Special Chapter

487 16 1
                                    

"Qaiser,pergi letak kek ni dekat atas meja."

Qalif memanggil anak perempuannya itu.Qaiser ialah anak pertama Qalif dan Qaisara.Qalif meletakkan namanya Qaiser Melissa.

"Dah papa!"

Qaiser berdiri di tepi meja sambil melihat Qalif yang sedang menggantung apron nya.

"Qaiser duduk situ diam-diam. Papa nak pergi panggil mama."

Qalif meninggalkan Qaiser seorang diri. Dia menaiki lif untuk ke tingkat tiga.Qalif mengetuk pintu biliknya.

"Sayang dah siap ke?"

Qalif memanggil Qaisara.Lama jugak isterinya bersiap.

"Dah.Masuk lah."

Qaisara membenarkan Qalif masuk. Qalif memulas tombol pintu biliknya.Qaisara cantik berseri-seri dengan dress merah yang Qalif hadiahkan.Qalif mendekati Qaisara dan menutup mata Qaisara menggunakan tangannya.

"Cantik Sara pakai baju ni.Pandai abang pilih kan?Ok jalan slow-slow. Straight je."

Qaisara berjalan perlahan-lahan. Dia mengikut semua arahan Qalif.Dan akhirnya mereka sampai di tingkat satu.Qalif membawa Qaisara ke halaman rumah.Halaman rumah itu dipenuhi bunga dan balon.Ada juga khemah kecil dan balon huruf yang disusun menjadi happy birthday.Lampu-lampu kecil mencerahkan halaman itu.

Qalif menurunkan tangannya dari mata Qaisara dan menyuruh Qaisara membuka mata.

"Happy birthday mama!"

"Happy birthday sayang."

Qalif dan Qaiser menyebut serentak.Qaisara memeluk Qaiser dan mendukung anaknya itu.

"Cantiknya.Qaiser dengan papa ke buat semua ni?"

Qaiser mengangguk laju dan mencium pipi Qaisara.Qaisara mencubit hidung Qaiser sedikit.

"Thanks abang.Susah-susah je buat semua ni.Abang bagi kek je pun dah cukup."

Qalif memeluk Qaisara dan Qaiser.

"Mana ada susah. Susah ke Qaiser?"

Qalif langsung tidak rasa terbeban nak menyambut hari jadi Qaisara.Dia buat semua tu supaya Qaisara sentiasa bahagia bila di sisi dia.

"Tak susah pun mama.Qaiser suka hias-hias.Papa pun suka."

Qaisara mengusap kepala Qaiser.Ada nya Qaiser dalam hidup mereka membuatkan hari mereka lebih bahagia.Dia harap dia sentiasa ada untuk keluarga kecilnya itu.

"I love you abang."

"I love you too Sara"

"I love you more mama!"







QALIFWhere stories live. Discover now