26.

117 2 0
                                    

Kim
Eindelijk kom ik aan bij de bakkerij. Ik loop naar binnen. "Hallo." Glimlacht de vrouw van de bakkerij. "Hallo." Glimlach ik. De vrouw is de enigste die er nog is en ze is bezig met opruimen. "Het brood is op hoor." Glimlacht ze. "Ik kom voor Harry." "Voor Harry? Hij had vrij genomen voor vandaag." Zegt de vrouw. "Wat? Maar hij zei dat hij vandaag moest werken." Zeg ik verbaasd. "Het spijt me, ik weet ook niet waarom hij vrij heeft gevraagt." Zegt ze. "Hij zal vast straks wel thuis komen." Glimlacht ze gerustellend. "Ja, denk het ook wel." Glimlach ik en verlaat de bakkerij.

Woede gaat door me heen, ik zou hem nu zo graag in elkaar willen meppen. Ik pak mijn telefoon uit mijn broekzak en typ wèèr Harry's nummer in. En wèèr neemt hij niet op. Ik besluit om zijn voicemail in te spreken, nouja in te schreeuwen. "Harry waarom neem je verdomme je fucking telefoon niet op! Klootzak!" Schreeuw ik door de telefoon heen.

Ik grinnek even. Wat moet hij wel niet denken als hij zijn voicemail hoort, hij weet iedergeval wel hoe ik erover denk.

"Hey, waar was je?" Vraagt Anne als ik de woonkamer binnen kom lopen. "Ik was naar de bakkerij om Harry te zoeken." Ik glimlach zwak. "Oh Harry was toevallig net hier, hij eet bij Niall vanavond en daarna gaan ze nog uit." Glimlacht Anne. "Oh oke.'' Zeg ik. Waar is die klootzak toch mee bezig?

Nadat we avond hebben gegeten, help ik Anne met de vaatwasser in te ruimen. Robin is er niet want hij is nog aan het werk en komt pas laat in de avond thuis.

Steeds vliegen mijn gedachtes naar Harry. Ik bedoel, waar is hij? En waarom gaat hij ineens midden in de week uit? Dat is niks voor hem. Het lijkt wel of hij mij probeert te ontwijken.

"Is er iets?" Vraagt Anne bezorgd. Ik schud nee. "Je kijkt zo boos." Zegt ze. "Ik heb nog een beetje hoofdpijn." Glimlach ik.

Nadat ik Anne heb geholpen met de vaatwasser, loop ik naar boven naar mijn kamer. Ik zucht diep en plof op mijn bed neer.

Ik moèt hem spreken, als hij deze keer weer niet opneemt ga ik naar hem toe. Ik typ Harry's nummer in en wacht.

"Hey." Hoor ik Harry's stem aan de andere kant, eindelijk. "Hey, ik heb je al een paar keer geprobeerd te bellen, waarom nam je niet op?" Val ik hem gelijk al aan. ''Sorry, mijn mobiel was leeg." Zegt hij droog. "Oke, dat is echt bullshit Harry, want als je mobiel leeg is gaat hij niet meer over, en dat ging ie wel." Zeg ik kwaad. "Sorry ik was gewoon druk bezig.." Zegt hij zacht. "Oja? Nou niet in de bakkerij iedergeval." Zeg ik nog kwader. "Heb je er wel aan gedacht om mij op te halen bij school? Je hebt geluk dat ik eerder naar huis ging en werd gebracht door Ashton." Voeg ik eraan toe. Even weet ik weer waarom ik eerder naar huis ging. Omdat Ashton mij verteld had dat Harry vreemd was gegaan met Lottie.

"Sorry, het spijt me." Zegt hij en hangt op. Mijn kwaadheid verandert in verdriet en onmacht. Ik laat mijn mobiel uit mijn handen vallen op mijn bed. "Hij heeft gewoon opgehangen." Zeg ik zacht. Ik kijk vol ongeloof naar mijn mobiel op mijn bed. Mijn ogen worden wazig door tranen. Ik hoor voetstappen mijn kant op komen.

Ik kijk op en zie Anne bezorgt kijken. Ze zegt niks en komt naast me zitten op bed en omhelst me. "Je kan me alles vertellen." Zegt ze lief en geeft me een kusje op mijn slaap. "Harry doet zo raar tegen me de laatste tijd." Snik ik. "Hij was ook erg stil toen hij thuis was vandaag, ik weet ook niet wat er met hem is." Zucht ze. "Het word alleen maar erger en erger en het lijkt wel of hij me probeerd te ontwijken." Snik ik weer. "Misschien heeft hij wat tijd voor zichzelf nodig." Zegt ze en glimlacht.

Klaar wakker lig ik in bed. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat het al 1 uur 's nachts is. Harry is nog steeds niet terug.

Ik word wakker van een bonk. Ik kijk op en zie een zwarte schim in mijn kamer. "Harry, ben jij dat?" Vraag ik verbaast en kijk beter naar de zwarte schim. "Harry?" Vraag ik weer. "Ja ik ben het." Zegt hij. Ik ruik een sterke wodka lucht. "Heb je gedronken?" Vraag ik verbaasd en doe mijn nachtlampje aan. Ik schrik als ik Harry zijn gezicht zie. Zijn ogen zijn rood en opgezwollen netzoals zijn lippen. Leunend staat hij tegen het bureau aan om overeind te blijven staan. "Nee ik ben moe." Zegt hij en wrijft in zijn oog en valt bijna om. Ik stap uit bed en loop naar hem toe. "Waar ben je geweest?" Vraag ik. "I-Ik was met Niall en mensen, bij een cafe." "Je meent het? Met mensen?" Vraag ik 'verbaasd' en schiet in de lach. "Ja, met heel veel mensen." Zegt hij.

Ik pak zijn handen vast en leid hem naar ons bed.

Harry gaat op bed zitten en staart naar de grond. "Harry, je moet slapen." Zeg ik. "Oja." Zegt Harry en gaat, op zijn deken, met kleren aan op bed liggen. "Weltrusten." Zegt hij. "Harry." Zucht ik. "Je hebt je kleren nog aan." Zeg ik en grinnek zacht. Hij gaat recht op zitten en probeert zijn shirt uit te doen, wat hem niet goed lukt. "Ik doe het wel." Zeg ik en pak zijn shirt vast en trek het over zijn hoofd uit. Het lijkt net een klein kind.

Ik maak zijn knoop en rits los van zijn broek en trek het uit, netzoals zijn sokken. "Dankje." Zegt hij en gaat liggen. Ik sta op en loop naar mijn kant van het bed. "Ik wil een kus." Zegt Harry als ik het bed instap. Ik zeg niks en doe het ligt uit. "Ik wil een kus." Jammert hij. "Harry, je gedraagt je als een klein kind." Mopper ik. "Ik wil een kus." Zegt hij weer. Een gefrustreerde kreun verlaat mijn mond en ik doe het lichtje aan. En leun naar Harry toe. Hij heeft zijn ogen gesloten en zijn lippen getuit. Ik geef hem snel een kus en draai me om. Ik doe het lichtje uit en sluit mijn ogen. "Weltrusten." Zegt hij zacht. "Weltrusten." Zeg ik terug.

De volgende dag gaat mijn wekker af, ik doe mijn mobiel aan en zie dat ik een berichtje heb van Ashton. *ik kom je om 8 uur ophalen. X* *oke, is goed.* antwoord ik terug. Ik ga overeind zitten en zie dat Harry er niet is. Ik rek me uit en stap uit bed. Ik raap mijn schoolkleding op van de grond en loop de badkamer in.

Als ik omgekleed ben loop ik naar beneden. In de keuken zie ik Harry. Hij heeft grote donkere wallen onder zijn ogen. "Wat doe je hier zo vroeg beneden?" Vraag ik verbaasd en neem plaats aan de eettafel waar al een boterham voor me klaar ligt.

"Ik was al wakker en ik moet je naar school brengen." Zegt Harry droog. "Ashton brengt me naar school." Zeg ik en neem een hap van mijn broodje. "Hoezo dat ineens?" Vraagt Harry en fronst zijn wenkbrauwen. "Nou omdat jij mij gister toevallig bent vergeten en Ashton vergeet mij niet." Zeg ik boos. "En omdat je een klootzak bent." Grom ik zacht. Hij komt naar me toe lopen en leunt op zijn handen op de eettafel. "En hoezo ben ik een klootzak?" Zegt Harry kwaad. "Omdat jij vreemd ben gegaan, met LOTTIE!" Zeg ik boos. Harry spant zijn kaak aan. "Hoe weet je dat?" Vraagt hij nieuwschierig. "Ashton vertelde het me." Zeg ik zacht en staar naar de tafel. "Heb je bewijs?" Vraagt hij uitdagend. "Bewijs? Ja, ik zag toevallig een foto van jou zoenend met Lottie op een bank op een feestje." Zeg ik en knijp mijn ogen samen. "Het betekende niets." Zegt Harry en loopt terug de keuken in.

"Netzoals onze relatie zeker? Ik maak het uit." Zeg ik vastbesloten. "Wat? Nee." Harry kijkt verbaasd. "Jammer Harry, het is over." Zeg ik. Ik sta op en loop naar boven.

Ik hoor de deurbel gaan en loop naar beneden. Terwijl ik de trap afloop kijk ik op mijn mobiel en zie dat het precies 8 uur is. Snel veeg ik mijn tranen weg en open de deur. "Hey." Zegt Ashton. "Hey." Zeg ik en sluit de deur achter me. "Gaat het wel?" Vraagt Ashton bezorgd. "Nee." Zeg ik en stap in. "Wat is er?" Vraagt hij weer bezorgd. "Het is uit met Harry." Zeg ik en bijt op mijn lip. Waarom ben ik er zo emotioneel over? Harry is een klootzak. Ik moest het al veel eerder uitmaken. Beter was nog om nooit een relatie met hem te beginnen. Dan was dit ook nooit gebeurd en zat ik nu niet te huilen om 'mijn vriendje' waarmee het uit is. Ik lijk wel een klein kind.

We lopen het schoolplein over. "Kim." Hoor ik iemand zeggen en draai me om.

Gevangen {Harry Styles}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu