Luku 37

210 20 16
                                    

~Aleksi~

Kävelen Ollin ja Hupsun kanssa ulkona, koska pitäähän Hupsukin käydä lenkittämässä. Eteneminen on vain aika hidasta, koska pentu ei ole tottunut näihin paikkoihin ja haluaa kokoajan jäädä haistelemaan paikkoja. On viikonloppu ja kello on jo yli 22.00, joten alkaa olla melko hämärää. Olemme juuri kääntymässä takaisin kotia päin, kun jostakin kuuluu selvästi "Apua!" huuto, sen jälkeen hiljenee. Päätämme kuitenkin lähteä katsomaan mistä ääni kuului, jos jollain on oikeasti hätä. Nappaan Hupsun syliini, jotta etenisimme nopeampaa ja Olli pitää puhelinta valmiudessa soittamaan tarvittaessa apua. Kävelemme jonkun matkaa, kunnes jostain alkaa kuulua paniikinomaista itkua ja seuraamme ääntä. Päädymme jonkun syrjäisen kadun päätyyn, josta ei pääse kuin takaisin tai pienen pätkän oikealle päin, kunnes tie päättyy kunnolla. Kulmassa on iso halli, jonka läpi ei nää ja itku kuuluu jo todella voimakkaana ja kuulostaa jotenkin tutulta.

Kurkkaan kulman takaa varoen ja järkytyn. Pakenen Ollin luokse ja kesken soitaa 112, HETI. Olli alkaa soittaa apua, samalla kun selitän mitä näin. Olli antaa puhelimen minulle ja kerron samat asiat hätäkeskukselle. Pian luoksemme tuleekin poliisiauto, joka onneksi oli lähellä partioimassa. Jäämme Ollin kanssa syrjempään seisomaan, kun poliisit menevät kulman taakse ja palaavat sieltä yllättävän pian raahaten mukanaan erittäin isokokoista miestä joka huutaa, kiroilee ja rimpuilee heidän otteissaan. Lopulta poliisit saavat miehen kyytinsä ja tulevat luoksemme. Kerron mitä tiedän tapahtumista ja poliisit antavat minulle luvan mennä kulman taakse Hupsun kanssa. Olli jää odottamaan ambulanssia ja poliisit lähtevät viemään miestä asemalle kai ja selvittelemään asiaa. Ainakin rikosilmoitus tapahtuu heidän puolesta tällä kertaa.

Juoksen heti luvan saatuani kulman taakse, jossa kohtaan karun näyn. Maassa makaa alastomana, vaatteet hajottettuna ja aivan paniikin vallassa pikkuveljeni, eli siis Leon. Vitun hullu tuo mies, näin kyllä mitä hän teki ja olisin halunnut mennä väliin, mutten pystynyt. Kuka hullu raiskaa ja hakkaa 10 vuotiaan pienen pojan. Joo on yö ja pimeää ja Leon on varmaan ollut yksin liikenteessä, en kyllä tiedä miksi tai mitä oikeasti on tapahtunut, mutta silti. Kyykistyn paniikissa olevan Leonin viereen ja riisun takin ja hupparin päältäni, joilla peittelen Leonin, että kaikki ei näy. Ei meilmä muutakaan ylimääräistä ole ha hänen omat vaatteet ovat aivan riekaleina. Minun on nyt pärjättävä itse t-paidalla, mutta enköhän mä selviä. Leonin takia mitä vaan. Istun maahan ja vedän pojan syliini ja haluakseen varovasti. Leon painaa päänsä vasten rintakehääni ja itkee, onneksi alan jo kuulla sireenien ääniä kauempaa. Korjaan takiani ja hupparia Leonin päälle hieman erolailla, jotta ne lämmittävät ja peittävät edes vähän.

Hupsu taitaa aistia jotain, sillä tulee luoksemme ja painaa päänsä ja tassunsa Leonin jalan päälle. "Leon, haluun kertoa sulle. Tässä on Hupsu, meidän uusi koiranpentu, joka saapui meille eilen.", kerron. Leon itkee ja näyttää olevan todella kivuissaan, mutta silti hänen suullaan käväisee pieni hymy, kunnes hänen ilme muuttuu taas tuskaiseksi. Rauhoittelen Leonia, kunnes vihdoin Olli ja ensihoitajat saapuvat paikalle. Leon ei suostu lähtemään sylistäni, joten kannan hänet ambulanssin luokse. Saan hypätä kyytiin ja lähdemme suoraan sairaalalle. Olli nappaa Hupsun ja aikoo tulla pian autolla perässä ja soittaa vanhemmillemme tapahtumasta.
Pian ambulanssi kurvaa sairaalalle ja Leon viedään suoraan johonkin huoneeseen. Leon on niin paniikissa ja kun kerron olevani hänen isoveli, saan mennä mukaan huoneeseen.

En edes tiedä mitä kaikkea Leonille tehdään, mutta ainakin jotain testejä ja tutkitaan jotain ja hän saa rauhoittavia. Yhteen haavan laitetaan tikit. Sen jälkeen Leon saa ilmeisesti kipulääkettä ja rauhoittavia, koska vaikuttaa niin kipeältä ja paniikissa olevalta vielä. Leon siirretään vuodeosastolle ja hänen pitää jäädä yöksi tarkkailuun, koska hän oli niin kipeä ja sai rauhoittavia. Huomenna toivotaan että hän pystyy kertomaan mitä tapahtui ja vastaamaan muutamiin asioihin, jotta pääsee kotiin. Istun tuolilla Leonin sängyn vieressä kyyneleet poskillani ja silittelen pojan kättä, kunnes joku kaappaa minut halaukseen. Se on Olli. Myös äiti ja isi tulevat huoneeseen. Heille on jo kerrottu mitä Leonille on tehty,  mutta koska kello on jo paljon ja Leon nukkuu, ei voida jäädä tänne. Tosin äiti ja isi tulevat kuulemma aamulla heti tänne kun Leon on herännyt, koska Leonia ahdistaa sairaalat ja hän on vasta 10 vuotias. Oma äiti on vielä tärkeä.

Lähdemme kaikki pois huoneesta ja tuntuu kaiken jälkeen kamalalta jättää Leon sinne yksin, mutta kyllä hän pärjää. Hän on niin rohkea ja vahva. Sovimme että menemme huomenna käymään kotona heti, kun Leon on päässyt sinne. Ainiin unohdin mainita, mutta Leonin jalka on edelleen paketissa ja hänellä pitäisi olla kepit käytössä. Äiti kertoi että Leon oli ollut jalkapallotreeneissä, ei toki pelaamassa. Ihan vain katsomassa muiden peliä ja treenit olivat loppuneet ilmeisesti vasta 21.00 jälkeen. Hänen oli kuulemma pitänyt tulla kaverinsa kyydissä kotiin. Äiti oli juuri soittanut Leonin kaverin vanhemmille, jotka kertoivat että Leonin kaveri Benjamin oli sairaana ja että Leonille oli kerrottu asiasta. Leonin on siis täytynyt taiteilla tuolla ulkona yksin keppien kanssa treeneihin ba sieltä kotiin ja sitten tuo hullu mies on hyökännyt viattoman pienen pojan kimppuun, joka ei keppien ja paketissa olevan jalan kanssa pääse pakenemaan. Hullu!

_________

Sanoja: 793

Leon 😭❤️‍🩹

Love of Mine || OLEKSI (2)Where stories live. Discover now