chap 18

582 14 0
                                    

SESAMPAI sahaja Khai dan Khaleef di Malaysia , driver milik keluarga Khaleef mengambil mereka di aiport .

"Wah ni first time aku datang malaysia" ujar Khai merasa seronok dapat datang ke negara Malaysia dimana ayah dan abangnya lahir .

"Kenapa sebelum ni kau tak datang malaysia ?" soal Khaleef .

"Siapa nak jaga aku kat sini ? waktu tu kan aku belum kenal kau lagi" balas Khai .

"Aik peliknya !" ujar Khaleef .

"Apa yang peliknya" ujar Khai .

"Kau ada abang kot kat sini ! dia tak jaga kau ke apa ?" soal Khaleef .

"Yes memang dia duduk sini bahkan ada syarikat disini tetapi macam yang kau tahu dia ada kerja lain kat sana , mesti lah dia akan duduk sana" ujar Khai .

"Erm betul juga" ujar Khaleef lalu menunduk kebawah apabila teringat pekerjaan Tengku Firdaus yang satu itu .

"Sudah lah ! jangan kau ingat pasal benda tu sangat , tak penting pun ! sekarang kita kat sini nak enjoy right" ujar Khai sambil memegang pipi tembam milik Khaleef .

"Ish kau ni ! dari 2 tahun lepas tak habis ii nak cubit pipi aku" ujar Khaleef sambil memuncungkan mulutnya .

"Argh mengada ! tu mulut tu , aku dah boleh sangkut baju dah !" usik Khai membuatkan Khaleef lagi memuncung .

TANPA Khai dan Khaleef sedar dalam masa 40 minit berjalan antara KLIA 1 ke rumahnya di Kuala Lumpur akhirnya mereka sudah sampai di rumah Khaleef .

"Besarnya rumah kau" puji Khai yang agak kagum dengan rumah keluarga milik Khaleef itu .

"Biasa je ni ! rumah kau lagi besar" ujar Khaleef cuba merendah diri supaya tidak nampak terlalu obses dengan duit harta ni semua , sebab Khaleef sedar rumah milik keluarga Khai lagi besar berbanding rumahnya ini .

SEDANG mereka asyik berborak di luar rumah tiba ii sahaja ada suara yang memanggil Khaleef .

"Khaleef !!!!!" ujar Anita merangkap sepupu Khaleef yang paling rapat , Khai hanya melihat sahaja Anita memeluk tubuh Khaleef dengan erat .

"Wey Nita ! kau buat apa kat sini ?" soal Khaleef yang pelik dengan kehadiran Anita ke rumah keluarganya itu .

"Aku nak jumpa mak ngah dengan pak ngah lah , tak lama lagikan aku kerja dengan pak ngah" terang Anita .

"Ouhh ! macam mana kau boleh dapat kerja setahu aku kau tu pemalas" perli Khaleef .

"What !!! ehhhh jahatnya mulut kau kata aku macam tu !" ujar Anita lalu bibirnya memuncung sedepa membuatkan Khaleef tekekek ii ketawa .

"Dah tak payah nak acah ii merajuk ! dalam hidup aku ni tak pernah lagi aku pujuk kau" ujar Khaleef selamba membuatkan Anita geram dengan sepupunya itu .

ANITA memandang sahaja wajah tampan Khai itu dengan penuh minat .

'Siapa pulak mamat korea ni ?' bisik hati Anita .

"Oi ! jangan kau nak tenung anak teruna orang macam tu , aku tumbuk muka kau sia ii je" marah Khaleef yang perasan Anita sedang kusyuk mengamati wajah kacak Khai .

"Ish kau ni ! cover lah sikit" ujar Anita yang wajahnya jadi merah akibat malu kerana kantoi melihat wajah anak teruna orang lama ii .

"Btw aku nak kenalkan ! ini Khai kawan baik aku kat Korea btw Khai ini pula Anita my fav cousin" terang Khaleef memperkenalkan antara satu sama lain .

"Wow Khai nama melayu sangat" ujar Anita .

"Saya mix melayu sebab tu nama saya melayu sikit" ujar Khai .

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now