MPH

2 0 0
                                    

"Fuhhh, Alhamdulillah kenyang!" Mia bersandar di kepala sofa merah dengan wajah penuh puas hati

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Fuhhh, Alhamdulillah kenyang!" Mia bersandar di kepala sofa merah dengan wajah penuh puas hati.

Aku pula masih menikmati air dan ais krim bot pisang yang dipesan oleh ayah Mia untuk kami.

Restoran Chicken Rice Shop penuh dengan pengunjung tapi kami bernasib baik sebab dapat duduk di bahagian bersofa, siap ada lampu sendiri dekat siling sebab kami ambil tempat yang macam pondok mini.

"Okay, lepas ni kita pergi tengok wayang. Tengok dulu ada cerita apa Kalau tak best semua, Uncle belanja benda lainlah ya?"

"Eh tak apa Uncle, kalau tak ada cerita menarik kami nak pergi MPH je. Itupun dah memadai."

"Okay kalau macam tu." Ayah Mia mengangguk dengan senyuman manisnya.

Kami pun berjalan menuju ke GSC yang terletak di bangunan sebelah dan dapat kami lihat betapa ramainya masyarakat yang datang.

"Wei, ada cerita Froz It 2 !" Mia dengan teruja menarik tangan kami berdua.

Poster cerita terhangat sekarang terpapar gah di bahagian kaunter. Melihat keterujaan kami, ayah Mia pun membeli empat tiket. Kami berlalu pula ke bahagian makanan dan akhirnya dua bekas bertih jagung caramel bersaiz sederhana dan empat air menjadi pilihan.

"Pukul berapa cerita mula?" Aku berjalan mendekati Mia yang sedang menyimpan tiket wayang kami ke dalam beg tangannya.

"Pukul dua. Kita ada lagi dalam 15 minit jadi rilek dulu."

"Hehe, aku masih terbayang tadi ahh. Miaaa, kenapa kau baik sangat? Kau tau tak aku terharu gila? Rasa nak nangis tau?"

Hayuqi memeluk lengan Mia erat sambil berpura-pura mengalirkan air mata terharu. Aku pula mengangguk penuh semangat sambil memeluk lengan dia yang masih kosong.

"Benda kecil je, aku mestilah nak kongsi benda ni dengan sahabat terbaik aku."

"Mamma Mia, Luvvv U! Chuuu~"

"Erghh, gediknya." Mia segera menolak muka Hayuqi dari terus mencuba untuk cuim pipi dia.

"Eh, biar betul?" Hayuqi mendadak bertanya dengan mata membulat dan itu membuatkan Mia mengerutkan dahinya.

"Kau dah kenapa?"

"Tu, Acik Azz."

Serentak itu, mata kami menoleh ke arah yang ditunjuk. Betullah, ada Acik Azril dengan kekasih dia, Kak Raisya sedang berborak di tepi pintu masuk.

𝐒𝐓𝐀𝐑𝐋𝐈𝐆𝐇𝐓Where stories live. Discover now