Bab 19

977 46 0
                                    

2 minggu kemudian

"Yeay , paper dah habis " Jerit Husna dan Adeena .

Qaisara hanya menggelengkan kepalanya melihat sahabatnya itu.Dia bersyukur dipertemukan dengan mereka berdua .

"Dah , jom kita balik dorm " kata Qaisara sambil mengemas barangnya.

"Jom"

Mereka pun pulang ke dorm mereka.

"Kau orang  plan nak pergi mana cuti semester ni?" Tanya Husna kepada Qaisara dan Adeena .

"Aku balik rumah aku " jawab Qaisara.

"Aku pun" jawab Adeena.

"Kau Husna?" Tanya Qaisara .

"Aku holiday , pergi Singapore" kata Husna dengan bersemangat.

"Wow , bestnya nanti bawak lah balik hadiah ke  untuk kita orang sikit " usik Adeena.

Kami bertiga ketawa .

Malam itu

Qaisara menelfon ibu nya .

"Ibu ,esok Sara balik tau " kata Sara .

"Ya Allah, betul ke? Okay nanti ibu bagitahu ayah. Mesti dia gembira anak kesayangan dia nak balik" kata ibu Qaisara .

"Ye ibu , Jumpa esok ibu . Kirim salam pada ayah dan Abang Hanif"

"In shaa Allah , ini sebelum ibu lupa , ibu dah minta tolong keluarga Aayan untuk ambil kamu sekali"

Qaisara terlopong .

"Ha , kenapa bukan ibu dan ayah yang ambil?" Rungut Qaisara .

"Ayah sibuk esok Sara "

" Ye la , kalau ibu kata macam itu "

"Assalamualaikum ibu" Qaisara mematikan panggilan.

Berbicara tentang Aayan , 2 minggu ini dia langsung tidak menghubungi atau menelefon lelaki  itu . Begitu juga dengan Aayan . Mungkin dia sibuk . Fikir Qaisara .

Qaisara baring di kasur nya. Dia harus bangun awal  esok hari nya.

Selamat malam dunia. Dia berharap esok akan menjadi hari yang lebih baik dari sebelumnya.


Hi , I'm a newbie. Boleh tak kalau you guys dah baca , boleh tak tolong vote ? Thank you . I appreciate so much.

Luka Yang KurinduWhere stories live. Discover now