Bölüm 9, Cevaplar{1}

6.7K 365 16
                                    


Bir önceki bölümden de uzun bir bölüm 😜
Çünküü kitap 1k okunma olduğu için uzun uzun yazdım....
💕

İyi okumalarrr

🧙🧙🧙

Gamzeli Eren karşımda telefonu ile uğraşırken ben de  yemeğimi bitirmeye çalışıyordum.

Yaklaşık yirmi dakika önce Eren kendini tanıtıp-sadece adını söyledi - yemeğimi bitirmeden benimle konuşmayacağını söylemişti.

Gerçekten bunu söyledikten sonra ona kim olduğuna dair sorduğum sorular da dahil hiçbir konuşmama cevap vermeyince ciddi oluğunu anlayıp ben de yemeğimi bitirmeye odaklanmıştım.

Son lokmamı alıp ayranımın sonunu höpürdeterek içtiğimde masanın üzerindeki peçetelikten Peçete alarak bana uzattı.

Ben ağzımı ve ellerimi silerken, Eren sormama gerek kalmadan anlatmaya başladı.

" Buradasın çünkü peşinde bazı insanlar var ve iyi niyetli değiller.
Bundan  sonra anlatacağım şeyler senin için  inanması zor şeyler olabilir ama sözümü kesmeden dinlemeni rica ediyorum.. " dedi.

Sessizce devam etmesini bekledim.
Derin bir nefes aldı.

"..Samona yıldızına dilek dilediğin için peşindeler.

Bin yılda bir gelen bu dilek hakkı için kabileden yüzlerce kişi Samona'nın parlayacağı günü bekliyordu.
Yıldızın, o yıl içerisinde hangi ay, hangi gün parlayacağı bilinmiyor. Her bin yılda, farklı zamanlarda parlar.
Dilek dileyen kişinin kendisini görebileceği zaman daha doğrusu.."
"..Gerçi senin durum farklı biraz.."

Sözlerine ara verdiğinde sabırsızca yerimde kıpırdandım. Onu can kulağı ile dinlediğimi ve sabırsızlandığımı gördüğünde halimden memnun bir şekilde gülümsedi.

Araya laf karıştırmak istemediğim için konuşmaya tekrar başlamasını sabırla bekledim. Beni çok bekletmedi de zaten.

".. Samona Yıldızı, Salmoran kabilesi için Kutsal kabul edilen ve her sene ayinler yapılıp, tekrar tekrar kutsanan bir sembol aslında."

Yıldızın tarihçesine girdiğinde  hiç merak etmesem de dikkat kesildim belli ki  peşimdeki adamlar ile alakası vardı.

".. Kutsal olmasının sebebine gelirsek, Salmoran ve monalan kabileleri  bundan yıllar önce bu yıldızda yaşıyorlardı. Dünyadaki ülkeler gibi düşün Samona'da da sadece iki ülke vardı.. "

Ben ağzım açık dinlerken, boğazı kurumuş olacak ki kalkıp dolaptan küçük bir şişe su alıp, yerine oturdu ve bir yudum alıp boğazını ıslattı.

" .. Salmoran ve monalan kabileleri birbirleriyle anlaşırdı  fakat sınırlarını geçmeyi sevmezlerdi.
O yüzden sadece ticari ve siyasi yönden etkileşime girerlerdi. Çok fazla ülkeler arası sosyalleşme yoktu.
Çok gelişmiş bir toplum değildi her ikisi de. Ama o zamanlar Dünya'dan çok daha ileri seviyedelerdi.
Cinsiyet rolleri, cinsel yönelim ve kimlik, din, ırk...
Hepsi önemsizdi onlar için.
İnandıkları tek şey kırmızı topraklara sahip gezegenleriydi.. "

".. Dinleri yoktu ama inandıkları bazı inançlar ,her toplumda olduğu gibi ,onlarda da vardı.
Özellikle Salmoran kabilesi bu konuda biraz takıntılıydı. Sürekli gezegenleri için ayin yaparlardı.
İki kabilenin ya da ülkenin - sen ne dersen artık - efsanelerine göre bin yılda bir gökyüzü toprakla aynı renk olur ve kızarır, bu sırada dilek dileyen samonalılardan bir tanesinin dileği kabul olur ve dileğini gönlünce yaşardı..

En son dileği kabul olan kişi Monalan kabilesinden bir kadındı. Kadın hamileyken düşürdüğü çocuğunu geri istemişti ve dileğini dilediği günün ardından birkaç aylık hamile olduğunu öğrenmişti.
Bana kalırsa - "

Büyücü B×BHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin