Bab 15

1.1K 48 0
                                    

"Husna" panggil Qaisara.

"Ye" balas Husna.

"Kau tahu ke apa yang Ariana suka?"

"Hish , tak habis lagi pasal dia ke Sara?"

"Alaa, kau kan dah janji dengan aku untuk tolong aku , lagi pun takkan lah aku sendiri kena jumpa Ariana"

"Kau betul ke nak tolong Aayan dapat kan Ariana? Kau sendiri suka kan Aayan . Kenapa kau tak mahu luahkan perasaan kau pada dia ?"

Husna hairan . Kenapa Qaisara mahu melukakan lagi hatinya sendiri dengan membuat semua ini.

" Aku tak mahu kalau aku luahkan perasaan aku pada dia , dia akan menjauh , dia akan menghindar. Lagi pun dia pernah cakap dia selesa berteman dengan aku , aku tak mahu kecewakan dia " tunduk Qaisara.

"Tapi kau sanggup kecewakan diri kau? Sakitkan hati kau?macam tu ke?" Tanya Husna dengan nada tidak berpuas hati.

"Aku sanggup lakukan apa sahaja asalkan dia bahagia"

Suasana hening .

"Ariana suka bunga" kata Husna .

"Yeke. Bunga apa?"

" Bunga ros"

"Okay , aku tulis sekejap dekat buku "

"Lagi-lagi" tanya Qaisara.

Husna memberikan dengan lebih detail segala tentang Ariana . Qaisara mengangguk dan menyalin semua itu di dalam buku nya itu.

"Thank you Husna" senyum Qaisara.

"Welcome, tapi janji dengan aku Sara , cuba lupakan dia , jangan berharap pada orang yang tak suka pada kita " kata Husna .

"Aku akan cuba Husna , ouh mana Adeena?"

"Tadi lecturer  nak jumpa dia "

Qaisara hanya mengangguk.

Qaisara bangun dari tempat duduknya  untuk mengambil telefon di atas meja. Dia mendail nombor Aayan.

"Helo , Qai"

"Helo , kau free petang nanti?"

"Aku ada hal dengan kawan aku , Fahim dan Haydar"

"Ouhh , yeke aku baru nak bagitahu maklumat tentang Ariana"

"Yeke , kau dah jumpa ke?? Okay petang nanti kita jumpa " balas Aayan dengan penuh teruja .

"Okay , kita jumpa dekat taman ye , Bye" Qaisara menamatkan panggilan.

Qaisara tersenyum pedih .Kau kuat Qaisara. Kau mampu harungi semua ini.

Hi , I'm a newbie. Tolong vote dan follow saya boleh , thank you <33
Nanti saya followback awak

Luka Yang KurinduWhere stories live. Discover now