chap 26

510 12 1
                                    

"Apa !!!!" jeritan Tengku Firdaus itu bergema di satu manaion milik Tengku Firdaus membuatkan semua anak buahnya takut .

"Iye boss maafkan saya , sejak 2 minggu kebelakangan ni dah 4 tempat kubu kita kena serang dengan Team Lion" terang Aish selaku PA rapat Tengku Firdaus di dunia permafiaan ini .

"Macam mana benda macam ni boleh berlaku !" Tengku Firdaus amat terkejut dengan berita yang di sampaikan oleh Aish semasa pagi tadi .

"Saya kurang pasti ! nampak semua macam sudah dirancang" ujar Aish membuat kesimpulan .

"Mustahil !! diaorang tu bodoh nak buat rancangan , tak pernah sekali pun jadi kenapa kali ni rancangan diaorang tu macam lebih drastik" ujar Tengku Firdaus .

"Saya rasa Tuan dah salah faham tentang Khaleef ! mungkin diaorang upah Tengku Azrul ..." tidak sempat Aish mahu menerangkan Tengku Firdaus sudah menyampuk .

"Kau tak payah sebut dua manusia tu boleh ?!" ujar Tengku Firdaus kurang senang , harini hari ke 3 Tengku Firdaus berpisah dengan Khaleef .

"Dengar lah dulu apa Aish nak cakap tu Daus !" tiba ii sahaja Tengku Hariz sudah ada di belakang Tengku Firdaus .

"Bila kau sampai ?" soal Tengku Firdaus .

"3 hari lepas" balas Tengku Hariz .

"Jadi kau dah tau pasal kubu kita tu ?" soal Tengku Firdaus lagi .

"Dah , btw Aish boleh sambung" ujar Tengku Hariz meminta Aish menyambung kata ii nya .

"Saya rasa diaorang upah Tengku Azrul untuk buat seperti Khaleef curang ! lepastu mereka tarik perhatian boss untuk lebih kepada Khaleef dan time itu lah dia menyerang kubu ii kita yang lain" terang Aish .

"Ada logik juga kau ni Aish" ujar Tengku Hariz .

TENGKU FIRDAUS hanya terdiam , ada betul juga cakap Aish ini tetapi apa bukti yang mereka ada untuk buktikan Khaleef tidak bersalah dan Tengku Azrul dalang di sebelik semua ni .

POV KIM SU HYUN

"Our plan has succeeded" ujar lelaki tua itu kepada Kim Su Hyun .

"I already said that my plan will work" ujar Kim Su Hyun dengan riak bangga .

"Continue with our plan , don't make a single mistake , understand" arah lelaki tua itu .

"Okay" balas Kim Su Hyun lalu keluar dari pejabat bossnya itu .

KIM SU HYUN berfikir bagaimana Tengku Firdaus boleh seleka itu dan selama 2 minggu dia tidak nampak kelibat Khaleef , apa yang terjadi antara mereka .

RANCANGAN mereka hanya mahu jatuhkan Tengku Firdaus menggunakan Khaleef sebab tu mereka mahu menculik Khaleef tetapi tidak berjaya , tetapi tak sangka Firdaus mampu seleka ini untuk lebih memudahkan Team Lion lebih efektik untuk berjaya .

POV TENGKU FIRDAUS

"Ada apa kau nak jumpa aku ?" soal Tengku Azrul kurang senang mahu berjumpa dengan Tengku Firdaus .

"Kau datang sini sebab apa ?" soal di balas soalan oleh Tengku Firdaus membuatkan Tengku Azrul merasa sakit hati .

"Aku ada kerja" balas Tengku Azrul pendek .

"Kerja apa ?" soal Tengku Firdaus lagi .

"Kenapa kau nak tahu ?! aku datang sini sebab kerja ii outstation aku ! kau takde hak nak tau kerja aku Tengku Firdaus" ujar Tengku Azrul dan mahu berlalu tetapi cepat ii di tahan oleh Tengku Firdaus .

"Kau kerja bawah Lion ke ?" soal Tengku Firdaus .

TENGKU AZRUL menepis pegangan Tengku Firdaus dan mencerlung ke arahnya .

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now