~Leon~
Olen nyt ollut veljieni luona jonkun aikaa ja olemme käyneet järjestelemässä kamoja valmiiksi minun, äidin ja isin uudessa kodissa. Olen maailman onnellisin, että muutamme Helsinkiin, koska kiusaajat jävät kauas taakseni ja pääsen näkemään Ollin ja Aleksin kavereita, eli kummejani enemmän vihdoin. Mutta mikä parasta saan nähdä vaikka joka viikko Ollia, Aleksia ja etenkin Rillaa, koska muutamme niin lähelle Ollia ja Aleksia. Matkan kulkee vaikka kävellenkin helposti. En muista milloin vanhemmat ovat tulossa tänne vihdoin ja muutamme virallisesti uuteen kotiimme, mutta kai se nyt viikonloppuna oli puhe tapahtua. Oli miten oli, tänään olemme menossa Linnanmäelle pitämään koko jätkäporukan kanssa kivaa. Saapa nähdä millainen kaaos tästä aiheutuu.
Rapsutan Rillaa joka on käpertyneenä sylissäni, kunnes nousen ylös. Rilla jää pyörimään jaloissani hieman edessä, mutta ei se toisaalta mitään haittaa. Avaan sädekaihtimet ja verhot ikkunan edestä, jolloin huoneeseen alkaa tulvia valoa. Katson ikkunasta ulos, jossa näyttää paistavan aurinko jo täydellä terällä. Ikkunassani on kiinni lämpömittari, joka näyttää yli 20°c, vaikka on sijoitettu varjoisaan paikkaan. Etsin itselleni vaatteet ja päälleni päätyy tietysti veljieni bändin uusi merch t-paita, sekä rennot reisitasku shortsit. Laitan jalkoihini vielä nilkkasukat, ranteeseeni kellon ja lanteilleni solmin hupparin roikkumaan, jos sattuu tulemaan päivän aikana kylmä kuitenkin jossain vaiheessa. En usko kyllä.
"Leon, herätys!", kuulen jonkun huutavan ja avaavan huoneen oven. "Ai sä ootkin jo heränny ja olihan se Rilla vielä tallessa, mahtavaa. Tuus syömään, kello on yli 10.00. Lähetään sit Linnanmäelle päin, kun ollaan saatu ittemme sellaiseen kuntoon, että kehtaa lähteä ihmistenilmoille.", Aleksi toteaa. Nyökkään ja lähden Aleksiin ja Rillan perässä alakertaan. Rilla suuntaa heti syömään, kuten mekin. Sen jälkeen teemme viimeiset aamuhommat ja pakkaamme tarvittavat asiat mukaan, kunnes lähdemme käyttämään Rillan lenkillä ja tarpeillaan. En tiedä kauanko olemme huvipuistossa, mutta kyllä Rilla yksinkin pärjää jonkun aikaa. Toki ilmeisesti Aleksin kaveri asuu lähellä ja lupasi jossain vaiheessa päivää käydä katsomassa että Rilla varmasti pärjää, jos meillä menee myöhään.
-
Saavuimme juuri Linnanmäelle ja olemme nyt portilla jonottamassa. Pian käsissämme onkin rannekkeet ja iso 8 henkilön jengimme lähtee peremmälle kohti huvipuistoa. Meitä on siis mukana Olli & Aleksi, Joonas & Niko, Tommi & Adela, porukan ainoa sinkku Joel ja tietysti minä itse. Niin siis olenhan minäkin tietenkin vielä sinkku, mutta ei minulla näin nuorena tarvitsekkaan ketään vielä olla, vai mitä? Suuntaamme heti ensimmäisenä tietenkin puuvuoristorataan, koska onhan se nyt klassikkolaite, missä kaikkien pitää joskus käydä. Ainakin jos Linnanmäelle päätyy huvittelemaan. Tämä laite oli meille kaikille sopiva ja nauroin koko matkan ajan.
Joel ja Joonas ovat kanssani kaikista innokkaimmat ja heti kun pääsemme pois laitteesta, olemme jo matkalla seuraavaan juoksujalkaa. Muiden tullessa rauhassa perässämme. Olli kertoi jo kotoa ettei tule kauhean monessa laitteessa käymään, eikä ilmeistä Tommikaan ole kauhean innokas huvipuistoissa kävijä. Silti he lähtivät tänne mukaamme. Olemme kiertäneet eri vuoristoradoissa ja nyt päädymme käymään Kingissä. Kingin jälkeen suuntaamme porukalla syömään ja pelailemaan eri pelejä.
Pelailun jälkeen ostamme hattaraa ja pehmistä ja herkuttelemme, kunnes jatkamme laitteissa kiertelyä, tosin osa jää nyt jo maankamaralle, eikä tule enää laitteisiin mukaan. Käymme mm. Viikinkilaivassa ja mustekalassa, joka ei ollut hyvä päätös. Niko meinasi nimittäin oksentaa. Päädymme seuraavaksi maailmanpyörään ja täältä oikeasti näkee vaikka kuinka paljon. Pelailemme, herkuttelemma ja kiertelemme laitteissa viimeisen asti, kunnes portit sulkeutuvat ja on aika lähteä takaisin kotia kohti. Olen aivan uupunut päivästä ja heti kun pääsemme Ollin ja Aleksin luokse kaivaudun vaan peittokääröön pieneksi mytyksi ja nukahdan sekunnissa. Päivävaatteet jäi nyt päälle, enkä edes pessyt hampaitani. No ei voi mitään...
__________
Sanoja: 554
Mä en oikeesti tiiä millon viimeksi oon käynyt huvipuistossa, koska ne on aivan kamalia. Varmaan 2019 Linnanmäellä, ku Helsinkiin asti mentiin kesälomalla sillon käymään.
YOU ARE READING
Love of Mine || OLEKSI (2)
FanfictionAleksi ja Olli ovat kasvaneet aikuisiksi, muuttaneet pois kotoa ja kiertävät nyt maailmalla Blind Channelin kanssa aktiivisesti. Millaista heidän elämänsä nykyään on? Vieläkö Aleksin traumat puskevat päälle? Vieläkö he ovat yhtä rakastuneita toisii...