KEESOKKAN paginya Khaleef datang ke tempat kerja sepeti biasa tetapi kalini dia lebih berhati-hati supaya tidak di serang macam semalam oleh orang ii yang tidak dikenali .
TENGKU FIRDAUS masuk kerja lewat sedikit kerana terlambat bangun , apabila sampai sahaja di department itu dia terus meluru ke arah meja kerja Khaleef dan memeluk tubuh kecil itu dengan erat sehinggakan mengundang mata ii memandang ke arah mereka .
"Ehh apa abang buat ni !! malu lah sikit ramai kot" ujar Khaleef sambil cuba untuk menolak tubuh sasa milik Tengku Firdaus yang seperti tidak mahu melepaskan pelukkan itu .
"Bagi lah abang peluk sayang dulu !! abang rindu sangat ii ni , lagipun abang penat betul kerja semalam tak habis ii dengan meeting ! sekarang dah free nak manja ii ngan sayang lah pulak" ujar Tengku Firdaus dengan nada meleret sungguh manja di hawa telinga Khaleef ketika ini .
"Alolololo kesian ye baby besar sayang ni !" ujar Khaleef manja lalu menarik tangan Tengku Firdaus untuk masuk ke dalam bilik Tengku Firdaus supaya tidak di lihat oleh semua orang drama percuma itu .
KIM SU HYUN mengetap giginya , hatinya terasa panas apabila melihat Khaleef selamat dan lagi sakit hati apabila melihat Khaleef dan Tengku Firdaus bermesra seperti itu di hadapannya .
"Sayang tak rindu abang ke ?" soal Tengku Firdaus yang sedang berbaring dan kepalanya diletakkan di pangkuan Khaleef .
"Mesti lah rindu !! takkan lah sayang tak rindu dekat baby besar sayang ni" ujar Khaleef sambil mencuit hidung mancung Tengku Firdaus itu .
TENGKU FIRDAUS mengusap tangan Khaleef yang bermain di dadanya tiba ii terdengar erangan dari Khaleef membuatkan Tengku Firdaus bangun dari perbaringan kerana risau kalau ii dia ada sakitkan mana ii tubuh Khaleef .
"Sayang okay tak ni ? kram eh kaki tu abang duduk ?" soal Tengku Firdaus yang jelas riak risau di wajahnya .
KHALEEF menggelengkan kepalanya untuk jawapan yang tiada apa ii terjadi tetapi Tengku Firdaus tidak percaya dan membelek seluruh tubuh Khaleef dan apabila menyentuh bahagian lengan Khaleef , Khaleef kembali mengerang kesakitan membuatkan Tengku Firdaus menyelak lengan kemeja Khaleef dan melihat kesan merah menyala di lengan itu dan ada beberapa luka yang berbekas .
TENGKU FIRDAUS mengerutkan dahinya memandang kesan luka itu dan melihat pula ke wajah Khaleef yang seperti merahsiakan sesuatu .
"Apa ni ? kenapa boleh ada luka ii , siapa yang buat sayang macam ni !! bagitau abang sekarang !" ujar Tengku Firdaus dengan nada yang menahan marah itu .
"Ini sebab tersagat dekat dinding je lah" ujar Khaleef memberi alasan yang tidak masuk dek akal itu .
"Jangan nak tipu abang lah Khaleef ! abang ni mafia terang ii lah abang tahu mana ii jenis luka !" marah Tengku Firdaus apabila Khaleef masih mahu merahsiakan semuanya .
SAFUAN mengeluh nampaknya memang tidak boleh nak rahsiakan apa ii dengan ketua mafia yang berdiri di depannya ini .
"Okay fine ! semalam sayang kena serang waktu nak pergi lunch" ujar Khaleef selamba sahaja seperti tidak terjadi apa ii .
"What !!! kenapa tak call abang ?! mana Khai waktu tu , dia tak tolong sayang ke ?" soal Tengku Firdaus bertalu ii , kalini suara Tengku Firdaus seperti sudah tidak dapat menahan marah yang melanda hatinya itu .
"Semalam Khai ada kerja lain jadi dia tak dapat teman sayang keluar ! tak sangka pulak yang sayang akan kena serang macam tu ! nasib baik lah ada orang nak tolong sayang" terang Khaleef tentang kejadian yang terjadi semalam .
"Kerja apa lah budak tu buat sampai tinggalkan sayang sorang ii ni !!" bentak Tengku Firdaus kasar .
"Ehh kenapa nak salahkan dia ! lagi satu abang kan mafia memang lah banyak musuh ! kalau abang bagitau awal ii mesti lah sayang akan jaga jarak dengan abang !" marah Khaleef yang sudah berang dengan Tengku Firdaus yang seperti kemarahannya yang tidak mahu surut itu .
TENGKU FIRDAUS yang sedar dia sudah menaikkan suaranya merasa sesal lalu duduk semula di sebelah Khaleef dan menggapai tangan Khaleef letak di pehanya .
"Maaf sebab abang tinggi suara depan sayang , abang cuma risau kalau apa ii jadi pada sayang" pujuk Tengku Firdaus yang merasa sesal dengan perbuatannya sebentar tadi .
TETAPI Khaleef masih diam sahaja tidak mahu bercakap dengan Tengku Firdaus membuatkan Tengku Firdaus tidak senang duduk .
"Okay ii abang betul ii mintak maaf okay ! sayang pun tahu kan kalau jadi apa ii pada sayang , abang takkan maafkan diri abang tau tak" pujuk Tengku Firdaus lagi , dia memang ikhlas untuk meminta maaf pada Khaleef .
"Aih okay fine" akhirnya Khaleef mengalah dan memaafkan Tengku Firdaus .
"Btw siapa yang selamat kan sayang" soal Tengku Firdaus ingin tahu siapakah gerangan yang menyelamatkan buah hatinya ini .
"Tengku Azrul ! and chop jangan marah ye , dia kebetulan je ada kat situ dan bukannya kami berjumpa ! lagi satu jangan nak salahkan dia sebab kira bersyukurlah dia selamatkan sayang" ujar Khaleef sempat lagi memberi penerangan membuatkan Khaleef ketawa kecil .
"Tau ii je eh kalau abang akan marah kalau sayang layan lelaki tu ! btw kalini abang tak marah sebab dia dah tolong buah hati abang ni" ujar Tengku Firdaus sambil mengusap kepala Khaleef lembut .
"Okay lah sayang nak sambung buat kerja nanti apa pulak orang cakap !" ujar Khaleef dan berlalu keluar dari bilik office Tengku Firdaus dan duduk semula ke mejanya .
HARINI Khaleef pulang lebih awal kerana Tengku Firdaus ingin Khaleef berehat di rumah tapi sebenarnya tujuan Tengku Firdaus ingin bermesra dengan Khaleef lebih lama dan bebas .
"Aih suruh balik awal semata sebab ni je ?" ujar Khaleef , muncungnya panjang sahaja kerana marah dengan Tengku Firdaus ingin pulang lebih awal kerana ingin berhubungan intim dengannya .
"Rindu nak rasa !" usik Tengku Firdaus sambil tersenyum gatal .
"Banyak lah !" ujar Khaleef lalu menepuk dada bidang milik Tengku Firdaus itu .
"Thanks sayang ! abang bahagia sangat bila sayang ada bersama dengan abang" ujar Tengku Firdaus , dia betul ii bahagia apabila Khaleef ada di sisinya .
"Welcome ! thanks jugak sebab sudi terima kekurangan sayang" ujar Khaleef lalu memeluk tubuh Tengku Firdaus dan mereka melakukan untuk round yang ke 2 heheheh .
DENGAN KEBAHAGIAAN INI MAMPUKAH KHALEEF AKAN BERSAMA DENGAN TENGKU FIRDAUS SELAMANYA ?
HYE GUYS !!
SORRY SEBAB TERTUNGGU !!
AMACAM DENGAN CHAP KALINI OKAY KE ??
JANGAN LUPA SHARE , VOTE AND COMMENT !!
JANGAN LUPA JUGA FOLLOW MY ACC ❤️‼️
YOU ARE READING
MY FRIENDS BROTHER
RomanceSeorang jejaka tampan yang berasal dari MALAYSIA bekerja sebagai seorang CEO syarikat besar di KOREA telah bertemu dengan seorang pelajar practical dari MALAYSIA juga yang disarankan oleh adiknya telah mengubah jejaka itu dari seorang yang bengis...