Porf-Esek tán nem a legszemrevalóbb település volt, amit James valaha látott, de azért nem találta ellenszenvesnek. Ugyan a város szélén húzódó gyárak füstje rontotta az összképet, mégis kellemes helynek tűnt.
Vagy talán csak azért tűnt annak, mert olyan ember lakott itt, aki közel állt a szívéhez. Akárhogy is, remekül érezte magát, miközben ő és édesapja a házak közt lépkedve a Szivárvány út felé sétáltak.
A huszonhetes számot keresték, és hamar meg is találták. Az majdnem azzal utcával merőlegesen állt, ahonnan ők érkeztek. Jobbra a harmadik.
Olyasmi volt, mint a többi a környéken. Régi stílusú, kissé kopottas.
James örömmel ugrott az ajtóhoz, hogy aztán jó hangosan bekopogjon. Az ajtó hamarosan feltárult. Egy korabeli, szőke lány meresztett rájuk nagy szemeket.
- Miben segíthetek? – kérdezte.
- Á, kitalálom, te vagy Tuney – vigyorgott James. – Az elbűvölő hugicádhoz jöttem.
- Nekem nincsen húgom – közölte a lányt, és készült becsapni az ajtót, ám felcsendült egy bosszús női hang mögötte.
- Petunia! Ugye nem jól hallottam, hogy épp most tagadtad le a testvéredet? Ki keresi Lilyt? – A hang egyre közeledett.
Fleamont nem hagyta, hogy James megszólaljon – pedig neki aztán lett volna mit mondania.
- Fleamont Potter vagyok. A fiam, James, Lilyvel jár egy iskolába.
- Őrülten szerelmes belém – bólogatott James Mrs. Evansra nézve, mire a nő felvonta a szemöldökét, Fleamont meg tarkón legyintette.
- Bocsásson meg, kissé félrement a nevelése – krákogott. – Én fontos ügyben jöttem, őt meg nem tudtam lerázni.
Mrs. Evans furcsállva nézte a kettősüket, aztán arrébb húzódott.
- Kerüljenek beljebb.
- A Tuney kreatív becenév a Petuniához – szólt James a lánynak, amíg áthaladtak az előszobán. – Lilynek is van valami beceneve?
Petunia csak zsémbesen keresztbe fonta a karját, és nem válaszolt. James ezen jót derült. Úgy látszik, az Evans-lányok már csak ilyenek.
A nappaliban aztán megpillantotta azt a lányt is, aki miatt jött. Hallva a léptek zaját, Lily felállt a kanapéról, és tett pár lépést feléjük. Amikor megpillantotta az érkezőket, döbbenten hátrált vissza a heverőhöz.
- Hiányoztam? – vigyorgott rá James.
- Már majdnem annyira, mint Avery. Mit keresel itt?
- El se hinnéd!
Lily figyelmen kívül hagyta a lehengerlő mosolyát, helyette átnézett a válla fölött.
- Anya, mondtam már, hogy ne engedj be minden jött-ment idiótát.
- Lily! Ülj le! Maguk is foglaljanak helyet, kérem – pillantott az érkezőkre. Petunia addigra már messze járt.
James örömmel levetette magát Lily mellé, aki erre a kanapé karfájáig húzódott. Közben Fleamont leült egy fotelbe, Mrs. Evans pedig állva maradt, és karját keresztbe fonva várta, hogy magyarázatot kapjon arra, mit keres itt ez a két idegen.
Fleamont megköszörülte a torkát.
- Nem tudom, ön mennyit tud... Egyáltalán a lánya mennyit tud a jelenlegi helyzetről.
- Jelenlegi helyzetről?
- A világunkat szörnyű veszély fenyegeti! – szólt közbe James.
- Maradjál már csöndbe! – szólt rá az apja, mire a fiú nyögve hátradőlt.
YOU ARE READING
James Potter és Marblemaw legendái
FanfictionÉpp csak megalakultak a Tekergők, de úgy látszik, a fiúk barátsága nem elég erős, hogy kényes helyzetekben is kitartson. Sirius külön utakon jár, Remus ki sem lát a prefektusi teendőkből, Peter pedig kétségbeesetten vágyakozik az egykor oly erős bar...