PUKUL 8:00 pagi seperti biasa Khaleef akan pergi ke tempat kerja seperti biasa , dia harus melalui selama 4 bulan lagi practikal disitu .
SEWAKTU Khaleef sedang menuju ke pintu lif tiba ii sahaja dia melihat sosok seseorang yang dia sedang tunggu ii iaitu Khai , dengan sepantas kilat Khaleef berlari ke arah Khai yang agak kusut itu .
"Oi Khai !" tegur Khaleef membuatkan Khai terkejut , tak sangka apabila di hadapannya itu ada Khaleef seseorang yang dia cuba elakkan dari bertembung .
"Khaleef ! kau baru sampai ke ?" soal Khai yang merasa pelik selalunya Khaleef akan datang awal ke pejabat tiba ii sahaja harini lewat .
"Iye lah ! mesti kau pelik kan kenapa aku datang lewat ?" soal Khaleef lalu mengangkat keningnya sebelah , apabila Khaleef mendapatkan anggukkan dari Khai dia menunjukkan mahu jawapan dari Khaleef .
"Aku lewat sebab tunggu bas lah !" terang Khaleef berkenaan dia lewat ke tempat kerja .
"Aik ! kenapa kau naik bas pulak" ujar Khai yang merasa pelik kerana Khaleef pergi ke tempat kerja menaiki bas .
"Memang lah ! selama ni pun aku pergi tempat kerja pun tumpang kau ! tapi itu lah kawan aku sekarang ni suka tinggalkan aku sorang ii ! dah lah aku tidur rumah sorang ii" ujar Khaleef lalu membuat muka merajuk , kalini memang betul ii dia hendak merajuk dengan Khai kerana layanan Khai seperti tidak mahu berkawan dengannya sahaja .
"Ala jangan lah macam ni ! okay ii aku mintak maaf sebab kebelakangan ni aku tak layan kau , aku busy sikit" pujuk Khai , dia juga merasa bersalah kerana meninggalkan Khaleef seorang diri mahu pun dirumah dan tempat kerja walaupun dia tahu di office ada abangnya tetapi Khaleef ini seorang yang manja mahukan dirinya selalu ada dengan kawan baiknya itu .
"Aku nak kau jujur ! kau dah taknak kawan dengan aku ke ? if you don't want to be friends with me , just be honest ! I'm okay with your decision" ujar Khaleef dengan nada sayu membuatkan Khai rasa bertambah serba salah dengan kata ii Khaleef itu .
"Kenapa kau boleh terfikir sampai macam tu ! aku sayang kau kot" ujar Khai , dia sayang sangat pada Khaleef sehingga tidak sanggup berjauhan dengan Khaleef tetapi di sebabkan perasaannya pada Khaleef dia terpaksa berjauhan dengan lelaki itu takut ii lah kalau ada apa ii yang tidak diingini berlaku .
"Mana lah tahu kalau kau tak suka aku couple dengan abang kau" ujar Khaleef , jika itu lah sebabnya dia akur dengan keputusan kawan baiknya itu .
"Ish kau ni ! aku bukan jauh dengan kau sebab tu lah ! aku memang betul ii busy , dah ii jangan merajuk lagi nanti aku teman kau shopping ye sayang ! dah jom naik atas nanti BF kau tu mengamuk pulak" ujar Khai lalu memimpin tangan Khaleef untuk ke lif dan mereka berpisah untuk ke department masing ii .
SESAMPAI sahaja Khaleef di mejanya dia agak terkejut kerana di atas mejanya ada sejambak bunga dan coklat kegemarannya iaitu SNIKERS dan KINDER BUENO WHITE .
KHALEEF tersenyum melihat hadiah di meja itu , tengah sibuk melayan perasaan gembira tiba ii ada satu suara menjengah di telinganya .
"Heh ! you know that boyfriend is the boss , he can come to work late as he pleases" ujar seseorang pekerja disitu membuatkan Khaleef berang .
"It's normal for people to take advantage of this" ujar seseorang lagi , tidak sempat Khaleef mahu bersuara tiba ii ada jerkahan kuat dari belakang mereka .
"I pay your salary to work ! not to gossip about my partner" jerkah Tengku Firdaus pada dua pekerja yang tidak habis ii berkata buruk pada Khaleef .
"Sorry boss" pinta pekerja itu kepada Tengku Firdaus yang sudah naik turun nafasnya menahan marah .
YOU ARE READING
MY FRIENDS BROTHER
RomanceSeorang jejaka tampan yang berasal dari MALAYSIA bekerja sebagai seorang CEO syarikat besar di KOREA telah bertemu dengan seorang pelajar practical dari MALAYSIA juga yang disarankan oleh adiknya telah mengubah jejaka itu dari seorang yang bengis...