Bu dört duvar arasında öleceğimi düşündüğüm günler vardı. Sessiz acı dolu ağlayışlarım bu konak benim mezarımdı diri diri gömüldüğüm mezarım.
mardin'in en gösterişli ihtişamlı bu konağı insanların imrenenerek baktığı bu konak benim acılırım çocukluğum mezarıydı.
İlk ayak bastığım gün kabuslarımın başladığı o gece...
....Beş yıl önce düğün gecesi....
"Baran ağa İstanbul'a gitmiş dönmeyecek miş"
"belliydi zaten bu kızı koynuna alacak değildi ya" avluda kadınların arasında hicran ağır ağır odaya doğru çıktı.
"bir şeye ihtiyacın var mıdır gelin hanım"
"yok" dedi cılız çıkan sesi ile kapı kapanır kapanmaz dizlerinin üzerine çöktü küçük kız.
O şekilde saatler geçti gün geceye döndü. Odanın kapısı açıldı hızla.
"uğursuz seni" diyerek içeri daldı diyar hanım hicran apar topar ayağa kalktı.
"senin yüzünden evladıma hasret kalacam sen bu konakta yaşarken benim evladın ellerin memleketinde Bi başına kalacak" dedi tokatı bastı kızın yüzüne
"benim bir suçum yoktur ben naptım"
"senin yüzünden kadıoğulları yüzden evladımdan oldum ben madem öyle bu konak senin cehennemin olacak andım olsun gün yüzü görmeyeceksin uğursuz" dedi diyar kızın saçlarına yapıştı
"bırak canım acır yalvarırım bırak" dedi hicran acı dolu sesi ile
"acısın daha çok acısın hatun getir artık" diye bağırdı diyar evin çalışanı hatun elinde bıçakla girdi odaya hicran korkudan titremeye başladı.
"hayır hayır yapma yalvarırım yapma" dedi küçük kız diyar kızın arkasına geçti gelinliği yırttı sırtını açtı.
"bu günü unutma uğursuz bu izi her gördüğünde beni hatırla hatırlaki benim ailemi dağıtmanın cezasının ne olduğunu bil" dedi elindeki kızgın bıcağı kızın sırtına bastı eli ile ağzını kapattı.
Hicran acı içinde bağırmak istedi sesi çıkmadı daha fazla ayakta duramadı ve yere yığıldı.
... Günümüz...
Hicran'nın zihnine gelen o görüntü ile gözünden yaş geldi.
"Hicran"
"gel abla" Erva odaya girdi. "gidiyorsunuz demek" dedi
"Baran böyle istiyor bilmiyorum belki böylesi daha iyi olur" dedi hicran
"bencede böylesi daha iyi çünkü bu odadaki bu konakta ki anılardan uzaklaşmak sana iyi gelecek" dedi erva
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HİCRAN +18 (töre) (düzenleniyor)
Romance"korkma bişey yapmam sana" "böyle olmasını ben istemedim hicran benden sana koca olmaz ama elimden de bişey gelmez benim bir hayatım var bu hayatta sana yer yok" "bilirim ağam benim senden bir beklentim yok beş sene öncede yoktu şuanda yok merak...