chap 3

1.2K 24 0
                                    

SUDAH hampir 1 bulan Khaleef study di Korea tetapi Adam langsung tidak menghubunginya . Tetapi Khaleef tidak ambil peduli kerana dia tahu belajar itu susah sedangkan dia study kat Korea pun dah busy apatah lagi study di UK pasti lebih busy .

"Weyh betul ke kau ni taken ?" soal Khai . 

"Betul lah kenapa ?" balas Khaleef . 

"Aku bukan apa ! dah 1 bulan kau stay Korea ni berkepit dengan aku tapi 1 hari pun aku tak nampak BF kau tu call kau ke text kau ke ! dia tak rindu kat kau ke doh ! kalau aku lah kan confirm risau kalau BF comel macam kau study jauh ii" bebel Khai panjang lebar , Khaleef hanya ketawa sahaja melihat tingkah kawan baiknya itu . 

"Awak ni kan tak habis ii nak cakap saya comel ! erm lagipun saya tak kesah kalau dia tak call mungkin dia busy kot !" balas Khaleef . 

"Erm dia busy buat apa ?" soal Khai .

"Study lah buat apa lagi !" balas Khaleef .

"Btw aku nak tau pasal kesah kau dengan dia boleh ?" pinta Khai , dia benar ii ingin tahu seberapa lama mereka berhubungan . 

"Ala takde yang special pun !" tolak Khaleef perlahan . 

"Ala please lahh takkan dengan aku pun kau nak berahsia ?" pujuk Khai . 

"Ish ye lah ii ! erm macam mana nak mula ehh ! Okay kami ni start kenal dari sekolah Rendah lagi" tidak sempat Khaleef habis bercerita Khai sudah menyampuk . 

"Whatt !! lama gila !" sampuk Khai .

"Ish awak ni sabar boleh tak ! tunggu saya habis citer dulu !" tegur Khaleef . 

"Eheheh sorry ii sila sambung" ujar Khai meminta maaf . 

"Lepas kami kenal dari sekolah rendah tak sangka pulak kami sama sekolah menengah jadi kami start couple waktu Form 1 sampai lah sekarang ni ! banyak kenangan kami . Pada mulanya kami plan untuk masuk Universiti di Korea sama ii tapi last minit mak dia suruh dia pergi belajar dekat UK ! jadi dia ikut je lah ! habis sahaja kami diploma kami plan macam ii sementara nak tunggu Konvo jadi selama 3 bulan kami tunggu masa untuk Konvo kami pergi lah bercuti plan macam ii untuk masa depan last ii semua tu tak jadi kami just boleh pasrah sahaja lah" terang Khaleef . 

"Ouhh macam tu ! dasyat jugak around 7 years korang couple lama tu !" ujar Khai agak terkejut apabila mendengar yang mereka couple dari Form 1 , walaupun dia agak cemburu mendengar cerita Khaleef itu tetapi dia kuat kan diri untuk tahu semua benda tentang Khaleef . 

"Itu lah saya pun tak sangka akan selama itu tetapi bagus lah dia tak curang saya pun setia !" ujar Khaleef .

Habis sahaja Khaleef bercerita Khai meminta diri untuk keluar sebentar , Khaleef hanya mengangguk sahaja . Tiba ii ada panggilan masuk dari telefon Khaleef membuatkan Khaleef tersenyum lebar kerana panggilan Video Call dari Adam .

"Hye sayang !!" ujar Adam . 

"Hye !! erm saya rindukan awak !" balas Khaleef . 

"Erm awak apa khabar ? okay kat sana ? sorry lah selama 1 bulan saya tak contact awak !" pujuk Adam . 

"Ehh takpe lah saya faham awak busy study !" balas Khaleef . "Btw harini awak takde kelas ?" soal Khaleef . 

"Ada tapi kejap lagi sebelum nak tunggu start class saya call lah awak dulu ! rindu sangat ii dah ni !" ujar Adam lembut .

"Hehehe ada ii je awak ni kan !" ujar Khaleef .

"Awak tu ! takde kelas ke ?" soal Adam . 

"Takde !" balas Khaleef . 

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now