SUDAH habis 1 bulan masa bercuti Khaleef , lalu Khaleef dan Khai pergi ke tempat kerja untuk sambung praktikalnya di syarikat abang Khai merangkap BF Khaleef .
"Wey amacam honeymoon haritu ?" soal Khai sengaja mahu mengusik kawannya itu .
"Banyak lah kau honeymoon ! kitaorng cuma pindah rumah baru je" balas Khaleef , mukanya sudah merah kerana malu .
"Kau tak payah lah nak sorok dari aku ! aku tau semuanya Khaleef ! jangan kau nak sorok ii rahsia dengan aku" usik Khai lagi .
"Ish sudah lah ! malas aku nak layan kau ni , pergi lah department kau ! aku nak kerja bukan nak bincang pasal honeymoon aku tu" marah Khaleef lalu menghalau Khai .
"Amboi sampainya hati kau halau aku ! dah lah kau tinggalkan aku sorang ii kat rumah tu lepastu aku nak manja dengan kau kat sini kau halau aku pulak !" ujar Khai pura ii merajuk .
"Alololo aku bukan halau ! lagipun ni syarikat abang kau kot , tak pasal ii nanti dia yang halau aku" ujar Khaleef .
"Dia takkan berani sebab dia sayangkan kau" usik Khai terus berlari keluar dari department Khaleef .
KHALEEF yang tidak dapat memukul Khai berasa geram .
'Kau tunggu lah Khai !' bisik hati Khaleef lalu tersenyum sumbing seorang diri .
"Amboi senyum ingat siapa tu ?!" sergah Tengku Firdaus membuatkan Khaleef terjerit kecil membuatkan semua yang ada berdekatan memandang ke arah Khaleef .
"Abang ni kenapa !" marah Khaleef lalu memuncungkan mulutnya .
TENGKU FIRDAUS yang geram apabila Khaleef buat begitu terus memicit hidung Khaleef sehingga merah .
"Abang sakit lah !!" ujar Khaleef lalu mengusap hidungnya yang terasa sakit itu .
"Siapa suruh comel sangat , padan muka ! geram betul abang , btw sayang tak jawab lagi soalan abang ! sayang senyum ingat siapa ?" soal Tengku Firdaus dengan nada curiga .
"Senyum sebab ingat abang lah !" ujar Khaleef selamba .
"Ish betul ii lah !" ujar Tengku Firdaus apabila melihat wajah Khaleef tak meyakinkan itu .
"Ish senyum sebab adik abang tu lah !" jujur Khaleef .
"Why ?" ujar Tengku Firdaus , hatinya merasakan api cemburu .
"Aik macam jealous je tu ?! rileks lah , dia cuma bergurau dengan sayang pasal kita semalam je" jujur Khaleef membuatkan wajah Tengku Firdaus kembali manis , lega hati Tengku Firdaus apabila mendengar jawapan Khaleef itu .
"Ouhh ! jadi sayang bagitau dia ke yang kita erm ..." usik Tengku Firdaus .
"Abang !!!" marah Khaleef lalu menutup mukanya kerana malu .
DISAMPING kemesraan Khaleef dan Tengku Firdaus tiba ii ada mata yang memandang dengan perasaan yang sangat cemburu dan marah .
KIM SU HYUN sudah memikirkan macam ii rancangan untuk membuat hidup Khaleef tersiksa .
"I want you to catch this boy and bring him to me ! understand" ujar Kim Su Hyun memberi arahan kepada 2 lelaki yang ada dihadapannya itu lalu memberikan 1 sampul yang berisi duit segepok .
"Okay" balas lelaki itu lalu beredar dari situ .
'I will make sure your life is tormented Khaleef !' bisik hati Kim Su Hyun .
"Abang harini tak dapat teman sayang lunch tau ! abang ada meeting lah" ujar Tengku Firdaus .
"Okay jangan lah risau , nanti sayang lunch dengan Khai" ujar Khaleef .
"Ingat tau sentiasa dengan Khai , jangan sorang ii bahaya" ujar Tengku Firdaus memberi pesanan .
"Okay" balas Khaleef sepatah .
SEWAKTU LUNCH TIME
TENGKU FIRDAUS sedang meeting dengan client yang sangat penting bagi syarikatnya manakala Khaleef baru keluar dari office seorang diri kerana Khai tidak dapat menemaninya kerana ada kerja diluar .
"Aih aku nak makan apa ehh !" fikit Khaleef yang merasa buntu mahu makan apa .
SEDANG kusyuk Khaleef berjalan di sekitar pekan tiba ii ada sekumpulan lelaki yang beranggaran 3-4 orang itu mengepung Khaleef .
"Heyy ! what are you doing !!" jerit Khaleef cuba untuk melepaskan diri dari sekumpulan lelaki itu .
"Don't move before your head is crushed in my hands" lelaki itu memberi amaran membuatkan Khaleef terdiam .
LALU mereka mengheret Khaleef untuk masuk ke dalam sebuah van tetapi satu lelaki itu ditendang oleh seorang jejaka , Khaleef tidak nampak kerana matanya kabur .
KHALEEF mendengar pergelutan antara mereka dan hanya mampu menangis sahaja .
HAMPIR 10 minit begitu tiba ii terdengar suara van bergerak meninggalkan kawasan itu .
"Are you okay Khaleef ?!" soal jejaka tampan itu , jelas kedengaran nada risau itu .
APABILA mata Khaleef sudah boleh melihat dengan elok dia melihat wajah tampan milik Tengku Azrul lalu menarik Tengku Azrul untuk memeluknya .
TENGKU AZRUL yang agak tergamam dengan tindakkan Khaleef itu hanya membiarkan sahaja kerana dia juga suka bila berkeadaan begitu .
"Terima Kasih Tengku !! kalau takde Tengku mesti saya dah kena bawak oleh mereka tu tadi" ujar Khaleef kalini dia betul ii terhutang budi + nyawa dengan jejaka yang bernama Tengku Azrul .
"Dah shut ii jangan nangis dah ! saya ada kat sini" ujar Tengku Azrul cuba untuk menenangkan Khaleef yang masih lagi menangis teresak ii .
"Bagi lah saya nangis dulu kat dada awak ni !!" rengek Khaleef di dada bidang milik Tengku Azrul itu .
TENGKU AZRUL ketawa kecil , lucu pula melihat seorang budak comel yang selama ini berani jadi seorang penakut dan sangat comelll !!!
ADAKAH CINTA KHALEEF AKAN BERPINDAH ARAH ??
APA YANG AKAN TENGKU AZRUL LAKUKAN SELEPAS INI ?
HYE GUYS SORRY LATE POST !!
BTW JANGAN LUPA SHARE , VOTE AND COMMENT YE !!
MASIH BANYAK CHAP LAGI NI TAPI AGAK BUSY SIKIT !!
KALINI AUTHOR MAMPU BUAT PENDEK JE SEBAB SANGAT II BUSY !!
JANGAN LUPA FOLLOW MY ACC ❤️‼️
YOU ARE READING
MY FRIENDS BROTHER
RomanceSeorang jejaka tampan yang berasal dari MALAYSIA bekerja sebagai seorang CEO syarikat besar di KOREA telah bertemu dengan seorang pelajar practical dari MALAYSIA juga yang disarankan oleh adiknya telah mengubah jejaka itu dari seorang yang bengis...