SUDAH hampir 1 minggu hubungan Khaleef dan Tengku Firdaus makin baik membuatkan gosip tentang mereka di office menjadi lebih teruk .
"Mentang ii lah dah ada abang aku tu ! kau dah lupa aku kan !" ujar Khai pura ii merajuk , dia tidak kesah pun sebenarnya walaupun ada rasa ecmburu sedikit tetapi sengaja mahu melihat reaksi gelabah kawan baiknya itu .
"Ish kau ni ! mana ada aku lupakan kau lah , kau kan kawan baik aku forever lagipun aku dengan abang kau tu kawan je !" terang Khaleef .
"Iye lah tu ! aku bagi amaran ye , kalau tak suka jangan bagi harapan takut nanti kalau dah terjatuh kau juga yang merana kalau kau tak mampu nak bersama dengan abang aku tu !" ujar Khai memberi amaran awal pada Khaleef .
"Kau jangan risau lah ! aku tau apa aku buat , lagipun betul aku tak suka kan abang kau tu kami cuma kawan sahaja !" ujar Khaleef meyakinkan kawan baiknya itu .
"Iye lah ! aku cuma bagi pesanan je" ujar Khai lantas berlalu pergi ke departmentnya sejak abangnya itu rapat dengan kawan baiknya peluang untuk dekat dengan Khaleef pun Khai tidak dapat , kalau dirumah pasti Khaleef itu akan tidur awal .
'Aih apa kena lah dengan kawan aku ni !' bisik hati Khaleef , sejak kebelakangan ni tak habis ii nak cemburu dengannya kerana rapat dengan abangnya .
TIBA waktu lunch , seperti biasa Khaleef pasti akan keluar makan dengan Tengku Firdaus . Dalam 2 minit selepas order makanan Tengku Firdaus meminta izin untuk ketandas . TIBA TIBA !!!
"Hye" sapa seseorang , Khaleef hanya memandang sahaja jejaka kacak di depannya itu .
"Hye ?!" balas Khaleef tertanya ii kenapa jejaka tampan itu menyapa dirinya , tetapi dari muka tak nampak macam orang korea lebih ke arah orang Malaysia atau Indonesia macam tu .
"My name is Tengku Azrul , what about you ?" soal Tengku Azrul .
"Ohh my name is Khaleef" balas Khaleef lembut , walaupun dia agak kurang selesa apabila ditegur oleh orang yang tidak dikenal .
"Are you Malaysian ?" soal Tengku Azrul .
"Yes" balas Khaleef .
"Ohh saya pun orang Malaysia , dari tadi saya tengok awak nampak macam bukan orang sini sebab tu saya tegur !" ujar Tengku Azrul mesra .
"Lah ye ke hehehe" ujar Khaleef sambil tersengih .
"Btw awak buat apa kat sini ? bercuti atau kerja ?" soal Tengku Azrul lagi , sengaja mahu mengenali lelaki comel itu dengan lebih dalam .
"It's not ! I'm here to study" terang Khaleef .
"Ohh awak sorang je ke ni ?" soal Tengku Azrul .
"Erm sebena......" tidak sempat Khaleef ingin beritahu tiba ii sahaja Tengku Firdaus sudah ada dekat di meja itu .
"He came with me !" ujar Tengku Firdaus dengan nada dinginnya itu .
"Ohh sorry for disturbing you have a boyfriend !" ujar Tengku Azrul lalu pergi dari situ .
"Dia cakap apa je dengan kau ?" soal Tengku Firdaus dingin .
"Takde apa ii pun , dia cuma tanya saya dari malaysia ke itu sahaja" terang Khaleef , dia tidak mahu Tengku Firdaus tiba ii mengamuk disitu nanti dia juga yang malu .
"Oh okay" balas Tengku Firdaus tanpa semangat selepas sudah ada waiter yang menghantar hidangan mereka . Habis sahaja makan Tengku Firdaus terus keluar meninggalkan Khaleef yang terkial ii bangun untuk mengikuti Tengku Firdaus masuk ke kereta .
SEWAKTU di dalam kereta mereka langsung tidak mengeluarkan satu suara pun sehingga lah sampai ke office , Khaleef terus mengejar Tengku Firdaus sampai ke biliknya .
YOU ARE READING
MY FRIENDS BROTHER
Любовные романыSeorang jejaka tampan yang berasal dari MALAYSIA bekerja sebagai seorang CEO syarikat besar di KOREA telah bertemu dengan seorang pelajar practical dari MALAYSIA juga yang disarankan oleh adiknya telah mengubah jejaka itu dari seorang yang bengis...