Hajrá!

255 23 61
                                    


Szombat reggel James fáradtan ébredt. Egész éjjel kóboroltak a kastélyban, olyan zegzugait fedezték fel, amelyeket korábban még sosem, és ez másnapra megtette a hatását. Nyolc óra is elmúlt, mire kivergődött az ágyból. Felkeltette a többieket is, mivel az volt a tervük, hogy lemennek Roxmortsba, és még utoljára kiélvezik a vizsgák előtti szabad szombatjukat.

Azonban ki sem jutottak a klubhelyiségből, amikor már dugába is dőlt a tervük. A lányok éppen akkor másztak be a portrélyukon, amikor ők kifelé igyekeztek volna.

- Ha Roxmorts a cél, akkor már vissza is jöttetek – nézett rájuk Almira, és ment volna tovább, de James elkapta a kezét.

- Miért?

- Nem mehetünk – vette át a szót Felicia. – Bejelentés érkezett, hogy láttak a faluban egy trollt.

- Troll? Roxmortsban? – hitetlenkedett Remus, mire a lányok kényszeredetten bólogattak.

- McGalagony az előcsarnokban áll, és mindenkivel közli, hogy elmarad a kirándulás – tette hozzá Lily.

Sirius ledőlt az egyik közeli fotelbe.

- Kár volt felkelnünk.

Jamesnek felcsillant a szeme.

- Vagy akár lemehetnénk, és megnézhetnénk a...

- Nem mehettek – szólt közbe Lily. – Itt marad szépen mindenki. Nem hiányzik év végére, hogy valamelyikőtöket széttrancsírozza egy troll.

James olyan gyorsan fordult az irányába, mintha egy cikeszt próbált volna épp elkapni.

- Aggódsz értem?

- Csak nincs kedvem úgy menni a vizsgákra, hogy előtte négy, nagyon ronda hullát látok.

- Én szerintem szép hulla lennék – állapította meg James. – Sőt, én az az ember vagyok, akinek kifejezetten jól állna a halál – töprengett.

- Te mondtad – forgatta a szemét a lány, és a barátnői egyszerre nevettek fel.

Alice átkarolta Lilyt, és közben a fiúkra nézett.

- Nincs kedvetek meginvitálni minket egy vajsörre?

- Jól mondod, nincs – jelentette ki Sirius a fotelban fetrengve.

- És tanulnunk kéne – tette hozzá Felicia legörbülő ajkakkal. – Mindjárt itt vannak a vizsgák, és én nem tudok semmit.

- Jó, akkor közös tanulás a srácoknál? – pillantott körbe Alice. – Igen? Oké, mehetünk!

James leeresztette a vállát, ahogy a szobájuk felé tartó lányokat figyelte.

- Kihasználnak minket. Megisszák a vajsörünk.

- Ilyenek a nők – bölcselkedett Sirius, és egy nagy nyögés kíséretében feltornázta magát a fotelből.

Fönt, a szobában, előkerültek ugyan a tankönyvek, a többség csak dísznek használta őket.

- Na meséljetek – kezdte Alice, miközben kibontott egy üveg vajsört. – Hogy ment a pályaválasztási tanácsadás McGalagonnyal?

- McGalagony nagyon segítőkész volt – mosolygott Remus. – Csupa hasznos tanácsot adott.

- De tudjátok már, hogy milyen szakmát akartok?

A fiúk a fejüket ingatták.

- Én csak annyit tudok, hogy a minisztériumban szeretnék dolgozni – mondta Peter, kezében a vajsörös üveget forgatta.

James Potter és Marblemaw legendáiWhere stories live. Discover now