Dimana ada makanan di situ ada tikus,tiga pasang mata galak merenung seorang lelaki yang telah diikat pada kerusi.Kepala lelaki itu ditutupi dengan guni makanan lembu.Mulut disebalik guni itu tak henti menjerit untuk dilepaskan.
"Nama kau apa?"soal Abbas menampar pipi itu.
"Siapa kau?"garang lelaki soal.
"Ammboiii biaaasa dia ni ha!saya tanya je kan encik.Takmau aa marah-marah"ujar Aryan dengan suara pura-pura marah.Tangan bercekak pinggang lagak mak tiri.
"Arhh!kau siapa sial!"
"Astaghfirullahalazim encik....tak baik mensialkan kami tau.."kata Aryan lagi buat-buat suara merajuk.
"Em tak baik tak baikkkk"tambah Abbas mencebikkan bibir sekali kepala mengeleng.
Lelaki dalam guni itu mendengus geram,apebendalah manusia depan aku ni.
"Cepat lah pakcik,nama apa?jangan sampai kami cabul pakcik kat sini"Aryan sudah penat nak tunggu soalan mereka dijawab.Dari tadi tanya,sudah setengah jam tahu.
"Entah pakcik ni,kami ni tak suka perempuan"tambah Abbas.Ketiga lelaki itu bercekak pinggang menanti jawapan.Mereka di sini untuk menjaga lelaki ini sekejap,sambil tu mereka diberi latihan untuk cari beberapa maklumat tentang lelaki itu.
"Arh malas aku layan"
"Haih.."Hayyan sudah tak tahan lagi,dia meraup rambut kasar.Serabut eh.Leher lelaki itu dicekik olehnya.
"Eh bodoh jangan sampai aku pakai kekerasan dekat kau tenuk!baik kau cakap sebelum aku potong kau punya alat sulit!"keras Hayyan mengugut.Meter kesabaran dia sudah hampir mahu pecah.
Abbas dan Aryan melihat itu gigit jari dengan kehebatan rakan sebaya mereka.Hayyan jeling Abbas dan Aryan.Apa tak pernah tengok ke..
"MELEDAKKKKK!!"jerit Aryan tangan di awangan seperti gaya bom.
"Baik pakcik cakap cepat,kawan saya ni dia dah rogol lelaki sepuluh orang tauu..."ujar Abbas cuba menakutkan lelaki itu.
Pak!
"Aduh"adu Abbas kepada diketuk dengan buku lima Hayyan.Pandangan tidak puas hati diberi kepada Hayyan.Habis ilmu matematik.
"Cepat pakcikkk..dia nak buka seluar dah tu.."gesa Aryan buat suara takut pula.Ibarat Hayyan buat perkara tak senonoh itu secara realiti.Demi kebaikan semua.
"CEPATTT PAKCIKKK!"jerit Abbas kuat.
Hayyan menguling mata ke atas.Sabar jelah ada dua orang cucu betung ni.
Mendengar jeritan Abbas,kaki lelaki itu bergetar.Tangan Aryan membelai peha lelaki itu bagi rasa ghairah sikit.
"Nama aku Ujan"laung lelaki itu.Tangan yang merayap pada peha dia sudah berhenti.
"Ha?hujan apa?hujan lebat ke hujan ritik-ritik naga kepala tujuh?"polos Abbas bertanya.
"Bas..U Bas bukan Hu..U..U"Aryan cuba betulkan ejaan Abbas itu.Macam itik dia sebut nama lelaki itu sekali dengan mulut mucung.
"Ohh,U ingat Hu"
Hayyan mengeleng kepala melihat telatah Abbas dan Aryan.Comel macam abang ajar adik.Aryan ni kalau tiada Abbas serius macam gaduh dengan bini tapi kalau ada Abbas ni boleh dikatakan macam budak tadika.
"Nyanyi lagu wonderpats sekali,kitaorang nak dengar"suruh Abbas senyum melihat Aryan.Aryan angguk menyokong cadangan Abbas itu.
"Cepat!"gesa Aryan tidak sabar.
Lelaki itu berdehem.
"Wonderpets wonderpets kami datang membantu haiwan dalam kesusahan kami tak besar dan kami tak kuat..bila kerjasama semua jadi mudahhh...yeayyy wonderpetttts..yeayy"langsung tiada melodi dalam nada itu.Macam membaca je.
YOU ARE READING
IVY
ActionBook 4 ; PREQUEL (Alpha Is Mine) Tengku Aidan + Laura Medina Dark romaction "Kau nak kahwin dengan aku tak?"tawar Laura Medina seperti ikan di pasar. "Kalau aku taknak?"dingin Tengku Aidan bertanya. "Kau rugi sebab aku anak Luth Mateen ramai peminat...