Danz Light
Bengkel mesti terfikir hanya kedai yang kecil muat untuk membaiki kereta sahaja.Tetapi tidak Danz Light ditubuh tiga tahun lalu atas usaha Aidan sendiri.Bengkel ini mempunyai ruang yang besar dan boleh menletakkan sebanyak lima puluh buah biji kereta.Dan juga boleh membaiki motorsikal tak kira yang mahu uzur ataupun baru.
Bengkel ini juga dilengkapi dengan peralatan yang canggih,dan semua kenderaan yang ingin dibaiki diterima dengan sekali lihat saja.Aidan mempunyai lima orang pekerja sahaja kerana itu sudah memandai bagi dia.
Selain itu,bengkel ini juga menyediakan ruang selesa dan mewah untuk pelanggan menunggu.Aidan juga berurusan dengan beberapa orang besar dan vvip dan itu menjadikan Aidan tercalon dalam usahawan muda yang berjaya abad ini.
"I think purple is perfect for my baby?"
"No..your car bring the shine with the gold tyres,
then let's me try with white colour?what do you think?" sopan Aidan membantah keputusan Tunku Danika.Aidan berdiri di hadapan sebuah kereta berjenama bmw ix.Kereta warna hitam itu ingin ditukar dengan warna yang lebih menarik dan menawan.
Aidan sebagai seorang perniaga haruslah mendalami cita rasa setiap pelanggan,dan bermulut manis untuk menarik prihatian pelanggan.Servis harus tiptop barulah customer berpuas hati.
"Oh okay..up to youu,I follow the flow"putus Tunku Danika.Kadang pilihan lelaki muda itu lebih tepat berbanding diri dia sendiri.Jiwa lelaki amat berbeza dengan jiwa tua dia.
Aidan senyum puas hati jika pelanggan dia berkata bergitu.Aidan sudah bertukar pakaian kepada wearpack berwarna biru gelap sekali dengan seluar.Wajib setiap pekerja pakai.Keselamatan harus diutamakan.
Tunku Danika meminta diri untuk pulang selepas habis berbincang dan berbual kosong dengan Aidan.Aidan hantar sehingga depan pintu bengkel,pemandu Tunku Danika membuka kereta untuk tuannya.
"See you"
Aidan balas lambai Tunku Danika itu,hilang saja kereta mewah itu Aidan ingin masuk kembali tapi terhenti apabila sabuah kereta bmw warna merah berhenti depan bengkel dia.
Tangan kanan masukkkan ke dalam poket seluar,dia berdiri di tempat dia sambil melihat kereta tersebut.Seorang lelaki keluar dari kereta itu dengan wajah tidak terurus sekali.
"Hai saya Eijaz"
Aidan pandang tangan yang dihulur oleh lelaki yang bernama Eijaz itu.
"Disgust"tangan dalam poket digerakkan dan sebelah lagi memang penuh dengan warna hitam.
"Erk.."Eijaz tarik balik tangannya.
"I got vandalism on my car habis dia cabut tayar dan rosakkan bumper saya,boleh baiki ke?"
"Mores quoque potest melius(nak baiki akhlak pun boleh)"
"Aaa..maksud encik"Eijaz tidak faham apa yang dikatakan oleh lelaki itu.
"Boleh,dalam dua hari siap"
"Du..dua hari?lamanya sa..."
"Taknak boleh cau"potong Aidan dengan mendatar,dia pusingkan badan mahu masuk.
"O..Okey dua hari pun boleh laa."kata Eijaz.Aidan langsung tidak berhenti dari berjalan.Sombong betul.
"Hurm.."guman Aidan tanpa melihat Eijaz.Dia berjalan tinggalkan lelaki itu begitu saja.
Terkulat lelaki itu di depan pintu bengkel.
"Bodoh,setakat kerja bengkel nak sombong"maki Eijaz memandang serong bengkel itu.Kurang ajar betul lelaki itu,begitu ke adab melayan pelanggan.
YOU ARE READING
IVY
ActionBook 4 ; PREQUEL (Alpha Is Mine) Tengku Aidan + Laura Medina Dark romaction "Kau nak kahwin dengan aku tak?"tawar Laura Medina seperti ikan di pasar. "Kalau aku taknak?"dingin Tengku Aidan bertanya. "Kau rugi sebab aku anak Luth Mateen ramai peminat...