Mijn vader springt op en loopt de kamer door, hij moppert en staat te ijsberen. Ik heb mijn vader nog nooit zo woest gezien. Ik kijk van mijn moeder naar mijn vader en dan naar Ian en zo blijft het een tijdje stil, behalve dat mijn vader moppert.
"Ik ga wel even naar buiten" zegt Ian en wil opstaan.
"Als je dat maar laat jongeman, jij hebt dit veroorzaakt. Dus je blijft er ook maar even bij zitten." briest mijn vader en haalt zijn handen door zijn grijze haar. Mijn moeder kijkt me verdrietig aan.
"Pap, ik weet dat je boos bent, maar wees een beetje redelijk. Het enige wat ik wil en zoek is antwoorden. Hoe zou jij het vinden als je van de een op de andere dag transporteert en kaarsen aansteekt en water laat ONTPLOFFEN, ja je hoort het goed ONTPLOFFEN en dat er voor het eerst iemand is die je geloofd en zegt dat het niet tussen je oren zit!" ik word nijdig van mijn vaders gedrentel en houding "Ga zitten pap en vertel me wat er aan de hand is en waarom jullie mij nooit wat verteld hebben." zeg ik kalm en zie dat mijn vader stopt met ijsberen. Hij neemt me op met zijn blauwe ogen en er straalt respect en ongeloof uit.
Als mijn vader gaat zitten lijkt de rust weder te zijn gekeerd.
"Aliva, het is niet zo dat we het expres verborgen hebben gehouden, maar het leek ons gewoon beter om je niets te vertellen zolang je alleen maar kleine dingen deed die niemand anders zou opvallen. Ik begrijp dat je in sneltrein vaart hebt ontdekt dat je beheersing over de elementen hebt, iets waarvan wij hoopten dat dat nooit zou gebeuren." ik zie de trieste blik in mijn vaders ogen, mijn moeder geeft hem een kneepje in zijn hand om hem aan te sporen verder te gaan.
"Je kent het verhaal van Leah en haar vier kinderen. We stammen af van alle vier en dat is erg bijzonder, want niet veel kunnen zeggen dat zij familie zijn van Levien. Deflo dat zou nog kunnen aangezien deze zich volgens de legende zich voort kunnen planten, maar Levien kan zich alleen voorplanten door middel van bloed, haar bijt of die van haar nageslacht zorgt ervoor dat je bij genoeg bloedverlies een vampier wordt. Een van onze voorouders, Dyan een Voglia was zwanger op het moment dat Levien haar beet, zij was zwanger van een Steal. Je raadt het al Dyan beviel en verdween. Waardoor haar man Chris voor de baby moest zorgen, de baby had trekjes van Levien, maar was vooral sterk in haar Voglia en Steal elementen. Die baby was jouw oma en je moeders moeder. Zoals je weet is je oma er vandoor gegaan toen je moeder nog erg jong was en je moeder heeft dus zowel Amor als Levien in zich, maar doordat haar vader een kind van de bloedlijn Breah was heeft ze ook gewoon de menselijke lijn in zich lopen." hij kijkt mijn moeder aan.
"wat je vader wil zeggen is dat ik net als jou de krachten van Amor in mij heb, maar daarbij ook een kind ben van Levien en Breah. Je vader is een kind van Deflo, maar heeft leren omgaan met zijn wolf. Wat niet in dank werd afgenomen door zijn familie. Toen ik je vader leerde kennen bleken we beide op zoek te zijn naar iemand die de ander kon helpen om te gaan met zijn krachten. Je vader en ik zijn naar Greenfield gekomen en je vader ging in de leer bij de kerk tot dominee. We kwamen erachter dat doordat we geloofde in de menselijke god van Breah het leven een stuk aangenamer werd. Je vader veranderde niet meer een keer in de maand en ik leerde leven zonder mijn krachten. Ik heb niet de bloedlust van Levien, maar wel de kracht." mijn moeder glimlacht bij het idee en kijkt mijn vader even liefhebbend aan, er staat zoveel genegenheid in die korte blik.
Ik hoor Ian zijn keel schrapen "dus als ik het goed begrijp hebben jullie al die tijd geprobeerd de krachten van Aliva te onderdrukken door er niets over te zeggen? Dat terwijl ze waarschijnlijk een van de krachtigste mensen op aarde is. Zeg ik het goed krachtigste mensen? Ik weet niet eens of er iemand bestaat die niet zoveel kracht zou kunnen hebben, niet meer sinds Leah. Tenminste als Aliva ook de bloedlijn van Deflo en Levien heeft, want daar zie ik nog geen tekenen van." ik kijk van Ian naar mijn ouders in de hoop dat ze het zullen ontkennen, want het enige wat ik wil is zo normaal mogelijk door het leven gaan, als dat nog steeds kan nu ik weet dat ik Amor zijn volledige elementen pakket kan hebben gekregen dankzij mijn moeder.
JE LEEST
Evenbeeld part I (voltooid)
FantasyAliva Johnson is eigenwijs, koppig en weet zichzelf altijd uit elke situatie te redden. Ze beland in de meest vreemde situaties en kent daarbij haar eigen kracht niet. Als ze Ian tegen het lijf loopt op een feestje gaat er een wereld voor haar open...