SUDAH hampir 1 minggu layanan dingin Khaleef kepada Tengku Firdaus . Tengku Firdaus sudah bermacam ii cara dia cuba untuk memujuk buah hatinya itu tetapi langsung tidak berjaya .
"Sayang masih marah abang ?" soal Tengku Firdaus , dia sudah buntu untuk memujuk Khaleef yang keras hati itu . Hampir 2 minit menunggu jawapan tetapi hampa apabila Khaleef langsung tidak mahu membuka mulut .
"Sudah ii lah tu sayang ! abang tahu abang salah kita buka buku baru ye ?" pujuk Tengku Firdaus lagi .
"Erm iye lah ! sayang bagi last change okay ! kalau lepasni abang buat macam tu lagi sayang tak teragak ii untuk tinggalkan abang selamanya !" ujar Khaleef memberi amaran keras , dia pun sudah lelah untuk bergaduh dengan Tengku Firdaus .
DENGAR sahaja Khaleef berkata begitu membuatkan Tengku Firdaus tersengih riang .
"Mwahhh" Tengku Firdaus mencium dahi Khaleef membuatkan Khaleef tergamam .
"Apa ni abang !!!" ujar Khaleef lalu menolak tubuh sasa milik Tengku Firdaus menjauhinya .
"Ala kenapa ni ? kata dah maafkan abang !" ujar Tengku Firdaus memuncungkan mulutnya membuatkan Khaleef mahu tertawa tetapi ditahan .
"Memang lah maafkan ! tapi tak bermakna sayang izinkan abang cium sayang dekat public macam ni !" marah Khaleef dengan tingkah Tengku Firdaus kalau manjanya sudah sampai pasti macam budak ii .
"Hehehe tapi abang dah tak tahan ! abang nak public kan jugak hubungan kita ni please !" pinta Tengku Firdaus dengan wajah comelnya membuatkan Khaleef geram .
"Erm suka hati abang lah" ujar Khaleef lalu tersenyum manis .
"Yahooooo i love you MUHAMAD KHALEEF AQEEF !!!!!" jerit Tengku Firdaus membuatkan semua di office itu mengalihkan muka pada dua pasangan itu , terbuntang mata mereka dengar pengakuan Tengku Firdaus dan Khaleef juga terkejut dengar jeritan Tengku Firdaus itu .
"Abang !! kenapa terjerit ii macam ni , malu lah sayang !" ujar Khaleef lalu menepuk dada bidang milik buah hatinya itu .
"Ehh tadi sayang yang kata boleh public kan sudah hubungan ni" ujar Tengku Firdaus tanpa rasa bersalah langsung di wajahnya membuatkan Khaleef geram .
"Suruh public tak semestinya nak kena malukan sayang dan diri abang tu macam ni !!!" marah Khaleef . Tengku Firdaus tidak mengendahkan kata ii Khaleef lalu terus mencium pipi Khaleef semahu ii nya membuatkan semua mata tertumpu pada mereka .
TIDAK sangka ada mata yang tertumpu dengan perasaan marah + cemburu dengan kemesraan mereka , Kim Su Hyun mengetap gigi dia berasa geram dengar kata ii Tengku Firdaus sebentar tadi .
"Sudah lah abang pergi buat kerja tu ! penat sayang nak layan abang ni ! nanti semua kata sayang ambik kesempatan pulak" halau Khaleef membuatkan Tengku Firdaus mencium pipi Khaleef lama dan terus berlalu ke arah biliknya , Khaleef hanya menggelengkan kepalanya sambil tersenyum manis .
SETIBANYA Khaleef di perkarangan rumahnya bersama Khai terus Khaleef memberi salam dan masuk . Apabila dia masuk tiada sesiapa disitu , Khaleef merasa pelik kemana pergi kawan baiknya itu bila di cari di dapur / bilik dan seluruh pelusuk rumah langsung tiada kelibat kawannya itu membuatkan Khaleef merasa lagi aneh .
"Mana pergi si Khai ni !" ujar Khaleef seorang diri lalu menyeluk poket seluar sleqnya itu untuk mengambil fhonenya untuk menghubungi Khai tetapi hampa hampir pecah fhonenya kerana hubungi Khai tetapi tidak diangkat .
"Arghh lantak lah !" jerit Khaleef sehingga bergema rumah agam itu dengan jeritan Khaleef yang maha kuat itu , dia sudah penat untuk melayan Khai itu yang sejak kebelakangan ini selalu abaikan dirinya .
YOU ARE READING
MY FRIENDS BROTHER
RomanceSeorang jejaka tampan yang berasal dari MALAYSIA bekerja sebagai seorang CEO syarikat besar di KOREA telah bertemu dengan seorang pelajar practical dari MALAYSIA juga yang disarankan oleh adiknya telah mengubah jejaka itu dari seorang yang bengis...