3.

295 8 1
                                    

Kim
Ik hoor voetstappen van de trap afkomen en er komt een jongen binnen lopen. Hij draagt een zwarte skinny jeans en een zwart t-shirt, en hij heeft ook een paar tattoo's op zijn arm, wat hem sexy staat. Zijn haar is donker bruin met krullen. En hij heeft mooie groene ogen, wat me moet denken aan mijn moeder. "Harry." Zegt hij met een schorre ochtendstem, hij is duidelijk net wakker. "Kim." Zeg ik en glimlach en geef hem een hand, mijn hand verdwijnt in zijn grote warme handen. "Je hebt koude handen." Glimlacht hij, als hij glimlacht komen zijn kuiltjes te voorschijn. "Ja." Glimlach ik verlegen terug. Wat? Ik en verlegen, dat klopt niet, ik ben nooit verlegen. "Harry, laat jij even haar kamer zien." Zegt Anne. Harry knikt en loopt naar boven, ik volg hem. Hij opent een deur en we lopen een kamer in. Ik zie 2 bedden staan. Eentje naast het raam en de andere tegen de muur aan de overkant. "Jij slaapt in het bed bij het raam." Zegt hij en wijst naar het bed. "Oke." Zeg ik en loop naar het bed toe. Ik leg mijn tas neer en ga zitten. "Mijn zus sliep hier maa-" "Ik vroeg niet naar je levensverhaal." Onderbreek ik hem. "Uhm wil je wat tijd voor jezelf?" Vraagt Harry en hij kijkt me gekwetst aan. "Graag." Zeg ik. Harry loopt de kamer uit en loopt naar beneden. Ik hoor dat ze beneden nog aan het praten zijn. Ik pak mijn mobiel en bel mijn moeder. "Kim." Hoor ik mijn moeder blij zeggen. "Mam." Zeg ik en bijt op mijn lip. "En hoe is het?'' "Mja, het is oke." Zucht ik. "Maar ik was liever thuis geweest." Voeg ik eraan toe. "Ja, ik had jou liever hier ook gehad." Zucht mijn moeder. "Ik mis je Kim." Zegt mijn moeder en slikt. "Ik jou ook." En pers mijn lippen op elkaar. "Ik hou van je mam." Zeg ik met trillende stem. "Ik ook van jou lieverd." Snikt ze. "Mam, niet huilen." Zeg ik. "Maar ik ga weer naar beneden toe, doei mam." "Dag lieverd." Zegt ze en hangt op. Ik barst in huilen uit. Het liefst wil ik naar beneden rennen en wegrijden met de auto naar huis, mijn echte huis. Ik word opgeschikt als iemand op de deur klopt. "Kim?" Hoor ik Harry zeggen. "Ja." Snik ik. "Uhm, mag ik binnen komen." "Ja." Zucht ik. Ik draai me om met mijn rug naar de deur toe en kijk uit het raam. Ik hoor Harry binnen komen. "Gaat het?" Vraagt hij een beetje bezorgt. Bezorgt? "Ja prima." Zeg ik snuif mijn neus op. Ik voel mijn bed iets inzakken en kijk om. Ik zie Harry op de rand van mijn bed zitten, leunend op zijn arm. "Wil je erover praten?" Vraagt hij vriendelijk. "Nee, liever niet." Snauw ik. "Mijn moeder vroeg of je ook thee wilt." "Is die heks al weg?" "Bedoel je mevrouw van.." "ja mevrouw van de ketel." "Ketel?" Hij kijkt me vragend aan. "Het is een heks dus vandaar." Zeg ik. Ik hoor Harry grinneken. "Zullen we naar beneden?" Vraagt hij. "Ja, is goed." Zeg ik, Harry staat op en ik ook. Ik blijf even staan voor een spiegel om mijn uitgelopen mascara weg te vegen, het valt mee, ik had gelukkig waterproof op. Ik loop achter Harry aan de trap af. "Wil je ook een kopje thee?" Vraagt Anne vriendelijk die in de keuken staat. Ik knik ja. Ik ga op de bank zitten, naast Harry. "Zo, vertel eens over jezelf." Vraagt Robin die schuin tegen over mij zit op een stoel. "Ik ben Kim, ik ben 16 jaar, en ja.. meer niet echt wat te vertellen over mij." "Waarom ben je uit huisgeplaatst?" Vraagt Harry. "Zullen we het daar even niet over hebben?" Snauw ik hem af. Ik sta op en loop weg, alle ogen kijken me geschrokken aan. Ik zie dat Anne nee knikt naar Harry. Ik loop naar boven naar de kamer, en ga op bed zitten.

Harry
"Waarom vroeg je dat nou? Ze is net hier, voor haar is dat moeilijk om daar over te praten, Harry." Zegt mijn moeder en kijkt me boos aan. "Sorry, ik bedoelde het niet zo." Zeg ik gekwetst en haal me schouders op. "Zeg zo maar sorry tegen haar, als ze is afgekoelt." Ik zucht diep, was het dan zo een erge vraag?

Kim
Na een tijdje hoor ik de deur zachtjes open gaan. En zie Harry staan. "Je had nog thee." Zegt Harry. "Oh, kom je daarom?" "Nee, ik wil ook sorry zeggen.." zucht Harry en kijkt naar de grond. "Je mag wel binnen komen hoor, ik bijt niet." Zeg ik. Ik zie dat zijn gezicht opklaart en loopt de kamer in met het kopje thee. Hij komt naast me zitten en geeft het kopje thee aan me. "Het spijt me.. ik bedoelde het niet zo.. ik was gewoon nieuwschrierig." Zegt Harry en haalt zijn schouders op en kijkt naar de grond. "Het is oke." Zeg ik en neem een slok van mijn thee die al flink is afgekoelt. "Echt?" Glimlacht hij naar me. "Ja." Glimlach ik terug. Als ik mijn thee op heb, zet ik het op het kastje neer. "Je hebt dezelfde mooie groene ogen als mijn moeder." Glimlach ik. Ik kan het niet laten om het te zeggen. "Uh, dankje." Zegt hij, hij had dit duidelijk niet verwacht dat ik dit tegen hem zou zeggen. "Jij hebt ook mooie ogen.'' Zegt hij en kijkt me recht in mijn ogen. Hij gaat langzaam met zijn duim over mijn wang en veegt een traan weg, ik doe mijn ogen dicht. "Komen jullie eten?" Roept Anne. "Ja we komen." Roept Harry terug. We staan op en lopen naar beneden. We gaan zitten aan tafel en Anne komt net aanlopen met een pan. "Hebben jullie al honger?" Vraagt Robin, die al klaar voor is om te eten. Ik en Harry knikken ja, Anne gaat tegen over mij zitten en Harry schuin tegenover mij en naast mij zit Robin. Anne pakt mijn bord op en schept wat op. "Lust je dit?" Vraagt Anne als ze het opschept. "Het witte bonen in tomatensaus." Glimlacht ze. "Dat is mijn lievelingseten." Lach ik. "Toevallig, dat is ook Harry's!" Zegt ze. Ik kijk even naar Harry die glimlacht. Als we aan het eten zijn kijk ik een paar keer naar hem, het is een knappe jongen, ik vraag me af of hij een vriendin heeft. Als Harry naar me kijkt kijk ik weg. Ik werp nog snel een blik naar hem en zie dat hij staart, naar mij. "Willen jullie zo afwassen?" Vraagt Anne aan mij en Harry. "Hebben jullie geen vaatwasser?" Vraag ik. "Ja dat hebben we, maar hij is heel klein dus niet alles past erin." Zegt ze vriendelijk. "Oh oke." Zeg ik.

Gevangen {Harry Styles}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu