12. Reteta dezastrului

1K 108 7
                                    

          Milan

          Crăciunul a venit... și a trecut.
          Anul nou a venit și el... și a trecut.
          Prietenii mei și iubitele lor au revenit în Miami. Anonymous Society parea ca ne-a dat o scurta pauza, chiar dacă le trimiseserăm răspunsul la cele zece ghicitori cu aproape doua săptămâni în urma. Știți cine nu lua niciodată pauza? Senatorul Van der Fritz, care devenise foarte insistent și iritant, cerând aproape zilnic să ne întâlnim.
          La polul opus al insistentei se afla Eva. Nu auzisem nimic de ea sau de la ea încă de la Crăciun. Chiar și în seara aceea se comportase ciudat, abia dacă scosese doua vorbe, dar mâncase pe nerăsuflate mâncarea chinezeasca pe care o adusesem.
          Apoi, când credeam ca n-o să mai vorbească în veci, mi-a amintit ca a rezolvat cinci ghicitori și ca îi sunt dator. Pentru prima oară în ultimele luni, vinovăția nu m-a mai strâns de gat atunci când am intrat în ea si i-am tras-o fara sa gândesc. Nici mai tarziu, când am căzut lat de epuizare și nici după aceea, când am plecat înapoi la hotel.
          În privința lui Chloe încă nu eram prea sigur. Încă era logodnica mea și încă plănuiam să mă însor cu ea, dar ce fel de viață urma să avem împreuna? Nu știam asta.
          -Spune-i ca sunt în Miami și nu ajung prea curând în Washington, m-am răstit furios la asistente mea care nu avea nici o vina în toată situația aceea de rahat. Dacă vrea atât de tare să vorbim, n-are decât să-și urce fundul în avion și să vina aici.
          -Am înteles, domnule, mormai biata femeie cu jumătate de gura. Ce să fac în privința galei de peste doua săptămâni? Să confirm sau nu prezenta dumneavoastră?
          -Confirma, am spus deja atent la raportul pe care îl primisem pe email. Unde se tine gala?
          -În Grand Ballroom, la Plaza, domnule. Va rezerv o camera tot acolo?
          -Da, te rog.
          -Am notat, mă anunță ea. Asta e tot momentan, domnule?
          -Da, am murmurat. Mulțumesc.
          I-am închis telefonul, și nu doar ca l-am închis dar l-am și aruncat la picioarele patului, cât mai departe de mine. Ziua aia era lunga, enervanta și parea ca nu se mai termina.
          Și era abia prânzul, iar eu știam ca mai era mult timp pana seara pentru ca lucruri să se intample.
          Telefonul de la Anonymous a anuntat intrarea unui apel înainte ca eu să apuc să termin de citit raportul financiar pe care îl primisem de la echipa de contabili. Am lasat laptopul, m-am ridicat și n-am apucat să fac decât un pas înainte ca ușa camerei mele să se deschidă la perete.
          -Socrul tau urmează să dea un interviu in direct, m-a anuntat Easther. Mă gândeam ca vrei să știi.
          -Cine? Am întrebat încruntat, oprindu-mă ca trăsnit în drumul meu spre comoda pe care lăsasem telefonul.
          -Socrul tau, repeta ea privindu-mă incruntata.
          -Nu am nici un socru, Easther, am murmurat imitând-i mimica incruntata.
          -Bine, lasă-mă să reformulez, pufni ea. Tatăl logodnicei tale urmează să intre în direct la televizor, să dea un interviu. Dacă te interesează, televizorul e pornit în camera comuna.
Femeia a dispărut din cadrul usii, lasand-o deschisă.
Când am ajuns în camera de zi nu era decât ea acolo.
-Unde sunt ceilalți? Am întrebat în doi peri.
-Killian e la birou. Easther și Davis au ieșit să cumpere ceva de mâncare.
M-am asezat pe canapea, la distanta considerabila de soția prietenului meu. În sfârșit puteam să spun despre Killian și Davis ca îmi sunt prieteni fara să îmi vine să îmi scot singur ochii. Era un mare pas înainte.
Julie a apăsat pe un buton de pe telecomanda și volumul televizorului a crescut simtitor. Tocmai la țanc, caci exact atunci crainicul spunea:
-...toate posturile de știri politice și nu numai! Colegii mei sunt prezenți la conferința de presa pe care a organizat-o Lucien Bardot. Urmează să transmitem live totul chiar... acum.
Imaginea de pe ecran a dispărut, doar ca să lase locul cadrelor filmate în timp real la conferința de presa. Lucien era în prim plan, dar în stânga și dreapta lui erau directoarea de imagine și purtătorul de cuvânt al companiei sale. Imediat ce forfota s-a încheiat, Lucien a zâmbit audienței. Zâmbetul nu i-a atins ochii.
-Ce om ursuz, mormai Julie în doi peri.
Nu i-am răspuns, caci exact atunci bărbatul a început să vorbească.
-Va mulțumesc ca ati venit în număr atât de mare, sunt absolut flatat, incepu el foarte galant. În ultimele zile n-am avut liniște din cauza voastră, oameni buni. N-am putut să dorm, să mănânc și să îmi desfasor activitatile de zi cu zi și familia mea este la fel de afectata. Ne-ați vânat, urmărit și hărțuit în continuu, așa ca o să vorbesc acum, o singura data. Puteți începe să puneți intrebari.
Nu a durat nici macar o fracțiune de secunda pana când prima întrebare s-a auzit tare și răspicat:
-Domnule Bardot, e bine cunoscut la nivel național ca fiica dumneavoastră Chloe urmează să se căsătorească cu logodnicul ei, politicianul Milan Petrov. Ce părere aveți despre logodna lor și viitoarea căsătorie?
Am pufnit clătinand din cap. Bineînțeles ca despre asta voiau să vorbească, oare ce naiba fusese în capul meu? Pe nimeni nu mai interesează realizările profesionale, implicarea în comunitate sau moralitatea oamenilor. Nu, toată lumea vrea să stie doar cine cu cine se căsătorește, ce avere moștenește nu-știu-cine și care cuplu monden mai divorțează.
-Cred ca e evident ce părere am despre logodna și căsătorie din moment ce am fost de acord cu ambele. Următoarea întrebare?
-Unde este viitorul dumneavoastră ginere, domnule Bardot? Ati văzut comunicatul de presa pe care l-a trimis în spațiul public în urma cu câteva zile?
Lucien incuviinta solemn dand din cap.
-Am văzut și sunt complet de acord cu Milan. Evenimentele private în viața oamenilor trebuie să rămână private, oameni buni. De unele lucruri e cel mai bine să te bucuri numai alături de cei dragi.
-Domnule Bardot, ce ne puteți spune în privința nuntii? Fiica dumneavoastră a refuzat să ne des detalii și Milan Petrov nu comunica cu presa.
-Încep să cred ca Milan procedează mult mai bine decât mine, prieteni. Nu o să spun decât atât: va avea loc în luna Martie, așa cum a spus și Chloe. Data, locația și lista de invitați nu vor fi făcute publice. Alta întrebare?

Fă-te scrum #3 (seria Anonymous Society)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum