29

2.2K 61 9
                                    

"Seronok la kena puji dengan perempuan gatal tu?" Alisa menghempas punggungnya ke atas katil. Perempuan gatal yang dimaksudkan itu adalah Emeilya.

Harris menayang senyuman kecil "Lisa cemburu ke?"

"Tak cemburu pun, menyampah je,"

"Bidadari abang ni cantik lah bila marah-marah," ujar Harris. Dia melabuhkan punggung di sebelah Alisa.

Kedua-dua pipi isterinya dipegang lembut. Matanya bercantum dengan mata Alisa.

"Listen here, mon amour..."

          "My eyes are on you, so don't worry about the eyes on me, my love," Dahi Alisa dicium lama.

Alisa tersenyum kecil.

"Tapi Lisa benci betul dengan Lya tu... Nak menempel je dengan suami orang. Gatal," Luah Alisa. Sejak dia memgandung, perangainya jadi tidak menentu. Ada kala garang, ada kala sensitif.

Harris melepaskan ketawanya. Lucu hatinya melihat Alisa yang sedang cemburu.

"Yang abang gelak-gelak ni kenapa? Suka la tu Lya tu asyik menempel dengan abang," ujar Alisa

"Uish, tak baik tuduh abang macam tu... Abang naik Rolls Royce ya bukan Tesla," jawab Harris.

"Aik apa kena mengena dengan kereta?" Soal Alisa tidak faham.

"Tak ada apa lah sayang... Abang bersyukur Lisa tak terjebak dengan trauma Tesla macam isteri orang lain,"

"Abang..." Panggil Alisa melarat.

"Ya sayang?"

"Lisa mengidam..."

"Mengidam apa sayang? Abang akan tunaikan semua benda yang Lisa mengidam, Lisa cakap je,"

"Lisa mengidam nak tembak orang,"

Melopong Harris mendengar apa yang diidamkan isterinya.

"Abang rasa Lisa penat ni... Lisa rehat lah dulu ya," Harris cuba untuk menukar topik.

          "Lisa nak tembak orang," ulang Alisa lagi.

"Mana boleh tembak orang sayang... Kan benda tu salah, nanti masuk penjara macam mana?"

"Abang kan kaya, jamin lah Lisa,"

Harris mengerutkan dahinya. Tahulah awak tu isteri mafia, tak kan lah mengidam time mengandung nak tembak orang? Nanti orang tanya, waktu mengandung dulu mengidam apa? Saya mengidam nak tembak orang.

Tiba-tiba Alisa menangis.

"Eh Lisa kenapa menangis?" Harris sudah mula cuak.

"Abang tak bagi Lisa tembak orang... Huaaaaaa,"

"Shh jangan menangis, nanti abang call Lucas, suruh dia bawa pistol ya,"

"Lepastu Lisa nak tembak siapa?" Soal Alisa dengan mata yang bersinar. Air mata tadi mula kering. Begitu teruja nak tembak orang dengan senjata api.

"Tembak Lucas,"

•••

"Fuck! Apahal pula nak suruh dia tembak aku?!" Jerit Lucas di corong telefon. Harris menjarakkan telefon dari telinga nya. Boleh pekak dengar suara Lucas itu.

"Dia mengidam nak tembak orang,"

"Bini kau tu bila dah mengandung makin gila aku tengok, cuba kau berubat cara kampung," Lucas memberi cadangan.

HARRIS : The Forced HeirWhere stories live. Discover now