Így a vizsgák után még a nap is mintha másként sütött volna.
James legalábbis így érezte, amikor szombat reggel kilépett a tölgyfaajtón, és Siriusszal az oldalán elindult Roxmorts felé.
Barátja is hasonlóan gondolhatta, mert orrára napszemüveget biggyesztett, ami ütnivalóan jól állt neki, és ez mellesleg annak a csapat harmadéves lánynak is feltűnt, akik előttük sétáltak, mert újra meg újra hátra fordultak, és nevetgélve összesúgtak.
- Kár, hogy Holdsáp és Féregfark nem jönnek – mondta James, miközben tőlük nem messze az óriáspolip kinyújtóztatta a csápjait. Úgy nézett ki, mintha integetne, így hát James visszaintegetett neki.
- Éjjel telihold – biccentett Sirius. – Peter meg szerintem kialussza a vizsgák fáradalmait.
James nevetett. Petert nem bírták reggel felébreszteni, úgyhogy inkább hagyták, és kettesben mentek le a nagyterembe.
- Jó, de sosem volt még olyan, hogy a vizsgák után menjünk le Roxmortsba hivatalosan. Így sokkal szabadabb az egész. Nem lebeg a fejünk fölött, hogy az időnket vesztegetjük, és tanulni kéne.
- Mert te aztán annyit tanulsz hétvégente!
James elismerte Sirius igazát.
- Ezek már megint mit csinálnak? – kérdezte aztán, mert feltűnt neki, hogy néhány mardekáros a Tiltott Rengeteg felé igyekszik.
- Nem tudom, de remélem, megeszi őket valami bestia – követte Sirius a pillantását. – Utánuk kéne mennünk? Csak mert nincs most hangulatom ehhez.
- Jó, tudod mit? Nem érdekel. Ma nem vagyok hajlandó ezekkel a szarcsimbókokkal foglalkozni – jelentette ki James. – Mi is megérdemlünk egy nyugis napot, amikor csak kóborlunk Roxmortsban, iszogatunk a többiekkel, és a legnagyobb gondunk az, hogy nem tudjuk eldönteni, csokibékát vegyünk vagy kondéros kekszet.
A faluba érve megálltak Zonko Csodabazárjánál, ahol vettek egy-két apróságot, onnan pedig fél tizenegy körül átmentek a Három Seprűbe. James ide beszélte meg a csapatával a találkozót.
A csapattagok többsége már ott volt, Emily és Samuel már szereztek is maguknak egy korsó málnás tündérszörpöt – ez csak névlegesen volt tündéres, méghozzá azért, mert csillogott –, és Brian is ott ült mellettük.
James átevickélt a székek és asztalok között.
- Halihó! – köszöntötte teljes vidámsággal a csapatot. Ledobta magát melléjük, és helyet szorított Siriusnak is. – Hogy van a világ legszuperebb csapata?
Samuel látványosan maga mögé nézett.
- Ez mégis kikről beszél? – nézett aztán értetlenül Emilyre, aki belenevetett a poharába.
- Biztos a Porpicy SC-ről. Minden hétvégén a Három Seprűben ünneplik győzelmüket.
- Nem is volt meccsük a héten.
- Akkor még a múltheti győzelmüket ünneplik.
James, aki tudta jól, hogy a Porpicy SC nem ünnepli hétvégente a győzelmét a Három Seprűben, jót mulatott a beszélgetésen, de azért pontosítani akart.
- Rátok gondoltam, okoskák.
- Nem is sejtettük! – vigyorgott Emily.
Ebben a pillanatban libbent be Lottie.
- Üdv – huppant le melléjük. – Én is málnás tündérszörpöt akarok – nézett Jamesre.
- Azt nem én vettem nekik.
YOU ARE READING
James Potter és Marblemaw legendái
FanfictionÉpp csak megalakultak a Tekergők, de úgy látszik, a fiúk barátsága nem elég erős, hogy kényes helyzetekben is kitartson. Sirius külön utakon jár, Remus ki sem lát a prefektusi teendőkből, Peter pedig kétségbeesetten vágyakozik az egykor oly erős bar...