Bab 21

1K 45 0
                                    

"Terima Kasih , Auntie  dan Uncle sebab sudi hantarkan Qai sampai rumah  " kata Qaisara sambil mengambil begnya di belakang kereta.

"Sama-sama Qai , Auntie dan Uncle tak kisah pun " balas Puan Melisa . Dia tidak keberatan sama sekali untuk membantu Qaisara. Lagi pun dia sudah menganggap Qaisara ini seperti anak kandungnya sendiri .

"Auntie dan Uncle nak masuk dulu?" Pelawa Qaisara .

"Tak mengapa lah , lain kali je lah" Balas
Encik Azmi.

"Kami gerak dulu ye , Assalamualaikum " kata Puan Melisa.

"Ye , hati - hati Uncle dan Auntie" lambai Qaisara.

Aayan? Dia sedang tidur. Qaisara tidak ingin mengganggunya.

Qaisara membawa masuk begnya ke dalam rumah . Dia membuka kasut  dan membuka pintu rumah nya . Dia memberi salam.

"Assalamualaikum, ibu ... ayah" panggil Qaisara .

"Waalaikumussalam, dah balik dah anak ayah ni" Encik Rahim memeluk Qaisara.

Qaisara membalas pelukannya itu .

"Ibu mana?" Tanya Qaisara.

"Ibu dekat dapur , dia tak dengar lah tu " balas Encik Rahim.

"Qaisara pergi jumpa ibu dulu ye"

Encik Rahim mengangguk.

Qaisara melihat ibunya sedang leka memasak di dapur. Qaisara menghampiri ibunya dan memeluk dari belakang.

"Ibu" kata Qaisara .

"Ya Allah , terkejut ibu . Bertuah punya budak . Bila sampai ni? Ibu tak dengar pun " tanya Puan Maryam .

"Mana ibu nak dengar kalau ibu sibuk memasak ini " cemberut Qaisara.

"Ibu tengah masak makanan kegemaran kamu ni"

"Ye ke , kalau macam itu , Sara naik atas solat lepas tu kita makan sama-sama ye " kata Qaisara dengan teruja.

Hilang penatnya apabila melihat kedua orang tuanya.

Luka Yang KurinduWhere stories live. Discover now