Daniel genç kızın belini tuttu ve istemese de kendisinden uzaklaştırdı. 'Anna, emin ol hayatta isteyeceğim en son şey şu anı bölmek. Ama risk derken neyi kast ediyorsun?' Anna kollarını genç adamın boynuna doladı ve gülümsedi 'Senin kalbimin diğer yarısı olma ihtimalini göz ardı edemem değil mi?' dediğinde dük kahkaha attı. Ne olursa olsun ya da ne yaşanırsa yaşansın Annabella ona dönmüştü. Genç adam onun çenesini hafifçe kavradı ve kendine çekti 'Şu anı bölmek istemiyorum demiştim ya...' dedi ve genç kızı öptü. Anna yüzündeki tebessüme engel olamıyordu. İçinde yaşadığı sevinç patlaması tarif dahi edilemezdi. Belki milyonlarca kitap okumuştu ve bunun içinde kesinlikle aşkla ilgili olanlarda vardı. Ama hiçbiri şu an yaşadığı duyguları tarif dahi edemezdi. Çünkü hissettiklerinin kelimelerle anlatılır yanı yoktu. Dan'e daha sıkı sarıldı ve dudaklarından ayrılarak yüzünü boynuna gömdü. Kokusunu içine çekerken gülümsedi 'Kesinlikle uğruna kumar oynanacak kadar varsınız bayım.' Daniel onun bu sözleri üzerine gülmekten alamadı kendisini 'Asıl siz, bayan, Fransızları sizden uzak tutmam gerekecek.' Anna başını kaldırdı ve dükün gözlerinin içine baktı 'Neden bayım?' Dan onun bu saf sorusu karşısında gülümsedi 'Kokunuz. Böyle lavanta gibi koktuğunuzu bilseler eminim peşinizi bırakmazlar.' Anna onun bu sözleri üzerine 'Asıl senin Yunanistan'a gitmeni engellemek gerek. Hiç mitoloji kitabı okudun mu bilmem ama onlarla bir akrabalığın olduğunu düşünüyorum.' Genç kızın dertli bir şekilde konuşması Daniel'ı kahkahalara boğmuştu. Aniden ciddileşti ve Anna'ya daha sıkı sarıldı, başına bir öpücük bıraktıktan sonra 'Bundan sonra seni bir an olsun yalnız bırakacağımı zannetmiyorum.' Dediğinde genç kız gülümsedi. Kesinlikle bu eli o kazanmıştı...
***
Birbirlerinin ellerini tutarak oturma salonunun kapısında belirdiklerinde Bayan Mollie oturduğu kanepeden kalktı ve titreyen bir sesle 'Sonunda olması gereken oldu. Birbirinden çok sevdiğim iki evladım, size tek bir tavsiye vereceğim. Asla ellerinizi ayırmayın. Çok zorluklar çekebilirsiniz ama önemli olan birbirinizin yanında olmanız.' Anna, Dan'den ayrılarak yaşlı kadının yanına gitti ve sarıldı. Kulağına 'Teşekkürler bayan.' Diye fısıldadığında Bayan Mollie ona 'Ben sadece duygularına ayna tuttum kızım.' Diyerek karşılık verdi.
Hep beraber karşılıklı oturdukların yaşlı kadın muzipçe gülümsedi 'Eeee şimdi ne yapmayı planlıyorsunuz bakalım?' diye sorduğunda Daniel oturduğu yerde doğruldu 'Anna'yı doğruca Bartford mülküne götürüp düğün hazırlıklarına başlamak istiyorum bayan.' Bayan Mollie'nin gözleri fal taşı gibi açılmıştı 'Ba-bartford mu?' Dan utana sıkıla 'Ben Dük Daniel Bartforf efendim.' Dedi. Bayan Mollie bayılacak gibi olunca Anna hızla yanına gitti 'Ne oldu bayan, lütfen kendinize gelin?' Yaşlı kadın doğrularak 'Şimdi bana günlerdir bahçemde bir dükün bahçıvanlık yaptığını mı söylüyorsunuz? Hem de İngiltere'nin en soylu adamlarından birisinin. Tanrı'm!' Anna bir kahkaha attı 'Ah bayan umursamayın, Daniel sadece cezasını çekiyordu.' Birden aklına bir şey takılmış gibi gözlerini genç adama dikti 'Aslına bakarsanız cezasının az olduğunu düşünmüyor değilim. Bahçıvanlık dışında ne yaptırabiliriz bayan?' Yaşlı kadın kahkaha attı 'Lütfen kızım, bir düke daha fazla eziyet etmek istemem. Hem kralın kulağına giderse ne hale düşerim kim bilir.' Daniel onlara gülümseyerek karşılık verdi 'Merak etmeyin bayan, size yardım etmek beni çok mutlu etti. Hem bahçeyle uğraşmak hobim oldu diyebilirim. Bir de leydilerin baya ilgisini çekiyor.' Dedikten sonra Anna sinirle ayağa fırladı 'Şu dakikadan itibaren eline bir daha bahçe makası almayacaksın. Eğer bu işe kalkışırsan o bahçe makası sonun olur Daniel.' Sinirden yanakları kızarmıştı. Bayan Mollie ayağa kalkarak onun ellerini tuttu ve bir sırrı ifşa edercesine 'Annabella, senin Daniel'i sevdiğini biliyordum. Ama bu kadarını tahmin edemezdim doğrusu.' Bu sözler genç kızın daha da kızarmasına neden olmuştu. Bu seferkinin sinirden değil utançtan olduğu bariz bir şekilde ortadaydı. Anna seri hareketlerle kapıya ilerlerken 'En iyisi ben valizleri hazırlayayım.' Diye mırıldanıyordu. Bayan Mollie tekrar yerine oturdu 'Daniel, şu an seninle bir dük gibi değil de evladımmışsın gibi konuşacağım. Anna kalbini sana tamamen teslim etmekte gördüğün gibi çok zorluk çekti. Bir daha yenilgiye uğramasına izin verme oğlum.' Dan onun ne demek istediğini çok iyi anlamıştı. Tebessüm etti 'Bir daha asla ona sırtımı dönmeyeceğimden emin olabilirsiniz Bayan Mollie.' Dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞKIN İNTİKAMI
Fiksi SejarahYıllardır düzenlenen bir evlilik müsabakası... Bu yarışa katılan geçmişi gizemli ve ruhu intikamla dolu bir İngiliz leydisi... Evlilikten köşe bucak kaçan genç bir dük... Onların gizemli ve bir o kadar da macera dolu yolcuğuna çıkmaya var mısınız?