chap 31

402 8 9
                                    

"Arghhhh !!" Khaleef mencampakkan beg sandangnya ke atas katil .

"Khaleef kenapa tu ?" soal Puan Ruby dari arah tingkat bawah apabila terdengar jeritan Khaleef yang agak kuat .

"Tiada apa ii mama , Khaleef terlanggar barang" bohong Khaleef .

"Ish kamu ni , hati ii lah lepasni" ujar Puan Ruby lantas berlalu ke arah dapur untuk sambung membuat kerja yang tergendala sebentar tadi .

KRING KRING KRINGG

Sekali lagi telefon bimbit milik Khaleef berbunyi , Khaleef memandang ke arah nama yang tertera segera menukarkan mood wajahnya dari cemberut ke arah senyuman manis apabila melihat nama Khai🤍 yang tertera di kaca smart fhone itu .

"Hello" ujar Khaleef .

"Ha baru aku dapat bercakap dengan kau !! kenapa kau tinggalkan fhone kau tu dekat kawan ii kau ?" ujar Khai .

"Aku lupa lah , sekarang kau dah dengar suara aku kan ? jadi apa kau nak call aku dari tadi ?" soal Khaleef kehairanan apabila teman baiknya menghubungi dirinya .

"Rindu kau lah apa lagi ?!!" ujar Khai dengan nada yang cukup membuatkan Khaleef meremang satu badan .

"Banyak lah kau rindu !! baru seminggu aku balik Malaysia , takkan dah rindu kot hehehe :)" usik Khaleef , dia masih takut kalau ii Khai masih menyimpan perasaan padanya .

"Memang lah !! bukan setakat aku je rindu kau , mama pun rindukan kau sangat ii" ujar Khai yang menyampaikan kata ii mamanya sepanjang hari apabila Khaleef telah jauh dari keluarga mereka .

"Erm aku pun rindukan mama !! kau kirim salam je lah kat mama , cakap dengan dia if aku ada masa nanti aku balik lah Korea jumpa korang semua" ujar Khaleef yang juga turut merasakan saratnya merindukan seseorang .

"Hehehe love you" ujar Khai .

"Banyak lah kau !! sudah lah , aku ada hal nak settlekan ! nanti kalau ada apa ii aku call kau balik okay bestie" ujar Khaleef lalu mematikan talian apabila telah mengucapkan salam pada kawan baiknya itu .

POV TENGKU FIRDAUS

"Mama bagitau Aus ma , mana Khaleef sekarang ni ??" rayuan Tengku Firdaus membuatkan Puan Mariam menjadi tidak keruan .

"Seperti yang kamu tau nak , dia dah tinggalkan kita semua" ujar Puan Mariam , walaupun berat hatinya mau terus menipu tetapi dia lebih kasihan pada Khaleef yang selama ini menderita disamping anaknya itu.

"Walaupun korang semua cakap dia dah mati , tapi Aus rasa dia masih hidup" ujar Tengku Firdaus tentang insting hatinya ketika itu .

"Jangan terlampau ikut kata hati Aus , ingat sikit disebabkan kamu ikut hati kamulah semua ni jadi tau" pesan Puan Mariam .

Tengku Firdaus merasa bersalah pada dirinya , hatinya betul ii terluka kali ini kerana terlalu ikutkan hati dan perasaan marah menyebabkan dia kehilangan seseorang yang betul ii ikhlas padanya .

POV KHALEEF

"Assalamualaikum Abang Az" Khaleef memberi salam sebelum memasuki ruang office yang cukup mewah itu .

"Ha Sampai pun adik abang ni , btw APA mimpi datang office abang ni ?" Soal Tengku Azrul tanpa berbasa basi .

"Okay straight to the point , boleh tak adik nak bekerja kat sini ? Takkan lah adik nak susahkan family adik lagikan" ujar Khaleef atas tujuan sebenarnya dia datang ke office Tengku Azrul .

"Ta...." Belum sempat Tengku Azrul menghabiskan kata ii nya tiba ii sahaja Khaleef mencelah .

"Yes , I know I don't have the qualifications you want , but I really want a job" Melihat rayuan Khaleef itu membuat hati Tengku Azrul tercuit , ingin sahaja dia mencubit pipi compel milik Khaleef itu .

"Hey apa yang a...." Lagi sekali Khaleef memintas kata ii Tengku Azrul .

"Stop jangan cakap dulu , bagi adik habis cakap ! Adik tak kesah if abang nak suruh adik kerja cleaner sekali pun janji terima adik kerja" ujar Khaleef bersungguh mahukan kerja .

"Dia ni memang banyak mulut kan !! Abang nak cakap senang ii je dia nak memintas , btw abang tak kesah kalau adik takde kelulusan ! Bukannya abang tak tau apa jadi kat adik" ujar Tengku Azrul .

"Jadi abang terima lah ni ?" Soal Khaleef inginkan kepastian .

"Iya boleh , abang akan letakkan adik kat jawatan ...." Tengku Azrul sengaja tidak menghabiskan kata ii nya lalu memberikan senyuman sinis pada Khaleef .

Khaleef berasa seram sejak apabila dilihat oleh Tengku Azrul sebegitu .

"Hahahaha jangan lah buat muka tu !! Nampak comel sangat , btw abang nak letak adik jadi PA abang boleh kan ?" Soal Tengku Azrul inginkan persetujuan dari Khaleef .

"Adik mana reti nak jadi PA ni" ujar Khaleef , kerana dia belajar jurusan marketing bukan jadi personal assistant .

"Semua perkara boleh belajar Khaleef , dah jangan banyak cakap ! Esok adik start kerja , tapi ingat kat office panggil abang bos atau Tuan" ujar Tengku Azrul .

"Excuse me ! Adik ni tau lah bahasa pejabat tu macam mana ish" Ujar Khaleef .

"Aihh cakap ngan adik ni memang tak boleh nak menang" ujar Tengku Azrul seakan ii mahu merajuk dengan Khaleef .

"Dah tau tak boleh nak menang , habistu kenapa nak melawan atau nak judge" ujar Khaleef .

"Mana ada abang nak judge" ujar Tengku Azrul cuba menerangkan kerana Khaleef sudah tersasar jauh dari perbualan asal .

MAMPUKAH TENGKU AZRUL MEMIKAT HATI KHALEEF ??

ADAKAH KHLAEEF AKAN MELUPAKAN TENGKU FIRDAUS ??

NANTIKAN EPISOD SETERUSNYA ❤️

Sorry sebab late post , SPM LEPASTU SEKARANG NAK SAMBUNG DIPLOMA SIBUK KERJA CARI DUIT 🐒❤️

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now