chap 20

690 12 0
                                    

SUDAH hampir 2 minggu Khaleef dan Khai ada di Malaysia , sudah tibanya mereka mahu pulang ke Korea semula .

"Mama jaga diri tau ! jangan lupa makan ubat kalau sakit ii , nanti papa dengan Khaleef jugak yang risau !" pesan Khaleef pada Puan Ruby yang kebelakangan ni selalu sakit .

"Iye lah !! kamu ni jangan lah risau sangat , mama tau lah jaga diri ni !" ujar Puan Ruby , dia memang kerap sakit tetapi selalu dia sorokkan pada Khaleef kerana tidak mahu anak tunggalnya itu risau .

"Erm ye lah ! papa Khaleef pergi dulu ye" pinta Khaleef lalu menyalam tangan kekar milik papanya diikuti Khai pula yang menyalam tangan Encik Raziq .

"Hati ii ye , nanti kalau ada cuti balik lah ! tak puas papa dengan mama nak spend time dengan kamu lagi ii menantu papa ni" usik Encik Raziq .

TERBUNTANG mata Khaleef dan Khai apabila diusik begitu oleh Encik Razif , tak sangka papanya selama ini tak kesah kalau Khaleef seorang GAY .

"Papa ni kalau nak bergurau pun agak ii lah !" ujar Khaleef cuba untuk menyembunyikan perasaan malu + takut .

"Takde apa ii yang kamu boleh sorok dari papa dengan mama lah Khaleef ! kamu ingat mama tak tahu ke yang kamu couple dengan kawan kamu yang nama Adam tu dulu , mungkin sekarang kamu dengan Khai ! mama izinkan je" usik mamanya pula .

"Takde maknanya Khaleef nak couple dengan mamat ni ! kalau betul Khaleef nak BF , Khaleef akan cari yang more better" ujar Khaleef sengaja mahu mengusik kawannya itu .

KHAI yang mendengar kata ii Khaleef itu agak terkejut .

'Tak guna punya kawan ! nasib depan mak bapak kau ! kalau tak mampus kau aku kerjakan' bisik hati Khai .

"Tengok berubah muka Khai tu" usik Encik Raziq .

"Ehh takde lah pakcik ! muka saya jadi merah sebab geram dengan Khaleef yang mulut tiada insurans ! lagi satu kami hanya kawan sahaja kerana Khaleef couple dengan abang saya" jujur Khai membuatkan Khaleef dengan pantas memukul bahu Khai sekuat hatinya .

"Ouhhh patut lah mama ada dengar kamu call semalam dekat gazebo rupanya call menantu sebenar mama rupanya" usik Puan Ruby membuatkan wajah Khaleef makin memerah .

"Ehhh sudah lah ! kalau layan mama dengan papa ni sampai 10 tahun akan datang pun Khaleef tak gerak pergi airport !" ujar Khaleef yang cuba untuk meleraikan usikkan dari mama dan papanya itu , kalau dibiarkan pasti akan melarat .

KHALEEF terus menarik tangan Khai untuk menaiki kereta grab yang dipesan untuk ke KLIA I

HAMPIR 6 - 7 jam penerbangan dari Malaysia ke Korea ( main hentam je ni ! ) .

KHALEEF DAN KHAI dijemput oleh Tengku Firdaus dan Tengku Hariz .

"Sayangg !!!!!" jerit Tengku Firdaus dengan sangat riang , lega hatinya dapat jumpa Khaleef semula .

KHLEEF dan yang lain semua terkejut dengan jeritan dari Tengku Firdaus itu , membuatkan semua yang ada di aiport Korea itu memandang ke arah mereka .

'Ya allah !!! kawan siapa lah macam beruk ni' bisik hati Tengku Hariz yang malu apabila kawan baiknya itu menjerit seperti budak ii mendapat gula ii .

'Seriusly !! abang aku ke ni ?' bisik hati Khai pula yang agak pelik dengan perangai abangnya yang sukar ditafsir kerana tidak pernah ii perangainya sebegitu .

TENGKU FIRDAUS terus mendakap tubuh kecil milik Khaleef dengan erat , melepaskan semua kerinduan hampir 1 bulan mereka bermasam muka akhirnya Khaleef maafkan dirinya juga .

SEDANG kusyuk Tengku Firdaus memeluk Khaleef tiba ii ada satu tanparan yang kuat di dadanya .

"Auch" Tengku Firdaus mengusap dadanya yang dipukul oleh Khaleef itu , boleh tahan berbisa jugak tangan kecil Khaleef ini .

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now