Hari ini merupakan hari dimana Qaisara akan berpisah dengan Aayan untuk seminggu. Selama mereka mendirikan rumah tangga , ini merupakan kali pertama mereka akan berpisah buat sementara .
Qaisara sedang menyiapkan sarapan pagi untuk Aayan makan ketika dalam perjalanan hendak sampai ke Johor Bahru.
Aayan berada di atas sedang menyiapkan dirinya .
Selesai Qaisara menyiapkan bekal buat Aayan , dia menaiki tangga dan menuju ke bilik mereka .
"Husband ? Dah siap ke?" Tanya Qaisara lalu membuka pintu bilik itu
Dia melihat Aayan sedang mencuba untuk mengikat tali lehernya . Qaisara menghampiri Aayan dan membantunya.
"Bagi saya buat" minta Qaisara.
Aayan menghulurkan tali lehernya.
"Lain kali kalau husband tak tahu nak pakai , panggillah saya " kata Qaisara sambil mengikat tali leher itu.
"Dah siap . Mari saya pakaikan"
Aayan hanya menurut . Aayan mengamati wajah isterinya yang sedang memakaikan tali leher itu untuknya
"Dah siap"
Aayan memeluk isterinya itu . Qaisara terkejut tapi dia membalas pelukan itu.
" I will miss you , wife"
"I know . I will miss you more"
"Dah , husband turun cepat , driver dah tunggu kat bawah dah tu" kata Qaisara
Aayan dan Qaisara menuruni tangga bersama-sama . Di sebelah tangan kanan , dia mengenggam tangan Qaisara sebelah tangannya lagi dia mengangkat beg yang akan dibawa.
"Husband pergi luar dulu , hantar beg . Saya nak ambil bekal husband " kata Qaisara.
Aayan hanya mengangguk. Lalu , dia keluar dari rumah itu .
Qaisara pergi ke dapur dan mengambil bekal lalu menuju ke arah Aayan .
"Nah , bekal untuk husband" hulur Qaisara
Aayan mengambil bekal itu .
"Hati-hati . Kalau dah sampai call saya tau" kata Qaisara sambil menyalami tangan Aayan.
" Okay . Take care . Ingat apa-apa call husband tau" Aayan menggosok tudung dan mencium dahi isterinya.
Qaisara mengangguk. Aayan memasuki kereta itu . Qaisara melambai suaminya itu sehingga kereta itu hilang daripada pandangannya.
"Ya Allah , lindungilah suami aku di mana jua dia berada" doa Qaisara
Qaisara memasuki rumah itu kembali dan mengunci pintu itu.
Pada waktu malam
Aayan tidak ada di rumah membuatkan dia berasa sunyi. Qaisara tidak tahu untuk buat apa . Sedang dia berfikir , Aayan menelefonnya. Qaisara mengangkat panggilan itu .
"Assalamualaikkum , wife" kata Aayan melalui telefon itu.
"Waalaikumussalam , husband"
"Husband call ini nak bagitahu yang husband dah sampai Johor petang tadi. Tapi , Husband terlelap. Ini baru bangun "
"It's okay . Husband dah sampai sana pun saya dah bersyukur sangat." Qaisara luahkan rasa syukurnya.
" Wife dah makan ke?"
Qaisara menggeleng.
"Belum. Saya tak ada selera lah" kata Qaisara
"Makan lah sikit nanti . Buat alas perut je . Jangan tak makan nanti masuk angin perut itu . Husband ni dah lah jauh ." bebel Aayan
YOU ARE READING
Luka Yang Kurindu
RomanceAAYAN FARHAN X QAISARA AMANI Mereka merupakan sahabat dari bangku sekolah lagi . AAYAN FARHAN - Aku suka akan Ariana. Aku betul-betul nak jadikan dia satu-satunya buat aku . Kau tolong aku pikat Ariana ye? QAISARA AMANI - Dia terluka . Lelaki yang...