KEESOKKAN harinya Khaleef dan Khai datang ke pejabat bersama ii seperti biasa , Khai tidak lagi menanyakan apa ii soalan berkenaan kehilangan Khaleef dan abangnya .
"Khaleef masuk bilik saya sekarang !!!" tempikan Tengku Firdaus itu mengejutkan Khaleef dari lamunan , disamping itu semua mata menghala ke arahnya akibat dijerit sebegitu oleh bossnya .
"B...Ba...Baikk !" balas Khaleef lalu bergegas ke bilik Tengku Firdaus , waktu ingin berlalu di meja rakan ii kerja yang lain dia lalu di depan meja PA Tengku Firdaus yang bernama Kim Su Hyun itu senyum sinis ke arah Khaleef .
"Hahaha Your fate will not be safe this time , Khaleef" ujar Kim Su Hyun tetapi Khaleef hanya tersenyum sahaja kerana dia tahu Tengku Firdaus memanggil dia ke office bukan kerana mahu marah tetapi lebih tepatnya mahu berdating . Khaleef juga berasa pelik kenapa Kim Su Hyun benci padanya sedangkan Khaleef tidak berbuat apa ii pun pada Kim Su Hyun itu .
"I dont care !" balas Khaleef lantas berlalu masuk ke office Tengku Firdaus . Sebaik sahaja Khaleef masuk ke dalam bilik itu terus dapat dakapan hangat dari Tengku Firdaus .
"Sayang !!! abang rindu" ujar Tengku Firdaus sambil mengeratkan pelukan , dia merasa rindu yang amat sangat pada buah hatinya itu .
"Aik semalam baru jumpa takkan dah rindu !" usik Khaleef .
"Ala itu semalam kalau boleh abang nak sayang ada kat sisi abang 24 jam !" ujar Tengku Firdaus lalu mencium pipi Khaleef membuatkan Khaleef tersenyum manis .
"Hahaha abang ni macam budak ii lah !" ujar Khaleef .
"Suka hati lah" balas Tengku Firdaus . "Btw asal lambat masuk tadi ? ada traffic light ke tahan ?" soal Tengku Firdaus bahawa PA nya itu suka cari pasal dengan Khaleef .
"You know what he's like , right ?" ujar Khaleef . Tengku Firdaus hanya menggeleng sahaja , dia mahu marah PA nya itu tetapi pasti di marah balik oleh Khaleef kerana Khaleef mahukan private relationship .
"Jadi macam mana kat rumah semalam ? tak rindukan abang ke ? dah lah call pun tak !" soal Tengku Firdaus .
"Mesti lah rindu tapi tak dapat call tu sebab Khai ada kat rumah ! 24 jam tanya soalan yang sama je mana kita pergi" terang Khaleef berkenaan adiknya itu .
"Ala apa susah bagitau je lah perkara sebenar" ujar Tengku Firdaus memberi pendapat walaupun dia tahu Khaleef akan menolak .
"Ish jangan harap lah !" balas Khaleef , seperti jangkaan Tengku Firdaus pasti Khaleef akan menolak candangannya itu mentah ii .
"Aih sampai bila kita nak berahsia ni sayang ! abang penat lah nak simpan ii ni , abang nak public kat semua orang ! abang nak kata abang rasa seronok sangat dapat BF yang comel , hensem , baik dan pandai ni !" ujar Tengku Firdaus sambil mencuit hidung mancung milik Khaleef , Khaleef terharu mendengar kata ii Tengku Firdaus itu tetapi dia belum bersedia untuk memberi tahu pada sesiapa kerana dia takut kalau ada apa ii akan terjadi dia takkan terjebak dalam keadaan tersiksa .
"Heheh sabar ye bang ! im not ready" terang Khaleef . Tengku Firdaus hanya mengangguk sahaja , dia tidak mahu memaksa Khaleef tentang hal ini .
"Malam ni tidur rumah abang yee ! esok kan cuti nanti bosan lah abang kat rumah sorang ii kalau ada sayang nanti boleh teman abang" pinta Tengku Firdaus .
"Tak boleh lah bang nanti Khai tanya macam ii sayang nak jawab apa ?" ujar Khaleef .
"Ala cakap je lah sayang ada kerja kat luar" ujar Tengku Firdaus memberi cadangan .
"Ingat dia tu budak ii ke" ujar Khaleef .
"Please !!!" rayu Tengku Firdaus membuatkan Khaleef tidak sampai hati hendak menolak pada akhirnya dia terima sahaja kehendak Tengku Firdaus itu .
"Dah lah sayang nak sambung buat kerja nanti ada lagi gosip tak betul kat luar sana tu kalau sayang duduk lama ii kat sini !" ujar Khaleef sambil berdiri diikuti Tengku Firdaus .
"Ala tapi abang masih belum puas nak manja dengan sayang" ujar Tengku Firdaus sambil mencebik , Khaleef hanya tersenyum kecil lalu mencium bibir Tengku Firdaus .
"Itu untuk ubat rindu ! balik nanti abang ambil sayang kat rumah ye ! nanti pandai ii lah abang basuh adik kesayangan abang tu" ujar Khaleef berlalu keluar dari office itu .
'Aih bahagianya aku bila dapat kau Khaleef ! aku janji akan jaga and setia dengan kau sorang sahaja' bisik hati Tengku Firdaus apabila melihat Khaleef sudah hilang di balik pintu officenya itu .
"What are you doing in there for so long ! Don't be so mean , he's mine !" ujar Kim Su Hyun sambil memberi amaran keras pada Khaleef . Khaleef yang mendengar kata ii itu ingin sahaja menampar muka lelaki itu sekuat ii nya tetapi dia sabar kerana lelaki itu tidak tahu hubungan sebenar antara dia dan Tengku Firdaus .
"Nothing ! just be pampered" ujar Khaleef yang sengaja mahu menyakitkan hati Kim Su Hyun , manakala terbakar telinga Kim Su Hyun mendengar kata ii yang keluar dari mulut Khaleef itu .
"Watch your mouth !" jerkah Kim Su Hyun sambil menarik rambut Khaleef , hampir kesemua orang yang ada di department itu memandang ke arah itu tetapi tiada siapa yang berani masuk campur kerana semua orang tahu Kim Su Hyun itu ada kuasa di syarikat ini . Tengku Firdaus yang baru sahaja mahu keluar pergi meeting alangkah terkejutnya dia apabila melihat PA nya menarik rambut buah hatinya , hatinya mula panas dan terus meluru ke arah Kim Su Hyun dan Khaleef .
"What the hell are you doing !" jerkah Tengku Firdaus lalu menumbuk wajah PA nya itu , terkejut Kim Su Hyun apabila buat pertama kalinya di tumbuk oleh bossnya itu kerana nak selamatkan Khaleef .
"Until your heart beats me !" ujar Kim Su Hyun yang sudah basah oleh air mata .
"Do I care ! who told you to touch him !" jerkah Tengku Firdaus , Khaleef yang berdiri di samping Tengku Firdaus terus menarik Tengku Firdaus keluar dari office lalu begegas ke kereta , dia tidak mahu pergaduhan lebih besar berlaku disitu .
"Arghhhhhhhhhhh !!!!!!!" jerit Kim Su Hyun , sakit hatinya apabila bossnya sanggup memukulinya kerana budak intern tak guna itu . Semua yang lihat hanya menggeleng sahaja melihat drama yang baru sahaja berlaku dan Kim Su Hyun meroyan seperti bini mati laki itu .
SEWAKTU di dalam kereta
"Kenapa awak tumbuk muka PA awak tu ?!" tegur Khaleef dengan nada tegas tapi masih ada kelembutan .
"Ehh kenapa awak nak tanya macam tu pulak ! he deserves it" ujar Tengku Firdaus dengan keadaan marah , dadanya sedang turun naik ii menahan kemarahan apabila melihat orang cuba untuk mengasari buah hatinya .
"Awak pun tahu kan kita ni tengah private relationship ! kalau awak bertindak macam ni tak mustahil diaorng akan tahu Tengku Firdaus" ujar Khlaeef perlahan .
"Kenapa lah awak nak bela dia lagi ?! sedangkan dia kasar kot dengan awak" ujar Tengku Firdaus hilang sudah sayang abang mereka ketika ini .
"Takpe lah saya tak kesah" ujar Khaleef walaupun sakit tetapi dia kena sabar untuk masa depannya di syarikat itu .
"Awak tak kesah tapi saya kesah tentang awak ! saya taknak awak sakit walaupun sedikit ! please awak , kita publickan hubungan kita ni supaya tak ada orang yang ganggu awak lagi ! saya risau lah" bebel Tengku Firdaus panjang lebar .
"Erm bagi lah masa sikit je lagi ! bila saya dah bersedia kita public kan okay , awak kena sabar sikit je lagi" ujar Khaleef lalu mencium pipi Tengku Firdaus dengan lembut .
"Erm you buat i turn on lah sayang !" ujar Tengku Firdaus memandang tepat ke arah wajah comel itu dengan wajah bergairah .
"Hahaha jangan nak mengada ! public ni , tunggu malam ni ye" ujar Khaleef lalu keluar dari kereta untuk pergi ke tempatnya bekerja diikuti oleh Tengku Firdaus yang tersenyum manis .
UNTUNG AKU DAPAT KAU KHALEEF ! KAU BUAT HATI AKU LEBIH TENANG BILA BERSAMA DENGAN KAU , AKU RASA SELESA DAN ADA CAHAYA DALAM HIDUP AKU !
AWAK KENA BANYAK BERSABAR TENGKU FIRDAUS , LEPASNI PASTI AKAN LEBIH BANYAK DUGAAN ANTARA KITA BERDUA !
HYE GUYS !
AMACAM DENGAN CHAP KALINI OKAY ?
HOPE YOU GUYS ENJOY FOR THIS STORY !
JANGAN LUPA SHARE , VOTE AND COMMENT !!
JANGAN LUPA JUGA FOLLOW MY ACC ❤️‼️
YOU ARE READING
MY FRIENDS BROTHER
RomanceSeorang jejaka tampan yang berasal dari MALAYSIA bekerja sebagai seorang CEO syarikat besar di KOREA telah bertemu dengan seorang pelajar practical dari MALAYSIA juga yang disarankan oleh adiknya telah mengubah jejaka itu dari seorang yang bengis...