chap 28

723 14 5
                                    

KEESOKKAN HARINYA berlangsung lah rancangan antara Khai , Khaleef , Tengku Azrul dan Tengku Hariz untuk membalas dendam pada Tengku Firdaus .

"Daus !!!" laung Tengku Hariz memanggil Tengku Firdaus yang berada di office .

KIM SU HYUN terkejut dengan jeritan Tengku Hariz itu lalu bangun untuk menahan jejaka sasa tinggi itu .

"Don't stand in my way !" ujar Tengku Hariz dengan wajah bengis .

KIM SU HYUN agak ketakutan kerana ini buat pertama kalinya dia melihat wajah bengis Tengku Hariz yang selama ini hanya menayang wajah kebudak-budakkan .

"The boss doesn't want to see anyone ! so I had to stop you from entering" ujar Kim Su Hyun dengan nada tegas juga , dia tidak boleh nampak takut .

TENGKU HARIZ yang bengang dengan Kim Su Hyun hanya menolak tubuh kecil lelaki itu lalu terus menerjah masuk ke dalam bilik Tengku Firdaus .

TENGKU FIRDAUS yang sedang berbaring terus terbangun , terkejutnya kerana secara tiba ii sahaja Tengku Hariz masuk ke dalam tanpa mengetuk pintu .

"Bro kau ni dah tak reti ketuk pintu ke ?! aku fikir pencuri mana lah tadi nak rompak aku" ujar Tengku Firdaus lalu sambung untuk baring .

"Khaleef dah takde" ujar Tengku Hariz dengan nada sebak .

TENGKU FIRDAUS tergamam , hatinya berdegup kencang kerana dengar berita dari mulut Tengku Hariz itu .

"Dia dah takde ! doctor kata dia hilang banyak darah , dia tak dapat nak bertahan lebih lama jadi semalam official dia dah pergi" ujar Tengku Hariz , kini air matanya sengaja dikeluarkan supaya rancangan Khai berjaya .

OTAK Tengku Firdaus ligat berfikir tentang Khaleef , jujur hatinya sedang sedih kehilangan Khaleef tetapi bertambah lagi pilu apabila mendengar berita ini tetapi Tengku Firdaus tetap dengan egonya .

"Dah tu ? lantak dia lah kalau dia mampus sekalipun ! bukan urusan atau masalah aku pun , lagi bagus kau tak payah sibuk pasal budak tak guna tu" ujar Tengku Firdaus .

TENGKU HARIZ menggenggam tangannya , rasa ingin sahaja dia menumbuk wajah tampan milik Tengku Firdaus itu .

TENGKU HARIZ dengan perasaan marah lalu dengan pantas dia keluar dari office Tengku Firdaus dan masuk ke keretanya .

POV KHALEEF

"Takpe ke kita buat macam ni ?" soal Khaleef lemah , dia masih dalam penyembuhan jadi agak susah sikit dia mahu bersuara kerana luka yang ada di mukanya .

"Jangan kau risau lah Khaleef ! semuanya akan okay , aku kenal abang aku tu" ujar Khai .

KHALEEF termenung , jujur sahaja yang dia sedang rindu akan dengan sosok tubuh tinggi , kacak , baik dan penyanyang sebelum ini kepada dirinya tetapi dengan drastiknya bertukar menjadi seorang yang sangan kejam dan keji .

"Kau kenapa ni ? asyik ii termenung je , kau jangan lah terlampau fikir pasal abang aku tu !" pesan Khai , dia tidak mahu Khaleef lebih tertekan dengan apa yang terjadi .

"Aku sayang dia Khai" ujar Khaleef , tulus hatinya sangat ii mencintai Tengku Firdaus secara ikhlas .

"Kau sayang dia , tapi dia tak sayang kau ! percayakan kau pun dia susah , macam mana kau nak bahagia dengan dia nanti ! fikir kedepan Khaleef jangan kau ikut sangat hati perasaan kau tu" ujar Khai , dia tidak mahu Khaleef terluka sekali lagi .

KHALEEF hanya mampu terdiam kerana apa yang di biacarakan Khai tadi itu semuanya betul .

"Adik kan kuat ! abang percaya satu hari nanti confirm adik mampu move on" pujuk Tengku Azrul yang dari semalam menetap di rumah Khai untuk menjaga Khaleef dan juga melaksanakan rancangan mereka itu .

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now