Bab 7

1.1K 48 0
                                    

22 JUN 2022

Tarikh di mana Qaisara dan Aayan akan memasuki ke universiti yang dipilih .

Knock knock ~
"Sara, ni ibu , ibu masuk boleh?"

"Masuk lah ibu ,pintu tak kunci pun " balasnya.

" Sara nak ibu tolong apa-apa ke?"

"Tak ada , lagi pun dah nak siap dah ibu " balasnya lagi sambil tersenyum.

"Nanti sunyi lah rumah ini kan , dah tak ada Sara nak kacau ibu , usik ibu , bual dengan ibu "

Qaisara juga berat hati untuk meninggalkan rumah yang sudah lama dia duduki lebih-lebih lagi dia juga harus mandiri selepas ini.

"Sara pun akan rindukan ibu , tapi ibu jangan risau , Sara akan selalu telefon ibu dan ayah untuk bertanya khabar, ibu jangan susah hati ye " kata Qaisara menenangkan ibu nya .

"Hm , ye lah ibu keluar dulu ye .. kalau Sara nak ibu tolong ke , bagitahu ibu ye "

Qaisara mengangguk . Dia pun meneruskan kerja nya untuk mengemas barang yang hendak dibawa di universiti.

Sambil sibuk mengemas, dia tidak sengaja melihat gambar mereka berdua, Aayan dan Qaisara sewaktu mereka di sekolah menengah yang ada di atas meja belajarnya.

Qaisara tersenyum melihat gambar itu lalu diambilnya dan diusap gambar itu.

"Aku sayang kan kau Aayan, aku cuba untuk bagitahu kau , tapi aku takut kau akan benci aku , jadi biarlah aku pendam perasaan ini " tanpa diminta air mata jatuh. Qaisara mengelap air matanya lalu mendakap gambar itu .

Lalu , dia letakkan gambar dan diari nya di dalam beg.


Hai guys , I'm a newbie , tolong vote and  follow saya please 
Thank you<3

Luka Yang KurinduWhere stories live. Discover now