Luku 17

249 22 19
                                    

Time skip

~Olli~

Valmistan keittiössä aamupalaa, koska kohta pitäisi lähteä jo studiolle. Olen hämmentynyt siitä ettei Aleksi ole vieläkään herännyt, vaikka meni eilen aikaisin nukkumaan ja herää yleensä aina ennen minua aamulla. Olen itse jo ehtinyt tehdä kaikki aamuhommat ja käyttää Rillan ulkona. Saan aamupalan valmiiksi ja lähden herättämään nyt sitä Aleksia, koska se ei ole vieläkään herännyt ja lähtöön on alle 30 minuuttia. Kävelen huoneeseen ja raotan oveamme. Aleksi nukkuu kyljellään selkä oveen päin pienenä myttynä, eikä häntä oikeastaan edes näy peiton alta ollenkaan. Menen kyykkyyn lattialle sängynviereen ja vedän peittoa pois hänen kasvoiltaan. Aleksi on niin suloinen nukkuessaan.

Alan silittää Aleksin kasvoja ja herätellä häntä. Hetken päästä Aleksi alkaakin heräillä ja katsoa minua väsyneen näköisenä. "Huomenta rakas.", ehdin vain sanoa, kunnes hän jo pomppaa ylös ja juoksee vessaan, josta alkaa kuulua oksentamisen ääniä. Lähden Aleksin perään ja alan silitellä hänen selkäänsä, kun hän oksentaa. Hetken päästä Aleksi lopettaa ja jää nojaamaan minuun, kun itse silitän hänen hiuksia. Ojennan hänelle paperin, johon hän pyyhkii kasvonsa. "Olli mulla on kylmä,  huono-olo ja särkee päätä.", Aleksi sanoo käheällä äänellä. "No sit mä autan sut sänkyyn.", totean ja autan Aleksin pystyyn. Talutan hänet takasin huoneeseemme ja peittelen sänkyymme.
Käyn nopeasti hakemassa hakemassa lääkkeen, vesipullon, kuumemittarin ja ämpärin varalta sängyn viereen.

Palaan huoneeseen ja työnnän kuumemittarin Aleksin kainaloon, joka tärisee sängyssä. Hetken päästä mittari piippaa ja annan sen olla vielä hetken, kunnes katson mitä se näyttää. "38,9 °c. Rakas sä taidat olla tullu kunnolla kipeäksi.", totean ja annan Aleksille lääkkeen, jonka hän nielee nopeasti veden kera. Aleksi käpertyy peiton alle ja silitän hänen hiuksiaan, kunnes hän nukahtaa. Hiivin hiljaa huoneesta ulos, mutta jätän oven raolleen, jos Aleksille tulee joku hätä. Otan itselleni aamupalaa ja lösähdän sohvalle syömään ja katsomaan jotain sarjaa. Kaivan myös puhelimen taskustani ja huomaan jätkien pommittaneen minua viesteillä ja puhelimella. Ainiin treenit alkoivat jo jokin aika sitten, mutta emme kyllä ole nyt menossa sinne kumpikaan. Aleksi ei voi ja minähän en häntä jätä yksin kärsimään.

Etsin yhteystiedot ja sieltä Nikon numeron, kunnes soitan hänelle. Menee vain hetki, kun Niko jo vastaa.

(N=Niko ja O=Olli)!

N: No vittu vihidoin, missä te Alen kaa oikeen kuppaatte? Treenit alako jo joku aika sit.

O: Kotona, eikä tulla treeneihin. En päässy aiemmin ilimottaa, sori.

N: Miks ette pääsee? Kaikki kunnossa?

O: Ale on tullu yöllä kippeeks. Se heräs aamulla ja juoksi heti oksentaan. Se myös valitti huonoaoloa, kylymää ja pääkipuu ja mittasin just sen kuumeen, niin näytti olevan 38,9 °c. Nyt se otti lääkkeen ja nukkuu, niin siks se ei pääse. Ja mä en viihtis jättää sitä tuossa kunnos yksin kottiin, niin en myöskään tuu treeneihin tänään.

N: Aivan ja joo, oo vaan kotona kans. Sano Allulle tsemppii ja paranemisii. Mää inffoon muita, keskity sä nyt va hoitaa se rakkaas kuntoon. Kattottaan sit millo pidetää treenit uudestaa.

O: Joo, kiitti Niko. Ja heippa, mää lähen kattoo tota Alea, ku se huus mua just.

N: Juu, mee vaan. Heippa.

Suljen puhelun ja lähden huoneeseemme, josta kuuluu oksentamisen ääniä. Astun huoneeseen ja juuri silloin Aleksi lopettaa oksentamisen ja alkaa juoda vettä pullostaan, joten käyn tässä välissä huuhtelemssa oksennusämpärin. "Haluisitko sä koittaa syyä vähän jotain?", kysyn, mutta Aleksi vaan pudistaa päätään voipuneen näköisenä. "Mikä olo?", kysyn vielä. "Tosi huono. Pää ja lihakset särkee, kurkkuun sattuu, nenä on tukossa ja mahaki on kipee.", Aleksi sanoo. "No voihan.", totean. "O-Olli. Vo-voitko sä tu-tulla mun viereen?", Aleksi takeltelee käheänä. "Tottakai rakas.", kuiskaan ja kömmin sängylle. Vedän Aleksin kainalooni, painan suukon hänen otsalleen ja silittelen häntä kunnes hän nukahtaa ja taidan itsekkin nukahtaa. Tulen nyt varmaan itsekkin sairaaksi, mutta ei voi mitään. Sitten sairastetaan yhdessä, mutta nyt on tärkeintä että Aleksilla on mahdollisimman hyvä olla.

___________

Sanoja: 610

🤮🤒🤧

Love of Mine || OLEKSI (2)Where stories live. Discover now