Kimse benim açımdan bakmadı. Kaçtı dediler öz ablam bile.
Toydum yirmi yaşımdaydım karşıma geçip on beş yaşındaki bir çocuğu'nu karın yapıcaksın dediler. İtiraz ettim kendim için değil onun için çocuktu daha ana kuzusuydu nasıl kıyardım ona dokunmaya.
Ölüm var dediler el mahkum kabul ettim ama yemin ettim o kız çocuğuna el sürmemeye. Namusuna sahip çıkmadı dediler.
On beş yaşındaki kızın koynuna girmeyi namus saydılar. Sırf ona kıymamak için gittim uzakta olursam iyi olur dedim çocuk gibi olması gereken gibi yaşar dedim.
Ama bilemedim benim dokunmaya kıyamadığım o kız çocuğuna kıydıklarını. Bir insan ailesine güvenmezse kime güvenir onu ailem dediğim insanlara emanet etmiştim oysa.
Baran konağın üst avlusunda yaşananları düşünüyor ken hicran elinde tepsi ile görüş alanına girdi.
"müsaade var mıdır ağam"
"gel hicran" kız elindeki kahve fincanını masaya bıraktı.
"başka bir isteğin var mı ağam" dediğinde baran hicran'a döndü
"var ilki bana ağam dememen baran yeterli ikinciside vaktin varsa az otur biraz konuşalım" dediğinde hicran yan taraftaki tekli koltuğa oturdu.
"konuşamadık nasıl oldun iyimisin" diye sordu baran
"iyim yani olmaya çalışıyorum sağolasın"
"baran bişey sorabilir miyim"
"sor"
"Erva abla söyledi asım ağa aşiretin başına geçmeni istemiş sen kabul edecek misin"
"doğru istedi sen ne düşünüyorsun kabul etmelimiyim" diye sorduğunda Hicran şaşkınca baran'a baktı
"ben mi bilmem ki bana düşmez bunun kararı"
"senin ne düşündüğünü bilmek istiyorum sonuçta kabul edersem temelli burada kalacağım ve bizden gerçek karı koca olmamızı isteyecekler" dedi baran
"nasıl uygun görürsen" dedi hicran müsaade isteyip kalktı oturduğu yerden
"küçük kız" diye seslendi baran
"buyur ağam" dedi baran ağam demesine sırıttı
"hazır ol şahmeranların yeni hanım ağası sen olacaksın ve kimsenin seni ezmasine müsade etmeyeceksin"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HİCRAN +18 (töre) (düzenleniyor)
Roman d'amour"korkma bişey yapmam sana" "böyle olmasını ben istemedim hicran benden sana koca olmaz ama elimden de bişey gelmez benim bir hayatım var bu hayatta sana yer yok" "bilirim ağam benim senden bir beklentim yok beş sene öncede yoktu şuanda yok merak...