Luku 13

250 23 2
                                    

~Olli~

"Herätys!", kuulen Aleksin sanovan ja ravistelevan minua samalla, kun itse yritän saada silmiäni aukeamaan. Kello on 7.00, mutta olemme lähdössä 8.00 ajelemaan mökille päin, joten täytyisi jo herätä ja nousta ylös.
Meinasimme eka mennä Leville meidän vanhempiemme mökille, mutta sinne on niin pitkä matka Helsingistä, että lopulta päädyimmekin menemään Joelin suklaisten mökille, joka on lähempänä. Olemme menossa sinne ensin jätkien kanssa yhdessä joksikin aikaa ja sitten saamme jäädä sinne muutamaksi päiväksi vielä kahdestaankin Aleksin kanssa, joten menemme sen takia sinne kahdestaan omalla autollamme. Toki meillä on Rillakin mukanamme, sillä se rakastaa mökkeilyä yli kaiken. Mökille kestää ajaa muutamia tunteja, sen lisäksi vielä matkan aikaiset pysähdykset täytyy laskea mukaan, joten lähdemme ihan hyvissä ajoin. Tarkoitus olisi olla mökillä joskus iltapäivällä.

Lopulta saan silmäni auki ja vedän Aleksin ensin kanssani suudelmaan, jonka jälkeen vielä jäämme joksikin aikaa halailemaan. Halailtuamme teemme aamuhommat, syömme aamupalaa ja laitamme vaatteet, joilla on mukava istua autossa ja matkustaa. Lopuksi pakkaamme vielä viimeiset tavarat laukkuihin, joita tarvitsisimme mökillä, kunnes lähdemme ulos. Alamme lastata tavaroitamme autoon, jonka jälkeen lähdemme vielä käymään Rillan kanssa lenkillä. Sen jälkeen autamme Rillan autoon ja siirrymme sinne itsekkin. Laitamme turvavyöt kiinni ja matka kohti mökkiä voi alkaa. Aleksi ajaa alkumatkan ja minä ajan loppumatkan, muut jätkät tulevat varmaankin kaikki Tommin kyydillä.

Kaivan puhelimeni taskusta, yhdistän sen auton radioon ja laitan meidän yhteisen matkoja varten tehdyn soittolistan soimaan Spotifysta, samalla kun Aleksi laittaa omaan puhelimeensa reittiohjeet ja lähdemme ajamaan kohti mökkiä. Rilla on onneksi ihan rauhallinen, ainakin tällä hetkellä. Olemme ajaneet jonkun aikaa ja nyt pidämme ensimmäisen vessatauon, jonka jälkeen matkamme taas jatkuu. Ajelemme taas jonkun aikaa kunnes pysähdymme taas, tosin pidemmäksi aikaa. Tällä kertaa pysähdymme siis ABC:lle syömään, vessaan, tankkaamaan ja jaloittelemaan ja tietysti myös Rilla pääsee ulos autosta jaloittelemaan, tekemään tarpeensa, juomaan yms... Kun olemme saaneet kaiken hoidettua matkamme jatkuu taas ja nyt vaihdoimme kuskia. Eli minä ajan nyt loppumatkan mökille, koska Aleksi on jo ajanut oman osuutensa.

Jonkun ajan päästä pysähdymme käymään vielä kaupassa hakemaan muutaman jutun, mitä Joel soitti meitä tuomaan. He olivat tehneet isoimmat ostokset ja ovat jo mökillä, mutta jotain oli unohtunut ostaa tai tarvittiin vielä, kuten tiskiainetta, suodatinpusseja ja jotain ruokaa vielä. Tästä kaupalta olisi enää pieni hetki perille ja pian kurvaamnekin mökin pihaan, jossa näemmekin Tommin auton jo parkissa. Parkkeeraan auton Tommin auton viereen ja huomaan, että Aleksi on kaupan jälkeen ehtinyt nukahtaa, vaikka matkaa oli enään max 20 minuuttia kaupalla tähän mökille. Nousen ylös autosta, otan laukkumme ja ostokset kantoon ja vien ne sisälle. Tommi tulee heti purkamaan ostoksia ja Niko ystävällisesti raahaa laukkumme johonkin.

Itse käyn hakemassa Rillan autosta. Se alkaa heti aivan innoissaan tutkimaan mökkiä ja kiehnäämään muiden jätkien jaloissa. Rilla näyttää myös erittäin tyytyväiseltä huomiosta, jota hän jätkiltä saa aina yllin kyllin. Nyt on monia tyyppejä, joilta voi vaatia rapsutuksia ja syötävää tai joita voi vaatia vaikka leikkimään. Jätän Rillan sisälle ja lähden itse nyt vielä hakemaan Alea autosta, mutta ennen sitä vilkasin vielä kelloa joka on 14.38 tällä hetkellä. Kävelen autolle, avaan vänkärinpuolen oven ja katson Aleksia joka tuhisee suloisesti. Avaan hänen turvavyön ja nappaan hänet syliini. Kannan Aleksin sisälle ja Tommi näyttää meille mikä huone meille oli päätetty.

Huoneet menivät niin, että alhaalla nukkuu yhdessä huoneessa Tommi ja yhdessä Joel. Ylhäällä taas nukkuu toisessa huoneessa Niko ja Joonas ja toisessa minä ja Aleksi. Tämä järjestys oli kyllä aika selvä, koska yläkerran huoneissa voi kyllä tapahtua mitä vaan. Rillakin nukkuu luultavasti minun ja Aleksin kanssa. No mutta lasken Aleksin sängyllemme ja riisun häneltä kengät pois. Muita ulkovaatteita hänellä ei edes ollut. Peittelen hänet viltillä, jätän huoneen oven raolleen ja nappaan Aleksin kengät mukaani. Lähden alas muiden seuraan ja vien samalla ne Alen kengät eteiseen.

___________

Sanoja: 603

Haluan mökille...

Love of Mine || OLEKSI (2)Where stories live. Discover now