chap 9

1K 24 1
                                    

SEJAK kejadian semalam hubungan Khaleef dan Tengku Firdaus semakin baik .

"Cepat lah siap !" ujar Tengku Firdaus . 

"Pergi mana ?" soal Khaleef .

"If you don't want to be like last night , you better follow what I say !" ujar Tengku Firdaus tegas .

"Okay fine kejap lah bagi 10 minit untuk saya siap !" pinta Khaleef lalu pergi ke bilik mandi untuk menukar baju dan memakai skincare yang wajib dia pakai sebelum keluar ke mana ii .

SELEPAS 10 minit akhirnya Khaleef keluar dengan baju hoodie hitam loose size dan seluar slack hitam menampakkan Khaleef begitu comel dan kacak .

"You look cuter and handsome when you wear clothes like this" puji Tengku Firdaus , walaupun pakaian Khaleef simple tapi nampak sangat comel di matanya .

"Takde maknanya dah jom pergi tempat yang awak nak bawak saya tu !" ujar Khaleef .

"Hehe tak sabar nampak ! but seriously I'm saying you look cute , but even cuter if you're not wearing anything ii" usik Tengku Firdaus , memerah wajah Khaleef apabila Tengku Firdaus berkata begitu .

"Banyak lah boss ni !" ujar Khaleef pura ii marah tetapi hatinya sedang berbunga .

"HAHAHA dah jom" ujar Tengku Firdaus lalu memimpin tangan Khaleef ke tempat yang hendak dituju .

"Ehhh apa pegang ii ni ! nanti orang nampak malu lah saya !" ujar Khaleef .

"Jangan banyak cakap lah jom je , jangan nak malu sangat kat sini ramai je sejenis !" ujar Tengku Firdaus . Akhirnya Khaleef hanya diam sahaja malas mahu berdebat dengan Tengku Firdaus kerana dia tahu akhir ii dia juga yang kalah .

TENGKU FIRDAUS membawa Khaleef ke sebuah pantai yang sangat cantik , tetapi membuat tanda tanya kepada Khaleef kerana dia melihat satu meja dan dua kerusi di tepi pantai itu penuh dengan lampu ii yang cantik .

"Have a seat dear" ujar Tengku Firdaus dengan nada romantis sambil menarik kerusi memberi Khaleef duduk .

"Awak buat ke semua ni boss ?" soal Khaleef , dia agak terharu dengan tempat cantik ini dengan suprise yang di beri oleh boss atau merangkap crushnya itu .

"Dah tu kau nak suruh siapa buat ? adik aku tu ?!" usik Tengku Firdaus lalu ketawa membuatkan Khaleef tersenyum sejak mereka sampai di tempat percutian ini yang dikatakan ada kerja rupa ii nya mahu dating dengan dirinya Tengku Firdaus banyak ketawa dan senyum tidak seperti selalu .

"Awak banyak berubah boss !" ujar Khaleef . 

"Berubah ?" soal Tengku Firdaus yang agak kurang faham dengan kata ii Khaleef itu . 

"You look fresher , happier than when we met before" balas Khaleef

"Hahaha , sebab sejujurnya aku sukakan kau Khaleef ! aku nak jaga kau , aku nak kita bersama !" luah Tengku Firdaus membuatkan Khaleef tergamam . "Aku tahu kau tak akan terima aku selepas apa yang aku buat pada kau sebelum ini tapi sejujurnya aku sengaja buat semua tu untuk buat kau lebih dekat dengan aku" sambung Tengku Firdaus .

"Erm sejujurnya saya pun sukakan boss tapi saya tahu darjat saya dengan boss sangat berbeza" ujar Khaleef lalu menunduk .

"Kenapa kau suka tengok status ehh ? aku tak pernah terfikir pun pasal tu , cinta kan sebab 2 hati bukan sebab status" ujar Tengku Firdaus lembut .

"Iye saya tahu ! tapi saya kalau nak dibandingkan dengan orang lain , saya jauh ketinggalan ! saya ni miskin takda apa ii untuk di banggakan" ujar Khaleef membuatkan Tengku Firdaus merasa kasihan kerana disebabkan dia lah Khaleef merasa begitu .

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now