Hoofdstuk 1

49 5 7
                                    

"Ben je niet te laat thuis, lieverd?"

"Mam, ik ga alleen maar even wat drinken met Isa en Anna! Dus het wordt echt geen latertje, want anders zou pa me waarschijnlijk aan mijn oren het cafe uit trekken. Jullie zijn altijd zó overdreven bezorgd." Terwijl ik dit zeg zie ik dat mijn moeder me met een verdrietig gezicht aankijkt. 

"We bedoelen het alleen maar goed en je weet dat je vader verwacht dat je morgenochtend fris en fruitig in de kerk zit om naar zijn preken te luisteren." Ik moet lachen om wat mijn moeder zegt, want het enige wat ik doe in de kerk is wachten tot de tijd voorbij is. Het is dat ik naar de kerk moet, omdat mijn vader de dominee is en ik de perfecte dochter moet uithangen. Anders was ik allang afgehaakt. 

Ik gooi de deur achter mij dicht, voordat ik mijn gedachten hardop uit spreek en stap in mijn oude trouwe Ed. Niets is leuker dan met Ed erop uit te gaan, voor wie het zich afvraagt Ed is mijn Corvette, welke ik van mijn oma heb gekregen. Hij is wat roestig en is eigenlijk hard toe aan vervanging, maar ik ben zo aan hem verknocht dat ik er in blijf rijden. Mijn vader zegt altijd dat ik zijn auto mee moet nemen als ik op stap ga, maar ik weiger om in zijn lelijke eend te rijden.

Als ik de straat in rij van mijn favo café 'Fiësta' zie ik Isa en Anna al druk praten voor de ingang. Ik toeter een keer om aan te geven dat ik er ben en Isa en Anna draaien zich om en zwaaien vrolijk naar me. Terwijl ik de auto parkeer zie ik dat Isa en Anna met een groep jongens praten die ik nog niet eerder heb gezien in Greenfield. Lachend komen Isa en Anna op mij af met de jongens. 

Een voor een scan ik snel of er een potentiële minnaar tussen zit, maar voordat ik bij de laatste ben roept Isa: "de plannen zijn veranderd Aliva! Deze heren nemen ons mee naar een feestje! laat je auto maar staan, want het schijnt hier vlakbij te zijn." 

Zonder dat ik iets in te brengen heb haakt Anna haar arm in de mijne en draait zich om naar de groep jongens. "Zoals jullie al weten is dit Isa. Alivamag ik je voorstellen aan Tai en Jay.. je raadt het al broers, dan heb je Dave, Tom en als het goed is voegt Ian zich later op de avond ook nog bij ons, toch?" De jongens knikken en kijken alsof ze de dag van hun leven hebben. Anna met haar mooie bruine krullen en groene ogen, Isa met haar stijle zwarte haar en haar indonesische uiterlijk en Aliva met blond haar en blauwe ogen. Aliva bekijkt de jongens tijdens het lopen naar het feest nog eens goed en weet nu al dat het een avondje wordt met veel versierpogingen, maar ze ziet er geen potentiële minnaar tussen.

Bij het feest aangekomen blijkt het al in volle gang te zijn en kun je elkaar met moeite verstaan. Als ik me jas ergens heb neergegooid pakt Anna mijn hand en sleept me mee naar de dansvloer. Eigenlijk snak ik naar een drankje, maar laat dit niet merken aan Anna. Zij zit zo in haar flow en kijkt om haar heen waar Tom is gebleven. Tijdens het voorstellen leek het er al op dat dit een avondje Tom en Anna zou worden. Na een tijdje zoeken vind ze Tom en heup wiegt op hem af. Tom ziet er charmant uit met zijn zwarte haren en stoppeltjes, maar niet mijn type. Anna trekt Tom de dansvloer af en dat geeft mij mooi de gelegenheid om een drankje te halen.

Beetje jammer alleen dat ik met de auto ben, pa zal er niet vrolijk van worden als ik de auto bij Fiësta laat staan, maar wat kan het mij ook schelen. Ik ben op een feestje en morgen weer een dag. Aliva nipt van haar drankje en kijkt of ze Isa kan vinden, want Anna heeft het veel te druk om Tom op de dansvloer te houden. Geschrokken draai ik me om als ik voel dat er iemand naar mij kijkt. 

Ik zie Isa staan, maar deze heeft alleen maar ook voor Tai en Jay. Isa schud verwoed haar lange zwarte haren en maakt druk handgebaren. Het is niet Isa die naar me kijkt, maar het is Tai. Hij heeft een intense blik in zijn ogen en het lijkt wel alsof ze branden. Ik weet dat ik mijn blik moet afwenden, maar ik laat me niet kennen en loop op ze af, terwijl ik Tai in de ogen blijf kijken. Ik kan dit denk ik. Het voelt alsof de wereld om me heen vervaagd en dat de blik die Tai op mij richt minder intens wordt. Mijn gevoel zegt dat ik mijn blik kan afwenden, maar toch blijf ik kijken. Isa ziet mij naderen en zorgt ervoor dat de blik die ik strak op Tai richt los wordt getrokken. Tai hersteld zich en ik hoor Isa schreeuwen: "Aliva, zou je mij eens kunnen uitleggen wat er leuk is aan Greenfield? De heren zijn hier net komen wonen aan dat huis aan Long District Lake, maar naar wat ik begrijp hebben ze er niet echt over na gedacht wat er te doen is in Greenfield." Lachend draai ik me naar de heren om. 

Evenbeeld part I (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu