~Leon~
Istun veljieni autossa ja katselen ikkunasta näkyviä maisemia. En ole pitkään aikaan käynyt Helsingissä, joten olen nyt aivan innoissani. Minulla on ollut kauhea ikävä veljiäni, sekä Rillaa myös, koska emme ole nähneet pikään aikaan. Ikävöin myös muita heidän bändiläisiään, koska he ovat kummejani ja minulla on ollut heihinkin aina tosi hyvätä välit jokaiseen. Rakastan veljiäni tosi paljon ja toivoisin että asuisimme lähempänä, että pääsimme näkemään useammin toisiamme. Sillä se ikävän tunne jota koen aina kun en heitä nää pitkään aikaan, on aivan kamalaa ja saa minut todella surulliseksi. Minulla on aina ollut tosi hyvät välit veljiini ja heidän kanssa voi jutella aivan kaikesta.
Ja kyllä, vaikka Olli ja Aleksi ovatkin sijaisveljiä ja silti yhdessä, ei se ole minusta edes kummallista, koska olen päässyt sellaista elämää seuraamaan pienestä pitäen kotonamme. Ja vaikka Aleksi onkin oikeasti vain minun ja Ollin sijaisveli, en minä häntä sellaisena osaa pitää. Minulle hän tulee aina olemaan yhtälailla isoveli, kuin Ollikin on. Ja vaikka Olli ja Aleksi ovat minua n. 15 vuotta vanhempia, meillä on tosi hyvät välit toisiimme ja he ovat parhaita neuvojia, auttajia ja tukijoita aivan kaikessa. Myös sellaisissa asioissa missä porukat tai kaverit ei pysty olemaan apuna. Meillä on aina hauskaa yhdessä ja kaikilla on silloin hyvä olla. Ja rakastan kun saan olla Ollilla ja Aleksilla hoidossa, koska teemme aina jotain kivaa yhdessä.
"Huhuu, onko Leon vielä paikalla?", Aleksi sanoo ja ravistaa kättään edessäni. "Häh, mitä? Eiku aa, joo oon mä täällä vielä.", sanon. "Onko kaikki hyvin, olit ihan omissa maailmoissasi?", Aleksi kysyy ja kuulostaa hieman huolestuneelta. "Joo on, mietin vaan kaikenlaista.", sanon. "No mitäs sä sit mietit?", Olli kysyy, jolloin selitän heille ajatuksiani hieman. "Leon, sä oot ihana ja meilläkin on aina ikävä sua.", Aleksi toteaa. "Meki viihdytään sun kaa ja rakastetaan sua ihan aina.", Olli sanoo, jonka jälkeen alan hymyillä.
"Mutta hei me ollaan ihan just perillä, lähetään ostaa ruokaa.", Olli toteaa. "Okei.", totean. "Mitäs sä Leon haluat syödä?", Aleksi kysyy. "Herkkuja.", totean, jolloin molemmat alkavat nauraa. "No eiköhän me niitäkin voida hommata ja syödä, mutta mitäs muuta?", Olli kysyy. "Ehkä kananugetteja ja ranskalaisia, tortilloita ja pizzaa, mutta ne ei oo pakollisia. Eniten haluun ainakin teidän tekemää herkku smootheita ja makaroonilaatikkoa, koska ne on niin hyviä.", vastaan. "Okei, eli ainakin niitä kahta täytyy sulle tehdä.", Olli toteaa. "Jee!", kiljaisen innoissaan. "Mut hei nyt mennään sinne kauppaan. Jos mä haen ruokatarvikkeet, niin haetteko te kaks ne herkut?", Olli sanoo. "Sopii.", toteamme Aleksin kanssa yhteen ääneen. "No sitten tehdään niin.", Olli jatkaa ja nousee autosta ulos.
Mekin nousemme autosta ja lähdemme kävelemään kohti kaupan sisäänkäyntiä. Olli nappaa vielä ostoskärryt, jonka jälkeen menemme sisälle. Me suuntaamme Aleksin kanssa ensin sipsiosastolle, josta mukaan tarttuu juustonaksuja, linssisipsejä ja aivan perinteisiä sipsejä. Sen jälkeen haemme vielä valmisdibbejä, koska niillä pääse helpolla. Seuraavaksi suuntaamme karkkiosastolle, josta mukaan lähtee suklaata, muutama karkkipussi ja minulle pari tikkaria. Ainiin meillä on Aleksin kanssa kori, niin ei tarvitse raahata tavaroita käsissä ja yrittää löytää Ollia joka välissä. Pääsemme juomaostastolle ja mukaan lähtee Coca-Colaa, sekä muumilimukkaa minulle. Viimeisenä haemme vielä jäätelöä ja pikkupullia, koska ne on niin hyviä. Ja ei näitä kaikkia herkkuja ei kyllä syödä yhden päivän aikana luultavasti.
Lähdemme etsimään Ollia, joka löytyykin jo yllättävän pian hedelmä osastolta, jossa hän on punnitsemassa omenoita. Etsimme vielä loput ostokset kaupasta ja suuntaamme sitten kassalle. Aleksi alkaa lappaa ostoksia liukuhihnalle ja Olli pakkailee niitä ostoskasseihin. Itsehän vain istun jollakin penkillä ja odotan heitä. Pian he tulevatkin luokseni ja lähdemme autoon. Olli nostaa ostoskassit takakonttiin ja minä käyn viemässä kärryt viereiseen kärryparkkiin. Pian pääsen itsekkin autoon ja matka kohti veljieni kotia voi jatkua.
-
Pääsimme juuri perille ja olemme nyt hississä kohti oikeaa kerrosta. Pääsemme perille ja Aleksi avaa ulko-oven. Oven takaa paljastuu heti Rilla, joka alkaa kiehnätä jaloissamme ja hyppiä innoissaan varsinkin minua vasten. Saamme ulkovaatteet riisuttua, jonka jälkeen Aleksi suuntaa purkamaan ostoksia ja tekemään ruokaa ja Olli vissiin lähti viemään laukkuni johonkin. Minä istun eteisen lattialla ja rapsuttelen Rillaa, joka vaikuttaa olevan todella innoissan näkemisestäni ja nuolee kasvojani tällä hetkellä litimäriksi. Minullakin oli kyllä kauhea ikävä Rillaa. Se on aivan täydellinen ja ihana koira, joka on aina ollut suojelemassa minua kaikelta pahalta. Ainakin kun vanhoja kuvia joskus tulee itsellä katseltua ja näkee kuvia meistä kahdesta.
Jossain vaiheessa Rilla rauhoittuu, joten nousen lattialta ja kuivaan kasvoni, jonka jälkeen suuntaan olohuoneeseen. Istun lattialle ja alan vielä leikkiä Rillan kanssa, joka keskeytyy kun kuulen Aleksin kutsun; "Syömään!" Suuntaan keittiöön ja istahdan pöydän ääreen. Ruoaksi näyttää olevan toivomiani tortilloja. Täytän tortillan, rullaan sen ja alan syömään hyvällä ruokahalulla. Kyllä minulla jo kova nälkä olikin.
-
Saimme syötyä ja nyt katselemme Leijona kuningasta ja odotamme että ruoka vähän laskeutuisi. Istun nojatuolissa ja Rilla tuhisee tyytyväisenä sylissäni, se on täydessä unessa tällä hetkellä. Aleksi makoilee Ollin päällä sohvalla ja Olli halaa häntä tiukasti, sekä leikkii hänen hiuksillaan. Jossain vaiheessa alan kuullaa tuhinaa ja huomaan molempien sekä Ollin, että Aleksin nukahtaneen. Onpa täällä väsynyttä porukkaa tänään, mutta ei se minua kyllä haittaa sinänsä. Jatkan elokuvan katselua yksin ja samalla rapsuttelen ja silittelen Rillaakin edelleen.
-
Elokuva loppui juuri ja kaikki muutkin heräsivät jo. Nyt olemme pukemassa ja laittamassa Rillalle valjaita, koska lähdemme käyttämään Rillaa nyt lenkillä. Pääsemme ulos asti ja lähdemme kävelemään johonkin päin. Rilla pysähtelee välillä haistelemaan kaikenlaista ja näyttää nauttivan ulkoilusta, kuten mekin. Jossain vaiheessa pääsemme takasin Ollin ja Aleksin luo, syömme ja pelailemme lautapelejä, kunnes menemme saunaan.
Saunan jälkeen teen vielä muutaman koulutehtävän, minkä sain koulusta nyt tämän reissun aikana tehtäväksi itsenäisesti kotona. Tehtävien jälkeen katselemme vielä jotain televisiosta tulevaa sarjaa ja teemme iltahommat, kunnes minä menen jo nukkumaan n. kello 22.00 ja jätkät jäävät vielä touhuamaan jotain kahdestaan. Ja tottakai Rilla käpertyy viereeni nukkumaan.
_________
Sanoja: 928
️❤️
YOU ARE READING
Love of Mine || OLEKSI (2)
FanfictionAleksi ja Olli ovat kasvaneet aikuisiksi, muuttaneet pois kotoa ja kiertävät nyt maailmalla Blind Channelin kanssa aktiivisesti. Millaista heidän elämänsä nykyään on? Vieläkö Aleksin traumat puskevat päälle? Vieläkö he ovat yhtä rakastuneita toisii...