Total paranoia just total awareness
"Chill sistah.why are you so stubborn?."
Buk!
Demon meringis kesakitan menerima pukulan tongkat di kepalanya.Tapi dia tenang saja tanpa membalas apa-apa.Sudah dari kecil dia diajar untuk sabar apabila situasi seperti sekarang ini terjadi.
Sakit itu memang terasa sampai bila-bila tapi dia harus bertahan demi terus hidup.Bukan kerana nyawa dia berada di tangan dua ekor syaitan itu.Tapi nyawa dia bila-bila saja boleh digadai kalau tersilap langkah.
"Forget that woman and just bring her to me,if i don't get the tangled i will kill you like my wish..understand?"tongkat itu dimainkan pada rahang Demon.Keras amaran dia ingatkan kepada Demon.Apa yang dia mahu pastikan dapat.
Demon angguk kepala.Patuh dan akur.
"Mulut kau mana?!"tengking Martis kuat.Takkan kena pukul terus bisu.
Buk!
Demon terima pukulan dari belakang kepala,jatuh tiarap dia mencium lantai.
"Martis!please don't be bastard here"keras wanita tua itu memarahi lelaki yang berani menendang kepala Demon.
Demon bangun tidak melawan atau berkata apa.Martis berpeluk tubuh,dia menarik kolar baju Demon sekaligus buatkan Demon bangun.
"Tengok aku hodoh!"pekik Martis depan Demon.Demon turut kepala perlahan diangkat pandang wajah Martis.
Martis senyum sinis menunak ke dalam anak mata biru itu.Jelas wajah Demon sudah tidak perdaya.Kesian banyak sangat makan sakit budak ni.
"Aku nak perempuan tu!kalau tak dapat aku bunuh mak kau!faham!"arah Martis mudah.
Demon bisu hanya kepala yang bergerak.Segala perintah kedua orang itu dia terima.
Buk!
Martis lepaskan tumbukan pada perut Demon lalu melepaskan kolar baju itu.Demon meringkuk atas lantai,hentaman demi hentaman dia terima dari dua syaitan itu.
Martis dan wanita tua itu berlalu pergi tinggalkan Demon kesakitan.
"Non..."
Medina melangkah masuk ke dalam sebuah kafe untuk membeli makan petang dia sebelum pulang ke rumah.Hari ni dah mula kehidupan harian seperti biasa,sebagai seorang workholic.
Dia melihat dahulu senarai menu yang tersedia dalam kertas depan kaunter.
"Saya nak lattle milk satu dan waffle pepero oreo satu.."pesan Medina kepada tukang ambil order.Senyuman nipis dia berikan kepada lelaki itu.
"Rm10.50"
Medina mengeluarkan not merah satu dan not biru satu keping lalu diberi kepada adik lelaki itu.
"Okay baik..ini nombor pesanan cik"
Medina ambil huluran kertas kecil dan duit balik.Dia tunduk kepala lalu mengambil tempat duduk di meja bulat.Sambil menunggu dia membuka telefon pintar membaca cerita wattpad,dunia imanginasi.Aifa yang ajar dia rasa bosan bacalah tentu sampai ke tua obses dengan dunia oren ni.
Sedap juga kan dapat bakal suami macam novel wattpad,susah nak jumpa material sama dalam dunia W ni.
Ting!
Medina berhenti membawa dia lihat pada skrin yang paparkan nombor pesanan.Dia lihat kertas kecil dia kembali.
"Oh.."telefon disimpan dalam beg dia bangun ke arah kaunter.Beg kertas diambil buat kali terakhir dia berikan senyuman berserta ucapan terima kasih.
YOU ARE READING
IVY
ActionBook 4 ; PREQUEL (Alpha Is Mine) Tengku Aidan + Laura Medina Dark romaction "Kau nak kahwin dengan aku tak?"tawar Laura Medina seperti ikan di pasar. "Kalau aku taknak?"dingin Tengku Aidan bertanya. "Kau rugi sebab aku anak Luth Mateen ramai peminat...