'
Anna düşesin odasına girdiğinde onu camdan bahçeyi izlerken buldu. Arkasını dönmeden 'Oturun lütfen Leydi Sellington.'dedi.
'Tabi efendim.' Hemen tekli koltuğa oturdu genç kız. Düşes yavaş ve zarif hareketlerle camdan ayrılıp onun karşısındaki koltuğa geçti.
'Geçmiş olsun. Sizden vaftiz oğlum adına özür diliyorum. Yaşadığınız olaylar affedilemez.'
'İlginiz için teşekkür ederim.'
'Zaten Daniel da olayın haberini alır almaz yardıma koştu. Baya da endişeliydi.' Bunları söylerken genç kızı süzüyordu imalı bakışlarla.
'Leydi sizle açık konuşmak istiyorum. Buraya bir evlilik yarışması için geldiniz. Ama anlaşılan oğlumla aranızda bir bağ oluştu. Bu durumda sizi kurallara göre yarışmadan men etmem gerekiyor.'
'Ama sayın düşes ben hiçbir şekilde yarışma kurallarına aykırı bir davranışta bulunma.....' Düşes eliyle onun konuşmasını kesti;
'Bakın leydi benim de gönlümden geçen Daniel'in kalbinde yer etmiş olan kızın seçilmesi. Ama ne yazık ki yarışma bunu engelliyor.' Anna çaresizce onu izliyordu.
'Ama şöyle bir gerçek var ki her yarışmanın gözdeleri vardır. Siz ve Leydi Westland da gözdelersiniz. Bu nedenle sizi elemek yerine geri kalan adayları eliyorum ve final müsabakalarının siz ikiniz arasında olmasını istiyorum.' Bu kadın gerçekten değişik diye düşündü Anna. Bir anda her şeyi yerle bir edip bir anda tekrar taşları eski yerlerine koyabiliyordu.
'Şimdi gidebilirsiniz.' Düşes onunun odadan çıkması gerektiğini belirtince şaşkınlıktan açılmış ağzını kapattı ve reverans yapıp odadan ayrıldı.
***
'Demek sadece iki kişi kaldı yarışma için.' Uşak Edward doğrulamak için başını salladı.
'Ve bu adayların Leydi Westland ve Leydi Sellington olduğunu söylüyorsun.'
'Evet efendim.'
'Tamam Edward ayrılabilirsin.' Uşak odadan çıkınca Daniel çalışma masasının koltuğuna bıraktı kendini. Elinde olmadan gülüyordu. Nedenini bilmiyordu ama bu habere sevinmişti. Anna onun olmaya bir adım daha yakındı artık. Ama Westland'ı da hafife almaması gerektiğini biliyordu. O karısı olmak için bir insanın canına kıymaya teşebbüs etmişti. Tabi bildiği bir diğer şey de Anna'nın yarışmayı kesinlikle kazanacak olduğuydu. Birden sırıtmalarına son verdi. Tamam belki onla olan yakınlaşması kendine eş olarak onu seçmesini söylüyordu ama böyle aptal aşık gibi sırıtmalara da gerek yoktu. Matt görse onunla yıllarca dalga geçerdi. Artık saf bir delikanlı değildi ama Anna'ya karşı olan çekimi de kimseye karşı yaşadığı söylenemezdi. Bu kız onu adeta çocuğa çeviriyordu.
***
Leydi Westland aynanın karşısında bir kes daha kırmızı elbisesini düzeltti. Kırmızının ona yakıştığını tabi ki de biliyordu. O yüzden bu akşamki final yarışmacıları için verilecek davette bu rengi tercih etmişti. Elbise geniş göğüs dekoltesi ve aşağıya doğru bollaşan bir yapıya sahipti. Yer yer serpiştirilmiş siyah Fransız dantelleri güzel bir görüntü oluşturmuştu. Hizmetçisi saçını fırçalamayı bitirince gülümsedi aynadaki aksine bir kez daha. Açık sarı dalgalar halindeki bukleleri eliyle düzeltti.
'Evet Marlene belki bugün büyük gün. Ne dersin?'
'Haklısınız efendim.'
'Şimdi çekilebilirsin.' Hizmetçi kız odayı terk eder etmez leydi mücevher kutusuna koştu. İçindeki zarfı bulunca rahatladı. İstediği gibi getirmişlerdi. Zarfı yırtarcasına açtı. İçindeki minik hançerin mum ışığında parıldamasını hayranlıkla izledi uzun süre. Sonra zarfın içinde bir not olduğunu farketti. İkiye katlanmış kağıt parçasının üzerinde Leydi Valerie Flora Westland yazıyordu.
'Aptalllar. Beni yakalatmak istiyorlar herhalde.'diye tısladı adeta. Düşüncesiz yardımcısı bir de içine isim yazmıştı. Yakalanmamam mucize diye düşündü. Birisi ismi içinde görse minik bir hançerin onda ne aradığını kuşkusuz sorgulardı. Notta hançerin istediği gibi Hint yapımı olduğu yazıyordu. Şöminenin başına gidip notu ve zarfı ateşe attı. Onlar yavaşça yanıp kül olurken gülümsedi. Yaptığı küçük araştırma ve dahiyane planla bu gece Anna denen engelden kurtulacağına emindi.
'Bu sefer elimden kolay kurtulamayacaksın minik yılan. Bu sefer sonunu çok iyi hazırladım.' Küçük bir kahkaha attı ve hançeri elbisenin içine diktirdi cebe yerleştirdi. Katılması gereken bir davet vardı...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞKIN İNTİKAMI
Ficción históricaYıllardır düzenlenen bir evlilik müsabakası... Bu yarışa katılan geçmişi gizemli ve ruhu intikamla dolu bir İngiliz leydisi... Evlilikten köşe bucak kaçan genç bir dük... Onların gizemli ve bir o kadar da macera dolu yolcuğuna çıkmaya var mısınız?