Irány Taunton

325 29 97
                                    


Az áprilisi holdtölte újabb lehetőségeket hozott magával. Ugyan nem merészkedtek ki a Szellemszállásról, felfedezték a pincét és a padlást, ráadásul James, Sirius és Peter bebizonyíthatták, hogy igenis képesek felelősségteljesen viselkedni három egymást követő holdtölte alkalmával is.

Másnap Remus féloldalas elmosolyodott, amikor körbeállták az ágyát a gyengélkedőn, és tudták: legközelebb ő is benne lesz egy kis igazi kalandban.

A hét második fele őrjítően lassan telt, alig múltak az órák.

Mugliismereten belemerültek a kirándulás során készült képek elemzésébe,

gyógynövénytanon Bimba tovább bent tartotta őket, hogy befejezzék a rezgő rezeda levelének metszését. McGalagony száraz tananyagot diktál, Flitwick egész órán gyakoroltatta őket. Bájitaltanon újra kellett főzniük egy bájitalt, amit az előző órán már elkészítettek, de Lumpsluck szerint a többségnek olyan rosszra sikeredett, hogy elkélt a gyakorlás.

Binns a szokásosnál is monotonabb hangon diktálta a trollok újkori életkörülményeinek változásait, Ebshont pedig a trollokról tartott hosszas kiselőadást lelkesen, de unalmasan.

Péntek délután az utolsó órájuk Hrosh-sal volt, aki ennek örömére a bejárati csarnokba vezette őket, és feladatnak kiadta, hogy fussanak fel a hetedik emeletre, majd vissza le. Amikor ezzel végeztek, kimentek, és védelmi alakzatok felvételét gyakoroltatta velük.

James úgy érezte, sosem jön el a várva várt hétvége, de aztán Hrosh is észrevette, hogy már húsz perce tart a szünet, és elengedte őket.

Akkor aztán beestek az ágyba, és ott is maradtak egészen vacsoráig. Ő és Peter halkan beszélgettek, Remus bealudt, Sirius pedig többnyire némán hallgatta őket.

Amikor másnap végre elindultak haza, James elégedetten pattant fel a Roxfort Expresszre. A tavaszi szünet idejére mind hazautaztak, és remek terveket eszeltek ki. Sirius egyébként is náluk lakott, de terveztek találkozni Peterrel és Remusszal is.

Fleamont egyedül várt rájuk az állomáson, és James és Sirius társaságában dehoppanált egy félreeső sikátorból.

Odahaza Euphemia mandulás sütivel és jegesteával várta őket. A fiúk kénytelenek voltak megenni a fél tepsi sütit, bár ezt nem bánták, mivel a sütemény remekül sikerült.

Most, hogy Sirius rendesen velük lakott, Godric's Hollow sokkal izgalmasabb hellyé változott.

Néhány éjjelen Sirius átment Jameshez, és az élet nagy kérdésein merengtek. A nyitott ablakon át bevilágított a fogyó hold, miközben azon elmélkedtek, hány éves lehet Voldemort, mi alapján méretezik a melltartókat, Remus akkor is visszahúzódó ember lenne-e, ha nem sújtaná a vérfarkaskór, mekkorát harapnak a teknősök, hogyan működnek a szerelmi bájitalok és van-e bármi alapkövetelmény ahhoz, hogy valaki roxforti tanár lehessen.

Egy ilyen elmélkedésnek köszönhetően született meg Sirius ötlete is, hogy neki tetoválás kell. James azt hitte, reggelre elfelejti, ám ehelyett reggelizés közben is felhozta a témát.

- Elkísérsz? – kérdezte Jamest, aki álmosan kavargatta a müzlijét. Mindössze három órát aludtak az éjjel.

- Hova? – ásított.

- A helyre, ahol tetoválást csinálnak.

James felkönyökölt az asztalra.

- Te most komolyan tetkót akarsz?

- Aha.

- De milyet?

Sirius eltűnődött.

James Potter és Marblemaw legendáiWhere stories live. Discover now