24

529 22 1
                                    

Kotak berisikan barangan kerja itu diangkut dari stor lalu diletakkan di atas meja kayu panjang.Kayu jati mahal jadi kukuh untuk letak sepuluh ekor gajah sekalipun.Pisau diambil untuk membuka kotak tersebut.

Aidan ambil botol minyak pelincir itu dibelek jenama dan isi kandungan.Jenama yamalube antara jenama terbaik di Malaysia.

"Kalau bagi minum Aryan ni okay juga,biar elok otak yang berkarat tu"kutuk Aidan memikir adik dia di rumah.Senang wenang duduk rumah makan tanggung berak cangkung.

"Bos!motor pakcik semalam tu saya dah ganti dengan bateri kecik tu tapi bila start tak hidup"pekerja wanita datang mengadu masalah.

Aidan kelih Suraya di depan dia,wanita berumur 22 tahun itu pandang dia dengan wajah ganas.Nama wanita tapi berwatakan lelaki.Lihat saja cara pemakaian,seluar dilipat sebelah.Baju dibuka dua butang dari atas mujur pakai baju putih di dalam.

Rambut merah lagi menyerlahkan gaya ganas wanita itu.Haih macam-macam lah budak zaman sekarang ni.

"Kau dah buka body dia?tengok mana-mana wayar terputus ke"

Suraya geleng kepala tarik sengih.Aidan melihat itu jeling tajam.Buat kerja baru sampai buku lali.Suraya berlalu pergi sebelum bos besar naik angin.

Ting!
Ting!
Ting!

Aidan seluk poket belakang,apahal pagi buta dah bising ni.

Heaven or Hell?

Aryan - geng veteran nak open table rumah Abbas.

Abbas  -Diorang nak bincang kes kak Medina
            - dengar kata ayah riz turun padang..

Hayyan- woah patut ke aku ss hantar ke aunty          mayra?biar berlubang telinga uncle reza..

Aryan- kau ada ke nombor aunty Mayra?

Hayyan-Erkkk..

Aryan-Ayooo taktayokkk nanti Riz dapat abang ipar dari neraka.HAHAHHAHA.

Rizky-Anjali..

Aidan membaca setiap mesej yang dihantar dari group whatsapp.Dia mendengus geram.Pasti rumit nanti masalah mereka semua ni.Dan pasti kesalahan akan dijatuhkan pada dia.

Aidan tutup telefon mengepal kuat telefon itu.Tak boleh jadi!kalau dia masuk campur sudah tentu Tengku Aiman perasan.Tapi kenapa Reza dan Luth tidak maklumkan apa-apa kepada dia(?)

Tapi kenapa Reza dan Luth tidak maklumkan apa-apa kepada dia(?)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.




Dua biji kereta masuk ke perkarangan rumah Luth.Tuan rumah setia menunggu di depan pintu rumah.Sedang elok isteri dan anak dia menjaga Medina di hospital sekarang ni.Boleh lah dia ajak bincang.

Reza keluar dari kereta milik Haider dengan membimbit sebuah beg.Tengku Aiman datang seorang diri saja.Mereka bertiga berjalan ke arah tuan rumah.Tangan saling bersalam-salaman.

IVYWhere stories live. Discover now