Luku 9

272 27 14
                                    

~Olli~

Herään aamulla, kun puhelimeni alkaa soimaan. Kurottelen yöpöydälle, jotta saan sen käteeni ja näen soittajan olevan Niko. Vastaan puheluun edelleen unenpöpperössä. Miksi tämä aamu alkaa ihan samanlailla puhelinsoitolla, kuin eilenkin äitini soiton takia? No en tiedä, mutta onko sillä toisaalta mitään väliä, eipä taida olla.

ViolentBob

Minä: Huomenta.

Niko: Huomenta ja sori, taisin herättää. Tosin nyt mä mietin miten sä heräsit puhelimen sointiin, ku et yleensä herää mihinkään.

Minä: No joo, mut ei se haittaa sinänsä. Onhan tuo kello jo vähän yli 9.00 kuitenki. Ja en tiiä. Eilen heräsin kans samalla lailla, kun puhelin soi. Mut hei, oliko sulla jottain asiaaki?

Niko: Joo. Aattelin et pääsettekö tännään studiolle Alen kaa, ku aattelin et voitas äänitellä tänään jotain pois alta?

Minä: Eiköhän me päästä, mut meillä ois sit extra tyyppi mukana.

Niko: Häh, kuka?

Minä: Leon. Se tuli meille eilen joksikin aikaa hoitoon, ku porukat lähti Ruotsiin työmatkalle. Varmaan on ok, jos se sit tulee mukaan studiolle?

Niko: Joo, todellakin on. Ihana nähä kummipoikaaki pitkästä aikaa. Katotaan saadaanko silti jotain sit äänitettyä, ku ainakin Tommin rumpuja ja sun bassoa ois hyvä saada äänitettyä valmiiksi lisää.

Minä: Jep, moneltako me tullaan?

Niko: Aattelin et jos alotetaa vaik 11.00, käykö se?

Minä: Eiköhän, nähään sit. Mäpä lähen herättää nuita kahta, heippa.

Niko: Juu, heippa.

Suljen puhelun ja menen keittämään kahvia, sekä valmistamaan aamupalaa. Saan aamupalan tehtyä ja lähden herättämään muita. "Huomentaa!", kailotan ja alan availla ikkunaverhoja Leonin huoneessa, jotta huoneeseen tulee valoa. "No huomenta.", saan väsyneen vastauksen. "Haluutko kunnian herättää Aleksin nyt?", kysyn. "Tottakai.", Leon sanoo ja nousee äkkiä ylös sängystä. Pian hän juoksee makuuhuoneeseen ja kohta sieltä kuuluu kiljaisu ja sen perään naurua.

Kävelen huoneen ovelle ja näen Leonin makaamassa sängyssämme ja Aleksin kutittavan häntä. "Huomenta sullekkin Aleksi. Tulkaas syömään, käytetään sen jälkeen Rilla ulkona ja sit lähetään studiolle. Niko soitti et pitäs hoitaa mun basson ja Tommin rumpujen äänitystä tänään ainaki.", sanon. "Okei.", saan vastaukseen. Saamme kaikki puettua päällemme ja pian jo istummekin pöydän ääressä aamupalalla. Aamupalan jälkeen lähdemme vielä käyttämään Rillaa ulkona, kunnes suuntaamme autoon ja studiolle päin.

-

Pääsemme studiolle ja alamme riisua ulkovaatteitamme. Saamme riisuttua ja menemme oleskelutilaan tai no Aleksi menee suoraan koneensa ääreen availemaan äänityksiä varten ohjelmia valmiiksi. Emme kuitenkaan Leonin kanssa pääse edes oleskelutilan oviaukkoa pidemmälle, kun Leon on jo kaapattu Joonaksen toimesta halaukseen ja sen jälkeen vielä muutkin halaavat häntä. Nauran Leonin ilmeelle, kun Tommi halaa häntä. Leon on  kuitenki niin paljon pienempi kuin Tommi, että hän nousee hakuakse  mukana ilmaan ja tavallaan Tommin syliin. Hetken päästä Tommi laskee Leonin alas ja lähtee laittamaan rumpujaan valmiiksi, koska ne äänitetään ensimmäisenä ja me muut jäämme juttelemaan kaikenlaista.

"Joonas tuutko käymään hetkeksi, mulla ois sulle asiaa?", pyydän. "Toki.", Joonas sanoo. Selitän Joonakselle että Leon on innostunut kitaransoitosta lähiaikoina ja on toivonut että Joonas joskus opettaisi häntä siinä. Joonas innostui heti asiasta ja päätti alkaa nyt jo opettamaan vähän Leonia, joten hän lähtee hakemaan kitaraansa jostain. "Leon, haluistko sä et mä opetan sua vähän kitaran soitossa?", kuulen pian Joonaksen kysyvän. "Joo, mut millä mä muka soittasin?", Leon kysyy. "Saat kuule soittaa ihan tällä mun kitaralla.", Joonas toteaa. "O-oikeestikko? Mitä jos mä rikon sen vahingossa?", Leon sanoo aprikoiden.

"Ihan oikeesti. Ja jos se menee rikki, niin sit se menee, ei sille sit voi mitään.", Joonas toteaa. "Kiitos Joonas, sä oot aivan paras.", Leon tokaisee ja halaa Joonasta, joka naurahtaa hyväntuulisesti. Pian Joonas ojentaa kitaransa Leonille ja alkaa opettaa häntä. Minusta on ihana nähdä kuinka innoissan Leon tilanteesta on ja miten hänen silmät oikein näyttävät palavan innostuksesta. Leonista tulee isona taatusti todella taitava kitaristi vielä.

Jossain vaiheessa Aleksi ja Tommi tulevat luoksemme ja päädymme tilaamaan pizzaa ja pitämään ruokatauon, jonka jälkeen äänitämme vielä basson soittoani. Kun saamme basson äänitettyä kello on vähän yli 18.00 illalla ja päätämme laittaa työpäivän purkkiin tältä päivää. Täällähän meni siis noin 7h ja lähdemme nyt kotia kohti. Tosin pojat tulevat meille vielä viettämään iltaa, nyt kun Leonkin on täällä. Eli siis varmaan herkuttelemme, juttelemme, kuuntelemme musiikkia ja katsomme elokuvia.

___________

Sanoja: 656

❤️🎸🎶

Love of Mine || OLEKSI (2)Where stories live. Discover now