Eva memandang Harris dengan pandangan tajam. Harris pula dengan selambanya melabuhkan punggung di atas sofa ruang tamu.
"I nak balik Perancis. I dah tak nak duduk Malaysia. You sebenarnya nak jaga perempuan tu je kan?!" Kata Eva agak marah. Sudah dua tahun dia dan Harris menetap di Malaysia hanya untuk memudahkan kerja Harris bagi menjaga Alisa.
"Kalau aku nak jaga dia pun apa masalahnya dengan kau?" Soal Harris dingin. Lengan baju dilipat hingga ke siku sebelum dia mencapai remote televisyen.
Eva mendegus geram. Dia berasa seperti dipergunakan.
"Okay, kalau you tak nak balik, I balik Perancis sorang!" Ujar Eva dengan nada yang sedikit menaik.
"Dipersilakan. Kau fikir aku kesah? Kau boleh balik, tapi aku tak akan benarkan kau bawa Hayden,"
Eva tersenyum sinis dengan kata-kata Harris. Dia jalan mendekati Harris lalu duduk di sebelah lelaki itu.
"Hayden anak I dan you tak ada hak untuk halang I bawa dia," kata Eva.
"And what will happen if Mérieux and Gilbert know yang Hayden adalah keturunan Mikaelson? You rasa dia orang akan angkat dia jadi pewaris R's Empire?" Kata Eva dengan nada mengejek. Terus mata Harris mencerlung tajam kearah Eva.
"I swear to god Eva. Kalau kau gagalkan rancangan aku, aku tak akan ter agak-agak untuk bunuh Stefan," ujar Harris dengan wajah tegang.
Terus meletus ketawa Eva mendengar kata-kata Harris. Tangannya naik mengusap lengan Harris dan dengan drastiknya Harris menepis kasar tangan Eva.
"Stefan? I actually don't care about him anymore, dia curang dengan I. So I don't care if you want to kill him or what, so lepas ni you dah tak ada point untuk ugut I dan I boleh bebas daripada neraka you ni!" Ujar Eva menaikkan nada bicara di hujung ayat.
"Then i will kill you," ujar Harris garang.
"Then think what will happen to you if i die..." Kata Eva menggangtungkan ayatnya. Harris hanya diam memerhati gadis itu.
"I am the only daughter of Gilbert. The only women in R's Empire from Gilbert. Mérieux also loves me as his daughter. Then imagine if i die as your 'girlfriend'..."
"They will think you failed to protect me and drag your wife into this mafia shitty," ucap Eva dengan penuh keyakinan. Dia tersenyum sinis, puas dapat lihat wajah berang Harris.
Harris merengus kasar. Beberapa bulan lagi merupakan hari lahir Hayden yang ketiga. Maka anak kecil itu sudah genap tiga tahun dan layan diserahkan kepada R's Empire. Walaupun Hayden bukanlah darah daging dia tapi dia tidak peduli. Walau apa pun terjadi, Hayden harus diangkat menjadi pewaris ketua R's Empire.
Dan dia tak akan benarkan sesiapa pun menghancurkan rancangannya.
Eva bangun terus naik ke atas. Meninggalkan Harris dalam keadaan yang marah.
•••
Harraz merenung televisyen yang menyala di hadapannya. Drama yang tertayang langsung tidak menarik perhatian lelakinya. Sesuatu sedang mengganggu fikiran Harraz ketika ini.
Sofa disebelahnya tiba-tiba terbenam menandakan ada manusia yang melabuhkan punggung di situ. Harraz tidak mengalihkan pandangan, sudah tahu siapa gerangan tersebut. Hanya mereka berdua yang tinggal di rumah ini.
"Apa yang kau fikirkan?" soal Lucas. Dari tadi memerhatikan Harraz yang sedang 'menonton' televisyen. bukannya Lucas tidak tahu, hanya mata Harraz yang tertancap di televisyen namun fikirannya melayang.
YOU ARE READING
HARRIS : The Forced Heir
RomanceHarris Mérieux, hidupnya sentiasa terikat dengan peraturan. Sejak kecil lagi Harris dididik menjadi seorang yang tegas dan kejam demi menyambung legasi kumpulan mafia yang dibina oleh ayahnya. Dia akan diangkat menjadi ketua mafia dari Perancis yang...