SEMINGGU berlalu selepas Khai pulang ke pangkuan keluarganya dan Khaleef .
"Sayang okay tak ni ! demam sayang ni makin teruk ni , jom lah abang bawak pergi klinik" pujuk Tengku Firdaus , dia merasa risau kerana sudah 3 hari Khaleef demam tetapi masih tidak sembuh .
"Erm sayang taknak lah !! nanti dia cucuk keluar darah !! sayang tak suka tengok darah nanti sayang pitam" ujar Khaleef , dia memang takut dengan darah sejak dari kecik membuatkan dia takut untuk ke doctor .
"Kalau tak pergi klinik macam mana nak sembuh sayang oii !! abang risauu" ujar Tengku Firdaus .
"Ala sayang makan ubat je lah , esok lusa sembuh" ujar Khaleef memberi alasan tetapi Tengku Firdaus sudah muak mendengar alasan yang sama .
"Takde ii kalini dengar cakap abang ! kita pergi klinik" ujar Tengku Firdaus tegas membuatkan Khaleef terdiam tidak dapat melawan sudah kata ii Tengku Firdaus kalau keluar sudah dia punya nada tegas tu .
"Fine" balas Khaleef lemah lalu bangkit dari katil untuk bersiap .
TENGKU FIRDAUS yang melihat Khaleef berlalu ke bilik baju hanya menggeleng sahaja .
"Aih baru nak pergi klinik dah susah macam ni ! apatah lagi nak bawak pergi hospital entah ii pengsan dulu kot" bebel Tengku Firdaus seorang diri .
"Sayang dengar !!" jerit Khaleef dari bilik pakaian itu .
SESAMPAI di klinik Tengku Firdaus mengambil nombor giliran untuk masuk berjumpa doctor .
"Abang sayang takut lah !" ujar Khaleef perlahan , malu kalau orang dengar dia takut darah .
"Ahh ! don't make a lot of noise" ujar Tengku Firdaus lalu memegang tangan Khaleef erat mana lah tahu kalau ii Khaleef lari keluar dia juga yang dapat malu .
TIBA II sahaja nama Khaleef di panggil membuatkan Khaleef merasa nervous sangat ii .
HAMPIR 20 minit doctor check keadaan Khaleef akhirnya dia keluar lalu mengambil ubat di kaunter farmasi yang ada di klinik itu , lalu mereka menuju ke parking kereta yang agak jauh dari klinik .
ALANGKAH terkejutnya mereka apabila tiba ii sahaja ada satu suara tembakan membuatkan Khaleef tergamam kerana suara tembakan itu terlalu dekat dengannya , Tengku Firdaus melihat kebelakang matanya mula membuntang dahinya berkerut . Khaleef yang melihat wajah Tengku Firdaus begitu juga turut berkerut sama , tanpa banyak bunyi Tengku Firdaus terus menarik tangan Khaleef untuk berlari dari situ kerana orang yang memegang pistol itu adalah Team Mafia Kedua terkuat di Korea musuh ketat bagi Team Mafia Tengku Firdaus yang ada di urutan pertama terkuat .
"Abang kenapa kita lari ? kenapa diaorng kejar kita ? why ? diaorng siapa ?" soal Khaleef bertalu ii dengan nada ketakutan , kakinya masih melangkah laju berlari mengikuti langkah besar Tengku Firdaus .
"This is not the time to ask dear" balas Tengku Firdaus cuba untuk mencari tempat persembunyian , dia tidak takut kalau boleh dia mahu sahaja melawan Team Mafia itu tetapi disebabkan ada Khaleef dia simpan niat itu .
KHALEEF yang mendengar kata ii Tengku Firdaus terus terdiam , ada betulnya juga dah lah penat nak berlari nak explain lagi satu hal mesti lah penatkan .
SAMPAI sahaja satu ruang kecil ini Tengku Firdaus menarik Khaleef supaya lebih cepat berlari lalu menyorok di ruang kecil itu .
AKIBAT pelarian itu nafas Tengku Firdaus tidak dapat dikawal , meremang bulu roma Khaleef apabila Tengku Firdaus menghembuskan nafasnya di leher Khaleef .
TETAPI kerana penjahat ii itu semakin dekat Tengku Firdaus dengan segera mencium mulut Khaleef supaya tidak ada satu suara pun yang keluar membuatkan Khaleef terkejut dengan ciuman itu .
YOU ARE READING
MY FRIENDS BROTHER
RomanceSeorang jejaka tampan yang berasal dari MALAYSIA bekerja sebagai seorang CEO syarikat besar di KOREA telah bertemu dengan seorang pelajar practical dari MALAYSIA juga yang disarankan oleh adiknya telah mengubah jejaka itu dari seorang yang bengis...