Bernafaslah walau kau tahu penatnya erti kehidupan."Kau main apa gila?"Abbas menolak bahu Aryan sehingga terjatuh telefon kepunyaan Aryan atas jalan.
"Kau ni kacaulah,aku tengah tulis pantun ni..ishh!"Aryan bangun pergi ke sudut lain.Telefon disimpan kembali dalam poket seluar.
Abbas dan Hayyan bergerak ke arah sebuah kereta.Aryan berdiri di sebatang tiang,menjaga line jikalau ada kelibat seseorang lalu.Mereka bertiga berada di basement bangunan kondominium.
Di tangan Abbas terdapat tukul besi yang mampu pecahkan kepala manusia yang keras kepala.Hayyan pula memegang spanar.
"Cepatttt"bisik Aryan kepada dua ketul itu.Dia membongkok badan dan kepala keluar dari tiang intai situasi.Macam tengah mencuri pula,tapi ini lain bukan mencuri tetapi menjahanam harta orang.
"Tengah buatlah ni cincau,apa kau tengok kami tengah tidur ke ha?"marah Abbas kepada Aryan itu.Aryan sengih,garang adik kita ni.
Hayyan memulas skru tayar belakang kereta audi kelabu itu.Habis semua skru dia cabut sampailah tayar itu longgar.
"Audi je pun,elok merc atuk aku lagi"kutuk Abbas memukul bumper kereta sekali pukul saja.Bergema satu basement.Ketiga lelaki itu menutup telinga.Gempa bumi..
"Eh kau ni elok-elok aa,naya kalau abang guard nampak ni"Aryan mencuak takut,dia perhati sekitar.
"Kau diam Matyip..jangan sampai aku kemekkan bontot kau"balas Abbas cukup menahan sabar dengan Aryan yang ketakutan itu.Harap mulut macam lazer tapi buat kerja mudah pun takut..
Nak cabut tayar terus dari kereta tetapi mereka terima arahan untuk longgarkan saja.Cukup syarat kereta ini sampai ke alam kematian nanti.
Abbas menukul tayar sebelah lagi dengan empat paku tajam.Baru nampak gangster ada paku kat tayar.Hayyan bangun bergerak ke arah Aryan.Terhinjut bahu Aryan dek terkejut.Baru nak bagi tapak tangan.
"Bas jom"panggil Hayyan.Abbas keluarkan satu kad dari poket bajunya lalu diselitkan bawah wiper itu kemudian dia bergerak ke arah Hayyan dan Aryan.
Kepala mereka ditutup dengan kerundung hoodie.Hayyan kira sampai tiga mereka berjalan secara menunduk ke arah tempat mereka masuk tadi.Ini bagi elakkan cctv cam wajah dan kereta mereka.
"Tolong jangan panggil aku Bas lagi!"sempat Abbas beri amaran kepada Hayyan.Dia benci nama panggilan itu.
"Bas?"soal Aryan.
"Jangan"
"Bas?"soal Aryan lagi,saja nak cari gaduh.
"Tongkol!"marah Abbas menyekeh kepala Aryan.Yang kau melebih ni pehal!
Mereka bertiga masuk ke dalam kereta.
Malam lengang jadi hanya beberapa buah kenderaan saja yang masih berada atas jalan.Pukul empat pagi mereka buat kerja.Abbas selaku pemandu kereta dan Aryan sebagai co-pilot.Hayyan di belakang...
"Allahu panas gila..macam neraka"keluh Aryan mengimbas wajah.Aircond dipulas hingga nombor lima.
"Ha,yelaa,macam pernah pergi neraka.Kau balik hari ke?"jawab Abbas fokus pada pemanduan.
"Halah kau buat kerja tadi tak ingat neraka ke ha"sentap member.
"Eh eh jangan nak main neraka ea,hidup banyak dosa lagi ni..Apa memang nak masuk neraka sungguh ke?"kata Hayyan menjulur kepala ke tengah ingin leraikan pergaduhan manja antara Abbas dan Aryan.
"Kita cakap je bos,nak koyak kenapa?"kata Aryan mengunakan suara serak.
"Dah aa cau"
Abbas tekan pedal minyak memecut laju bergerak pulang.Masa ni tak boleh balik rumah lagi nanti kena ketuk dengan tangan veteran.Jadi mereka menuju ke markas Fury.
YOU ARE READING
IVY
ActionBook 4 ; PREQUEL (Alpha Is Mine) Tengku Aidan + Laura Medina Dark romaction "Kau nak kahwin dengan aku tak?"tawar Laura Medina seperti ikan di pasar. "Kalau aku taknak?"dingin Tengku Aidan bertanya. "Kau rugi sebab aku anak Luth Mateen ramai peminat...