,,Posadajte si prosím." Do triedy vošla profesorka Sinistrová a v ruke držala zápisník, do ktorého predchvíľou písal Slughorn.V triede nastal šuchot a všetci sme si išli posadať.
,,Iste ste zvedaví, čo sa deje a prečo ste tu celé dva ročníky ale hneď vám všetci vysvetlím." Postavila sa pred lavice a obzrela si nás.
,,Naša škola, tak ako aj ostatné čarodejnícke školy vytvorili spoločný projekt v rámci medziľudských vzťahov a rozhodli sa, že sa začnú projektom z predmetu astronómia." Spravila tri kroky dopredu ,,ide o to, že každá škola si vybrala nejaký spôsob. Drumstrang a Beauxbaton spoja na mesiac šiesty a siedmy ročník a budú rozdelení do dvojíc. Ilwermory rozhodla spojiť žiakov siedmeho a šiesteho ročníku tak ako my."
,,Takže, teraz budeme mesiac sledovať hviezdy?" James zdvihol obočie.
,,Správne, pán Potter." Prikývla ,,rozdelím vás do dvojíc tak ako uznám za vhodné a mesiac budete spolupracovať. Určím vám jedno súhvezdie a vy budete musieť komunikovať, spolupracovať a nájsť najlepšie miesto na pozorovanie. Budete ho musieť pozorovať dovtedy, kým sa nerozžiari na oblohe."
,,Kedy sa rozžiari?" Spýtala sa Lily.
,,Vtedy, keď všetko pochopíte." Odpovedala tajomne a otvorila zápisník.
Na stole sa objavili jeden vriaci kotlík ,,budem čítať mená. Keď prečítam vaše meno, automaticky sa z vás stáva dvojica. Prídete ku stolu a do kotlíku potrebujem kvapku krvi oboch ľudí z dvojice. V momente ako sa vaša krv dotkne vody, nad kotlíkom uvidíte dané súhvezdie v podobe dymu. Hneď si spolu sadnete do lavice."
Tvár som si vložila do rúk a želala si aby boli opäť prazdniny a žiaden Rokfort.
A potom začala čítať mená.
• James Potter a Mavis Longbottom - Strelec
• Albus Potter a Adelene Delacour - Býk
• Scorpius Malfoy a Rose Weasley - LabuťNo moment. Všetko mi zapadlo do seba ako skladačka. Čítala presne tie mená, ktoré spolu súviseli. Spájala ľudí, ktorí sa cítili v elixíre lásky.
Ale to znamená jediné.
Oči mi spadli priamo na profesorku a vedela, s kým budem.
,,Mattheo Rinwald a Merrea Malfoyová." Povedala nahlas.
Opäť som sa hanbila.
Bez slova som sa postavila a podišla ku kotlíku. Mattheo zastavil vedľa mňa. Obaja sme si pichli do prsta a vytlačili jednu kvapku krvi. Nad kotlíkom sa objavil had z dymu. Takže naše súhvezdie je had.
Sadli sme si do štvrtej lavice a v tichosti sedeli. Ani jeden z nás nemal odvahu sa pozrieť na toho druhého. Myslím, že dnes sa toho udialo až príliš zahanbujúceho.
Učiteľka čítala mená ďalej.
• Lily Potterová a Lyssander Scamander- Jednorožec
• Freya Zabini a Theo Nott- Blíženci.,,Pssssst." Započula som.
Pomaly som sa otočila a videl Freyu za Lily. Rukami ma prosila aby sme sa vymenili.
,,Nevhcem vidieť žiadnu výmenu dvojíc a ani zamnou nechoďte prosiť. Ak sa niečo z toho udeje, automaticky prepadnete z môjho predmetu. Ďalšia vec." Zatvorila zápisník ,,každé súhvezdie má najlepšiu viditeľnosť na inom mieste. Napríklad, Orion dobre vidieť od Hagridovom domčeka ale veľký voz musíte sledovať na inom mieste, možno na chodbe na šiestom poschodí." Vysvetľovala Sinistrová.
,,A ako máme zistiť, kde bude najlepší výhľad pre naše súhvezdie?" Nerozumel Scorpius.
,,Musíte to zistiť spoločne. Do sa to zistiť informáciami v knižnici alebo výpočtami. To nechám na vás. Ak skúšku úspešne ukončíte, budem to vedieť." Usmiala sa.
,,Nejaké otázky?" Spýtala sa.
,,Ak teraz nemáme žiadnu ale možno o dva dni otázku budem mať, môžem sa s vami poradiť?" Spýtal sa James.
,,Áno." Prikývla.
,,Čo ak za celý mesiac sa naše súhvezdie nerozsvieti?" Napadlo Lily.
,,V tom prípade ste skúšku nesplnili a prepadnutie z môjho predmetu. Ešte nejaké otázky?" Porozhliadla sa po triede ,,ak nie, hodina skončila a môžete začať.
Každému z nás sa na lavici objavil papier.
—————————
Súhvezdie hada
1. Získať infomácie o súhvezdí
2. Nájsť na Rokforte najlepší bod na pozorovanie
3. Pozorovanie súhvezdia.Rada: Pozitívne výsledky vidieť pri spolupráci a komunikácii. Jeden to nezvládne.
———————————
Rozmýsľajúc som sa poškrabkala na hlave a sledovala obrázok. Následne som sa otočila na Matthea.
,,Mohli by sme-..." chcela som sa dohodnúť na postupe ale Mattheo sa na mňa len krátko pozrel, postavil sa a bez slova odišiel.
,,Čo to bolo?" Spýtala sa Lily.
,,Netuším." Zamrmlala som.
Neviem, čo som iné mohla čakať. Dnešok bol veľmi trápny pre nás všetkých ale nikto nereagoval rovnako. Všetci sedeli na mieste a sledovali papier.
Ani Scorpius, ani James. Nikto neodišiel.
Možno, že Mattheo somnou nechce byť vo dvojici. Možno, že ani necítil mňa ale nejakú inú babu. Veď predsa je toľko žien a určite nevoniam len ja tou vôňou.
Možno, len potrebuje pár hodín na vstrebanie dnešného vyučovania.
Celkovo ma zamrzelo to ako sa zachoval. Úprimne som sa cítila ponížená a smutná.
Postavila som sa a s papierom v ruke odišla. Najprv som mala v pláne ísť na záchody, kde je umrnčaná Myrta ale na poslednú chvíľu som zo zmenila a išla do knižnice.
Rozhodla som sa začať s projektom sama. Skúsim sa ho nato spýtať zajtra.
KAMU SEDANG MEMBACA
Potomok🐍 [Dokončené]
Fiksi PenggemarJedno náhodné stretnutie. Jeden spoločný projekt. Jedna hrozba. Rokfort navštevuje nová generácia detí. Deti vojnových hrdinov, avšak do posledného ročníka nastúpi tajomný chlapec. Jedno oko čierne a jedno biele. Jazva cez oko a rebelský štýl. Mat...